ODLOČITEV

Vettel je pravilno prehiteval

Objavljeno 01. december 2012 00.30 | Posodobljeno 30. november 2012 13.05 | Piše: Marko Uršič

Ferrari nima razloga za pritožbo, svetovni prvak ni grešil.

Sebastian Vettel ostaja prvak.

Formula ena ne bi bila elitni motošport, če se ne bi kaj zapletalo. Ali tehnično ali zaradi pravil. Stari novi prvak Sebastian Vettel naj bi v Interlagosu namreč prehiteval v času, ko to ni bilo dovoljeno. Zaradi tega so pri Ferrariju drugouvrščenega v SP in na dirki Fernanda Alonsa zagnali vik in krik in naj bi (končni rok je danes) vložili pritožbo pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA). Nemec, ki je na začetku dirke po nesreči in obračanju obtičal na repu, naj bi Francoza Jean-Érica Vergna iz Tora Rossa prehitel ob rumenih lučeh. Te pomenijo nevarnost na stezi in dirkači morajo upočasniti in ne prehitevati. Po pravilniku bi Vettel zaradi nedovoljenega manevra moral dobiti pribitek 20 sekund, ker prekrška niso odkrili takoj (drugače s kaznijo vožnje skozi bokse), in to bi ga s šestega mesta potisnilo na osmo. Alonso bi tako s točko naskoka postal svetovni prvak. FIA naj bi tako po zahtevku italijanskega vzpetega konjička pojasnila gesto Heppenheimčana v četrtem krogu brazilske velike nagrade. Toda Ferrarijev srd nima osnove. Vettel je prehiteval legitimno, ker je bila v območju rumenih luči že tudi zelena zastava sodnika, kar pomeni vnovično dovoljenje za prehitevanje. »Incident ni bil prijavljen uradnemu osebju dirke, ker ni bilo razlogov, da bi ga prijavili,« je razločno navrgel Norman Howell, predstavnik za stike z javnostmi pri FIA. Ob stezi so jasno vihteli zeleno zastavo, nato pa je bilo tudi z elektronskim signalom dano zeleno znamenje. Direktor dirke Charlie Whiting namreč pravi: »Če luči niso postavljene ob položajih z zastavami, se dirkač prilagodi prvemu znamenju, ki je pokazano. Pri Vettlu je med zadnjo rumeno lučjo in zeleno zavihrala zelena zastava. Razmik med lučema je bil 350 m. Vettel se je prilagodil zastavi in vse opravil v redu.«

Prvak bi moral biti Alfonso

Nobeno drugo moštvo ni zahtevalo pojasnila zaradi domnevnega incidenta. Ferrari pa je zaradi kontroverznih dirk in odločitev v Belgiji in na Japonskem že razkril, da bi prvak moral biti Alonso. Šef Italijanov Stefano Domenicali trdi, da je Španec plačal visoko ceno odstopov v prvem krogu omenjenih dirk, za to pa sta kriva trka z Romainom Grosjeanom in Kimijem Räikkönenom. V Suzuki jo je Vettel, potem zmagovalec dirke, odnesel le z opominom, ko je v kvalifikacijah zadrževal moža iz Ovieda.

Deli s prijatelji