NAJBOLJŠI MOTOCIKEL

Viñales najhitrejši v Maleziji

Objavljeno 03. februar 2017 09.00 | Posodobljeno 03. februar 2017 09.00 | Piše: Damir Gorjanc

Najboljši hitrostni motociklisti so opravili prva testiranja v Sepangu.

Maverick Viñales napoveduje zelo dobro krstno sezono pri Yamahi. Foto: AFP

SEPANG – Zame je presenečenje, da so pri mojem novem moštvu pripravili takšen motocikel, s tako učinkovitim sistemom proti zdrsavanju koles. Deluje zelo konstantno, tako pri dodajanju plina pri vožnji skozi ovinek kot tudi pri speljevanju iz ovinka. Česa takšnega nisem pričakoval, saj lahko s takšnim motociklom krog za krogom držim enak tempo. Mislim, da imamo ta trenutek najboljši motocikel,« je novo yamaho M1 2017 po opravljenih prvih testiranjih skoraj pobožno častil Maverick Viñales (Yamaha). Španec je še lani krotil suzukija, letos pa je osedlal motocikel, s katerim bo po vsej verjetnosti v igri za zmago na vsaki dirki v novi sezoni, vsaj če gre soditi po odpeljanih časih v Maleziji. Prvi dan testiranj se je mladi top gun Maverick še privajal na novo zverino na dveh kolesih in je dan končal na tretjem mestu, drugi dan je zaostal le za Andreo Iannonejem (Suzuki), zadnji dan pa je že imel najhitrejši čas kroga. Zanimivo je, da je njegov moštveni tekmec in lovec na deseti naslov svetovnega prvaka Valentino Rossi (Yamaha) vsakokrat zaostal za njim. Čeprav prva predsezonska testiranja še ne pokažejo prave vrednosti motocikla, temveč lahko samo zarišejo osnutke, kako blizu so si dirkači, pa je dirkaški doktor zaradi Viñalesove predstave lahko zaskrbljen, čeprav Španec ni odpeljal nobene simulacije dirke. Legendarni VR46 je ob koncu malezijske ekskurzije poudaril: »Nič ni novega. Poleg Mavericka bodo v boju za zmago najbolj nevarni hondi in oba ducatija. Testiranje sem končal s pozitivnimi občutki, saj so bili moji časi dobri. Zadnji dan sem se spustil pod dve minuti, še posebno pa sem zadovoljen z vsemi nastavitvami in komponentami motocikla, na koncu smo našli še eno zanimivo stvar, ki jo lahko izboljšamo. Kar deset dirkačev se je zadnji dan spustilo pod dve minuti na odpeljani krog, zato mislim, da bo vse skupaj še zelo razburljivo.« Pri Yamahi pa se niso povsem odpovedali prepovedanim krilcem, ki zagotavljajo dodaten podtlak in s tem boljši oprijem z asfaltom, saj so jih kar vgradili v nekakšno dvojno ohišje. Na vprašanje, kako se izkaže nova pogruntavščina, je Rossi hudomušno odgovoril: »Če sem čisto odkrit, ne prinašajo neke razlike, vendar se mi zdi motocikel z njimi zelo lep.«

Aktualni svetovni prvak Marc Marquez (Honda) je prva dva dneva odpeljal bolj sramežljivo, s sekundnim zaostankom za vodilnim, zadnji dan pa pokazal, da so v dveh dneh našli rešitve in nastavitve elektronike za prenos surove moči na dirkaško pisto. Zgolj desetinko je zadnji dan zaostal za Viñalesom, sam pa je dejal, da bi verjetno lahko izničil še to. »Bolj sem zadovoljen danes kot prejšnje dni, ko nismo našli rešitve za zdrsavanje kolesa pri pospeševanju iz ovinka. Delali smo pri nastavitvah, opravil pa sem tudi mini simulacijo dirke in s tem žrtvoval čas, ko bi lahko odpeljal kakšen še hitrejši krog. Pomembno je, da sem lahko držal enakomeren ritem iz kroga v krog,« je dejala mravljica iz Cervere. Kaj ne bi bil zadovoljen, ko pa je nanizal kar 39 odpeljanih krogov s časom dveh minut, medtem ko sta obe yamahi skupaj zmogli odpeljati le 19 krogov s podobnim časom. Jorge Lorenzo (Ducati) se sprva na rdečem motociklu ni počutil prav najbolje, zadnji dan pa se je tudi on spoprijateljil z novim desmosedicijem GP17 in odpeljal krog pod dvema minutama. V testnem dirkaču Micheleju Pirru je našel novega analitika za stezo. Prej je to delo opravljal Wilco Zeelenberg, Lorenzo pa je nad Pirrom navdušen zaradi njegove interpretacije posamične steze in ker mu je natančno svetoval, kako se privaditi na nove okoliščine. Čez 14 dni bodo motocikli znova zabrneli na drugih predsezonskih testiranjih na Phillip Islandu v Avstraliji, tam pa se lahko izboljšave in posodobitve izkažejo za posrečene ali zgrešene.

Deli s prijatelji