FORMULA 1

Vettlov poklon Mercedesu

Objavljeno 04. marec 2015 20.05 | Posodobljeno 03. marec 2015 19.42 | Piše: Damir Gorjanc

Po zadnjih testiranjih moštva formule 1 nestrpno čakajo na start sezone.

Do uvodne dirke nove sezone svetovnega prvenstva v formuli 1 je še enajst dni, na zadnjem ciklusu testiranj v Barceloni in Jerezu pa še vedno nismo dobili jasnega namiga, kdo bi utegnil letos zasesti prestol. Štiri dni je trajal zadnji ciklus preizkusov dirkalnikov, in čeprav je vse kazalo, da bo z vrha težko izriniti Mercedesova svetovnega prvaka Lewisa Hamiltona in Nica Rosberga, se je na mestu najhitrejših zvrstilo kar nekaj kandidatov, ki so pripravljeni načeti moštvo s trikrako zvezdo.

Mercedes prednjači tudi z novim dirkalnikom, Ferrari bolj konkurenčen

V Španiji sta bila presenetljivo hitra voznika Ferrarija, ki je lani onemoglo prišepal do konca sezone. Letos se črni vranec zopet postavlja na zadnje noge, dodobra prevetreno moštvo pa po novem vodi Maurizio Arrivabene, ki ne skriva ambicij po višjih uvrstitvah. Z veteranom Kimijem Räikkönenom in novim članom Ferrarijeve družine Sebastianom Vettlom ciljajo na oder za zmagovalce, dodatni veter v jadra pa jim daje Rory Byrne, legendarni oblikovalec, ki je skonstruiral zmagovalni Benettonov dirkalnik in nepremagljivi dirkalnik iz Maranella iz 90. let prejšnjega stoletja. Arrivabene z optimizmom zre v novo sezono, prepričan je tudi, da pri Mercedesu niso pokazali vsega in tako pustili preostalim sanje o naslovu: »Na prvi dirki bodo padle vse maske, saj Mercedes ni razkril vsega. Tudi pri Hondi gre pričakovati presenečenja, saj ne moreš kar odpisati nekoč kultne povezave z McLarnom, ki bo zagotovo našla rešitve. Imam velike sanje o Ferrariju, a ostajam realen.« Medtem je Vettel praktično že odpisal prvo mesto: »Po testiranjih je težko reči, kdo bo popolnoma na vrhu, vendar je očitno, da je Mercedes daleč spredaj. Za njimi je velik prepad, potem pa se znova zvrsti nekaj konkurenčnih moštev, Ferrari, Williams in Red Bull. Zlahka bosta prva Mercedesa, razen če ne bo kakšnih tehničnih težav, potem smo mi, naprej pa me ne zanima.« Za Ferrarijem je sicer odlično testno obdobje, saj so odpeljali precej kilometrov in zbrali dovolj podatkov pred začetkom prvenstva.

Podobno je z Sauberjem in Williamsom. Felipe Massa in Valtteri Bottas sta z Williamsom lahko presrečna in bosta tudi v prihodnje kandidata za skok na stopničke. Pri rdečih bikih so letos lahko bolj zadovoljni, saj jim je dobršen del prejšnje sezone nagajal Renaultov pogonski in hibridni sklop. »Iščemo skupni jezik z Renaultovim pogonskim sklopom. Potrebujemo čas za napredek, vendar smo kljub vsemu na boljši poti kot lani,« je potrdila prva violina Daniel Ricciardo, ki bo poskušal nadvlado nad nekdanjim moštvenim kolegom Vettlom prenesti tudi na zdajšnjega Daniila Kvyata.

Ženitev McLarna in Honde ima prve zakonske težave. Ko so preostala moštva v Barceloni odpeljala vsaj tristo krogov, Mercedes celo 444, so jih pri McLarnu zmogli 124, kar je odličen rezultat, saj so v Jerezu na stezi vztrajali 77 krogov. Za nameček se je Fernandu Alonsu, ki se je v angleško moštvo vrnil iz Italije, pripetila nesreča. Zaradi bočnega vetra je izgubil oblast nad dirkalnikom in trčil pri 240 km/h. Po nekaj dneh opazovanja so ga izpustili v domačo oskrbo, vendar naj bi bil nared za prvo preizkušnjo 15. marca v Avstraliji, kjer bo ob boku Jensona Buttna v garažo McLaren Honde poskušal pripeljati kakšno točko.

Mladi, uspeha željni dirkači

Da ne bo lahko, bodo poskrbeli mladi, uspeha željni dirkači, ki bi radi vsaj približno izpolnili očetovska pričakovanja. Max Verstappen je star komaj 17 let in si želi dokazati, da ni premlad za formulo 1, kjer je nastopal že njegov oče Jos. Carlos Sainz Jr. je sin svetovnega prvaka v reliju, oba mladeniča pa bosta poskušala obuti očetove čevlje pri Torru Rossu.

 

Deli s prijatelji