FORMULA 1

Vettel ogroža trikrako zvezdo

Objavljeno 26. februar 2016 17.22 | Posodobljeno 26. februar 2016 17.24 | Piše: Damir Gorjanc

Na testiranjih moštev formule 1 v Kataloniji v ospredju Ferrari. Predlog za spremembe v kvalifikacijah naletel na dober odziv.

Sebastian Vettel (Red Bull).

Dolgočasje v formuli 1, ko je v zadnjih dveh letih zmago na 32 dirkah izmed 38 odnesel srebrni Mercedesov dirkalnik, je vsaj malo presekal Sebastian Vettel (Ferrari). Nemec je bil najhitrejši v uvodnih dveh dnevih predsezonskih testiranj v Barceloni, ko je najprej pustil za seboj Lewisa Hamiltona (Mercedes) in Daniela Ricciarda (Red Bull) z nekaj manj kot sekundo zaostanka. Drugi dan je bil Ricciardo še bližje, Nico Rosberg (Mercedes) pa je zamenjal Hamiltona na tretjem mestu z dvema sekundama zaostanka. »Vsekakor smo naredili korak naprej, a težko v tem trenutku rečem kaj več kot to, da so občutki pozitivni. Bilo je zanimivo opazovati, kaj so ostali počeli med zimskim premorom. Nekaj so pokazali že prvi dan, malo več drugi in tretji, a časa za skrivalnice ni dosti, saj je pred začetkom sezone predvidenih le osem dni za testiranja, mi pa smo jih polovico že opravili,« je poskušal Vettel poveličevati doseženi čas, ko je predvideval, da tudi ostali ne skrivajo več prav dosti. In če so pri Ferrariju tekli sprinte, so pri Mercedesu tekli maratone. Vettel je v dveh dnevih odpeljal 195 krogov, medtem ko je Hamilton že prvi dan odpeljal 155 krogov, Rosberg pa drugi dan 172 krogov oziroma 800 kilometrov.

S tem sta srebrni puščici tekmecem vrgli kost, ki jo bodo glodali do prihodnjih testiranj, ko se bodo čudili nad vzdržljivostjo pogonskega agregata. »Poskušamo opraviti čim več kilometrov, saj lahko le tako odpravimo šibke točke na dirkalniku. Na neki točki bo avtomobil odpovedal, zato ga ženemo na meje zmogljivosti, in tedaj bomo vedeli, kje so tiste majhne šibke točke, ki jih moramo popraviti. Pridobiti te podatke je za nas v tem trenutku najpomembnejše,« je odpeljan maraton in mučenje dirkalnika opravičil Rosberg ter pojasnil, zakaj niso bili na vrhu časovne razpredelnice: »Nismo še dali vseh kart na mizo, še vedno se držimo nazaj – in naj vam priznam, avto je zelo hiter, vendar ne vemo, kako hiter. Ostali so prikazali presenetljive čase odpeljanih krogov, a naše mesto je mnogo višje, kot smo prikazali.« Tolažba ali zavajanje nasprotnikov? Verjetno slednje, ko bodo zopet vsi ostali šepali za mercedesoma. Nerazumljivo dobre volje je bil Hamilton, ki je zaostal za Vettlom. Nemec je nedavno tarnal nad enoličjem, ki preveva formulo 1 in navijače kraljice motošporta zaradi prevlade Mercedesa. Britanec je odvrnil: »To je smešno slišati od nekoga, ki je bil z Red Bullom nepremagljiv štiri sezone zapored, jaz pa sem postal svetovni prvak le zadnji dve zaporedni sezoni. Dokler ne ujamem njegovega rezultata, ne bom toliko dolgočasil navijačev, kot jih je on.«

Pa drugi? Renaultov pogonski sklop je ostal na tisti točki, kot je bil ob koncu leta 2015, je potrdil Ricciardo, ki je kljub temu zadovoljen, da je bolje začel priprave na novo sezono, saj je osnova za nadgradnjo boljša kot tista ob začetku prejšnjega leta. Korak naprej z zanesljivostjo dirkalnika so naredili pri McLaren-Hondi, ko sta Jenson Button in Fernando Alonso odpeljala kar zavidljivo število krogov. Napredek je očitno spremenil mišljenje Asturijca, za katerega se je lansko leto zdelo, da bi se raje peljal s taksijem kot z mclarnom: »Imam triletno pogodbo in ne razmišljam o ničemer drugem. To leto bo zelo pomembno za nas, saj imamo večje ambicije kot lansko leto. Nisem tu, da bi malo potoval po svetu, skočil v avto in se zabaval v nedeljo. Tukaj sem, da zmagam.« Tretji dan testiranj je zobe pokazal tudi Nico Hulkenberg (Force India), ki je za skoraj tri sekunde odpihnil najbližjega zasledovalca Romaina Grosjeana (Haas) in Kimija Räikkönena (Ferrari), Nemec pa zatrjuje, da ni razloga, ki bi navijače Indije držal v deliriju. Prave spremembe se obetajo v kvalifikacijah, ki bi popestrile dogajanje ob sobotah. Predlog, ki ga mora odobriti še krovna avtomobilistična zveza, je, da bi v kvalifikacijah vozili na izpadanje, ko naj bi po sedmih minutah odpadel najpočasnejši, nato pa vsako minuto in pol naslednji, dokler ne bi ostalo 15 dirkačev. Potem bi ponovili cikel, ko bi po šestih minutah odpadel naslednji in na vsakih 90 sekund še po en dirkač. Ko bi jih ostalo osem, bi v sklepnem 14-minutnem delu kvalifikacij po petih minutah odpadel še en in po enakem vzorcu kot prej ostali in bi se v zadnjih 90 sekundah za prvo startno mesto pomerila še zadnja dva. S predlogom se strinjajo tako moštva kot šef F1 Bernie Ecclestone.

Deli s prijatelji