FORMULA 1

Vettel je imel skoraj polne hlače, ko je bežal pred mercedesoma

Objavljeno 30. marec 2015 13.26 | Posodobljeno 30. marec 2015 13.27 | Piše: Damir Gorjanc

Na dirki formule 1 za veliko nagrado Malezije je Ferrari odčital lekcijo Mercedesu.

Sebastian Vettel

Pred začetkom druge dirke formule 1 v letošnji sezoni je bilo vse pripravljeno za slavje in zabavo moštva Mercedes, vendar je plesal le Sebastian Vettel s svojo Evo (tako je poimenoval letošnji Ferrarijev dirkalnik). Odlična izbira postankov v garažah in hiter bolid sta Vettla v vročem Sepangu peljala na sam vrh, kjer so navijači po 490 dneh znova videli Nemčev znameniti dvignjeni kazalec, s čimer je postal 34. dirkač z zmago za rdeče moštvo. »Številka ena se je vrnila, Ferrari se je vrnil,« so po radijski zvezi tulili rdeči in proslavljali zmago, Vettel pa se je zahvaljeval po italijansko: »Grazie mille.« Šef Ferrarija Maurizio Arrivabene je pod odrom za zmagovalce točil solze sreče, ko je Vettel nagovarjal množico: »Morda tega ne bi smel povedati, vendar sem imel zadnjih nekaj krogov skoraj polne hlače, saj se mi je ob pogledu na karoserijo dirkalnika po mislih podilo – voziš rdeč bolid in čez nekaj trenutkov boš zmagal – in potem sem nehal razmišljati o tem, da ne bi zgrešil kakšnega ovinka. Kamen se mi je odvalil od srca, ko sem prečkal ciljno črto, Mercedes smo premagali pošteno.«

Spretna strategija scuderie

Manj srečna pa sta kajpada bila drugouvrščeni Lewis Hamilton in tretji Nico Rosberg (oba Mercedes). »Najprej bi čestital Sebu in Ferrariju, kjer so opravili odlično delo. Mislim, da me odločitev o zgodnjem postanku ni stala zmago. Preprosto smo vedeli, da so prišli v Malezijo bolje pripravljeni, konec tedna pa so naredili še korak naprej,« je odločitev moštva po dirki komentiral Hamilton, ki je dobil mokre sobotne kvalifikacije. Svojo priložnost je odlično izkoristil Vettel, ki je ujel drugo mesto, s tem pa je presekal popkovino, ki je večji del prejšnje in prvo dirko letošnje sezone, vezala Mercedesova dirkača. Rosberg je bil tretji in tudi na dirki ni kazalo, da bi lahko stopil višje, saj se je taktika moštvom podrla že v petem krogu, ko je zaradi zaustavljenega dirkalnika Marcusa Ericssona (Sauber) na stezo prišel varnostni avtomobil. V garaže so po sveže pnevmatike zavili skoraj vsi. Pri Ferrariju so se odločili, da nadaljujejo po stezi, v garažah pa so bile za menjavo gum čakalne vrste. Tako je moral Rosberg počakati na Hamiltona, ki se je pri izvozu iz garaž vrnil na šesto, Nemec pa na deveto mesto. Vettel je imel prosto pot, mercedesa pa sta obtičala v prometni konici in potrebovala kar veliko časa, da sta prehitela drugokategornike.

Obuditev Schumijevih zmag

Veliko smole je imel Kimi Räikkönen (Ferrari), ki se je s predrto pnevmatiko komaj privlekel do garaž na menjavo, vendar mu je ob prihodu varnostnega avtomobila uspelo ujeti stik z glavnino. Finčeva pot je šla od takrat samo še navzgor in je bil po polovici dirke že na petem mestu, končal je tik pod stopničkami. Hamilton in Rosberg sta se znašla v situaciji, ki je zadnje leto nista najbolj vajena – gledati v hrbet nekomu drugemu. Britanec je bil vse bolj nervozen, in ko so mu po radijski zvezi podali navodila, je odgovoril: »Fantje, ne govorite z menoj med vožnjo skozi ovinke. Skoraj sem zdrsnil s proge.« V Ferrarijevem hlevu so svoje konje očitno hranili s steroidi, saj je Vettel tudi po postankih, ko je izgubil mesto vodilnega, z lahkoto dohitel in prehitel tako Rosberga kot tudi Hamiltona. Časi Nemca na mehkih pnevmatikah so bili skoraj dve sekundi hitrejši od mercedesa, medtem ko obratno ni bilo tako in deset sekund prednosti je bilo dovolj, da je Vettel prekinil italijanski zmagovalni post. Nemec ni samo vrgel rokavice, konkurenco je z njo tudi oklofutal, z zmago pa je poskrbel, da so po devetih letih na zmagovalnem odru ponovno poslušali kombinacijo nemške in italijanske himne, kakor je bilo v navadi v zmagovalnem obdobju Michaela Schumacherja.

Medtem ko se je boj za prestol odvijal v garažah, se je boj za dirkaške drobtinice odvijal na stezi. Valtteri Bottas je v zadnjem krogu prehitel moštvenega kolega Felipeja Masso (oba Williams), čeprav je Finec na začetku dirke z devetega startnega položaja zdrsnil na 14. Massa je imel na sredini dirke še težave s pešanjem moči svojega dirkalnika, zadevo pa so jih lahko uredili na daljavo. Max Verstappen je na sedmem mestu osvojil točke, s tem pa je pri sedemnajstih letih postal najmlajši dirkač v zgodovini, ki mu je to uspelo. Na kvalifikacijah je s šestim startnim mestom že izenačil najboljši startni položaj svojega očeta, in to celo na drugi dirki v karieri. In kako je bilo z McLarnom? Najprej se je po vožnji na začelju od dirke zaradi tehničnih težav poslovil Fernando Alonso, ki se je vrnil po okrevanju. Jenson Button je polomiji navkljub ohranil smisel za humor, ko je po radijski zvezi govoril z mehaniki: »Fantje, ali se mi zdi ali dohitevam nekoga pred seboj?« To je bil edini svetli trenutek žalostne McLarnove zgodbe z motorji Honde, saj je trenutek pozneje Button že slišal, naj pripelje v garaže. Po izjemno zahtevni dirki v Maleziji – temperatura asfalta je bila tudi do 62 stopnij Celzija – bo 12. aprila sledila tretja preizkušnja letošnjega svetovnega prvenstva na Kitajskem.

Deli s prijatelji