MOTO GP

Vsi v lov za živaljo Marquezom

Objavljeno 26. marec 2015 21.19 | Posodobljeno 26. marec 2015 21.21 | Piše: Damir Gorjanc

Elita v razredu motoGP bo v nedeljo v Katarju dvignila zastor nove sezone.

Marc Marquez.

Ljubitelji hitrosti na dveh kolesih bodo po štirimesečnem premoru prišli na svoj račun že ta konec tedna, ko se bodo v soju katarskih luči na stezi v Lusailu v novo sezono pognali dirkači razreda motoGP. Da bo sezona bolj zanimiva kot lanska, ko se je na prvem mestu vozil predvsem Hondin Marc Marquez, so že potrdili pri ekipi Ducati. Marquez je kraljeval na predzadnjih testiranjih v malezijskem Sepangu, na zadnjih v Katarju pa sta primat prevzela Andrea Dovizioso in Andrea Iannone, ki jima je po Caseyju Stonerju kot prvima spet uspelo ukrotiti rdeči motocikel.

Vse obdobje zadnjih testiranj sta kraljevala na vrhu časovnih razpredelnic, za takšen zasuk pa gredo zahvale predvsem pravilu iz lanskega leta, ki novim ekipam in pa tistim, ki si to želijo, dovoljuje tekmovati v tako imenovanem odprtem razredu. To pomeni, da bodo imeli za celotno sezono na razpolago dvanajst pogonskih agregatov namesto običajnih pet, na dirki bodo lahko napojili žejne konje z dodatnima dvema litroma goriva, poleg tega pa bodo lahko uporabili mehko različico pnevmatike. Da je mera polna, so takšnim ekipam dovoljeni posegi v pogonski agregat oziroma evolucija tega ter neomejena medsezonska testiranja ne glede na termin. V primeru zmage ali dveh osvojenih stopničk v suhih razmerah se bodo morali posloviti od dodatnega goriva in mehke pnevmatike, tako da bi morali uporabljati tiste, ki so predpisane za zaprti razred.

Vodja poltovarniške Yamahine ekipe in predstavnik moštev v komisiji Grand Prix Hervé Poncharal ni začuden nad Ducatijevem vstajenjem. »Odločitev o pravilih odprtega razreda smo sprejeli zato, ker snovalci motociklov niso privolili v to, da bi pred prihodnjo sezono leta 2016 vsi uporabljali enako elektroniko. S temi pravili smo malce olajšali delo tistim, ki so pri svojem dirkanju nazadovali ali so se šele pridružili najelitnejšemu razredu. Menim, da je vsak vesel novega rojstva Ducatija. Lepo je videti Dovija in Iannoneja nasmejana,« je navrgel Francoz.

Vsi na trnih

V Sepangu se je Marquezu najbolj približal Jorge Lorenzo (Yamaha), ki je bližje svetovnemu prvaku kot je bil na začetku pretekle sezone, daleč pa ni bil niti Valentino Rossi na drugi yamahi. Dirkaški doktor se bo pognal v svojo dvajseto sezono v svetovnem prvenstvu. Z novo ekipo strokovnjakov, ki jo je izbral, si želi narediti še korak naprej, na samo čelo dirkaške povorke. »Testiranja so bila zelo zanimiva, na tehnična vprašanja smo dobili mnogo odgovorov. Od pretekle sezone smo napredovali. Novi menjalnik deluje odlično in bo v veliko pomoč pri zaviranju ter v boju z drugimi, saj bo sezona zelo izenačena. Vsi smo na trnih, naj se sezona že začne.«

Dani Pedrosa (Honda) je na zadnjem testiranju preizkušal nove sprednje vilice, zato se ni zavihtel na sam vrh, kako hiter je Španec, bodo pokazale kvalifikacije v soboto. V dirkaški cirkus sta se vrnila Suzuki in Aprilia, da bo vsaj začetek sezone izenačen, pa govorijo časi s testiranj, ko se je v razmiku ene sekunde zvrstilo kar štirinajst dirkačev, zato bo zanimivo spremljati tudi boje v ozadju. Hervé Poncharal je kljub odličnim rezultatom Ducatija in Yamahe prepričan v zmago Marqueza: »Marc je žival, zmagovalni stroj. Je pravi Rossijev naslednik, ki je v zadnjih dveh sezonah premikal mejnike. Rad bi videl, da bi zmagala Yamaha, a svoj denar bi kljub temu stavil na Marca.« Ali se bodo Poncharalove besede uresničile, bomo videli v nedeljo zvečer, ko se bo dvignil zastor sezone 2015.

Deli s prijatelji