MLADI UPI

Vnema mladih dirkačev

Objavljeno 29. oktober 2014 13.11 | Posodobljeno 28. oktober 2014 19.48 | Piše: Gregor Pavšič
Ključne besede: Jan Mrak

Čeprav je avtomobilski šport pregrešno drag, mladih upov ne manjka.

Jan Mrak vozi po očetovih sledeh. Foto: Gregor Pavšič

Mladi fantje (in dekleta) po televiziji radi gledajo dirke formule 1 ali svetovnega prvenstva v reliju. Marsikdo se navduši nad obvladovanjem avtomobila na ozkih cestah, pod velikim psihološkim pritiskom in ob stalni prisotnosti nevarnosti. Mnogi ugriznejo v kislo jabolko avtomobilskega športa, ki je izjemno drag in že pri vstopnih kategorijah v reliju zahteva vsaj deset tisoč evrov začetnega denarja.

Čeprav se v slovenskem avtomobilskem športu nikakor ne cedita med in mleko, je nadobudnih mladeničev v dirkalnih avtomobilih vsako leto veliko. Stisnejo zobe, poskušajo privarčevati vsak razpoložljivi evro, za stisk roke in sendvič jim na pomoč priskočijo tudi bližnji prijatelji. Tem ni težko dolgih noči preživeti v delavnici in dirkalnik tik pred zdajci pripraviti za naslednje tekmovanje. Letos se je tako izkazal 20-letni Tim Novak, ki v državnem prvenstvu v reliju vozi škodo fabio R2, na izboru FIA pa se je uvrstil med deset najbolj obetavnih dirkačev leta. Tudi njegov brat Aljoša, ki pri 22 letih vozi že štirikolesno gnanega mitsubishija, ima visoke ambicije. V slovenskem reliju vozi tudi komaj 18-letni Klemen Popit (citroën C2-R2), ki je namensko hitro začel pridobivati izkušnje s kombinacijo slovenskih in mednarodnih relijev v pokalu Mitropa. V krožnohitrostnih dirkah, ki so v celoti izpeljane v tujini, je že dve leti zelo uspešen 22-letni Tomaž Trček (renault clio).

Toda med fanti, ki so letos s srčnostjo, napadalnostjo in brezkompromisnostjo najbolj opozorili nase, je bil na vrhu 23-letni Jan Mrak iz Idrije. Bržkone najboljši t. i. rookie slovenskega relija, ki je pokazal največji napredek iz prejšnje sezone, je blestel v najbolj množični diviziji I. Ko je na zadnjem v Idriji pred domačimi navijači osvojil peto mesto v skupni razvrstitvi in zanesljivo zmagal v svoji kategoriji, je požel huronski aplavz. Ne le zaradi vožnje in zmage, temveč vztrajnosti v letošnji sezoni. Dvakrat je že razbil avtomobil, enkrat odstopil zaradi tehnične okvare. »Najtežje je bilo v Novi Gorici. Bila je odlična konkurenca, gladke ceste, nato pa en ovinek, ki je me je tik pred ciljem povsem presenetil. Avtomobil spet razbit, sledil je velik strošek. Če ne bi bilo prijateljev, ki so mi stali ob strani, bi takrat končal. Kmalu zatem pa velik uspeh ravno doma v Idriji. To je bil najboljši občutek zadovoljstva,« se spominja Mrak, ki je sin enega prvih dirkačev iz Idrije. Na drugi strani je tudi njegov sovoznik Luka Kuštrin prav sin nekdanjega sovoznika, ki je zapiske v osemdesetih bral že Mrakovemu očetu. Nekdanja posadka se je torej z novo generacijo letos vrnila na slovenske relije. »Dokazal sem, da znam odpeljati tudi z glavo in malo taktično. Bilo je, kot da sem tudi pri sebi prebil določen zid, zato sem bil še toliko bolj vesel,« nadaljuje Mrak. Avtomobilski šport pa je seveda drag. Idrijčan zdaj razmišlja le o zadnjem reliju sezone v Poreču, kjer ima še teoretične možnosti za naslov prvaka v svojem razredu. Zaostanek za vodilnim Matjažem Mihevcem pa je že velik. Prihodnost je za slovenske dirkače negotova že ob pogledu na naslednjo sezono v svojem razredu, kaj šele, če bi hoteli presesti v močnejši avtomobil in se celo pomeriti v mednarodni konkurenci.

 

Deli s prijatelji