SVETOVNO PRVENSTVO

Velika zmaga Neuvilla

Objavljeno 13. junij 2016 12.00 | Posodobljeno 13. junij 2016 12.00 | Piše: Gregor Pavšič

Thierry Neuville se je z zmago na Sardiniji vrnil med najbolj vroče dirkače svetovnega prvenstva. Belgijec je premagal drugega voznika Volkswagna, Jari-Mattija Latvalo, svetovni prvak Sebastien Ogier pa je bil zaradi neugodnega startnega položaja obsojen na tretje mesto.

Thierry Neuville.

SARDINIJA – Veselje pri Hyundaiju je bilo včeraj na Sardiniji nepopisno. Nova generacija dirkalnika i20 WRC postaja hitrejša iz relija v reli in Thierry Neuville je dopolnil zmago Haydena Paddona z relija po Argentini. Neuville si je z zmago po kopici smole in lastnih napak v zadnjem obdobju spet privozil nekdanjo nedotakljivo dirkaško samozavest. Ko je po sedmi hitrostni preizkušnji prevzel vodstvo, ga kljub majhni razliki ni izpustil vse do cilja. S tvegano vožnjo je premagal Jari-Mattija Latvalo (Volkswagen), ki ni našel odgovora na hitro vožnjo Belgijca. »Za nas je bil to popoln vikend. Izkoristil sem dober startni položaj, toda tudi vožnja je bila kljub manjšim napakam odlična, celotna ekipa si tokrat zasluži vse pohvale,« se je po dirki veselil Neuville. Tokrat je bil povsem drugače razpoložen kot na prejšnjem reliju, kjer mu je ekipa v dirkalnik pomotoma natočila premalo goriva. Za drugo Neuvillovo zmago za svetovno prvenstvo ima nekaj zaslug tudi slovenski inženir Blaž Kušlan, ki dela v bazi Hyundaijeve ekipe WRC v Nemčiji in že prihodnji teden bo z ekipo potoval na testiranja pred naslednjimi makadamskimi reliji. Neuville si je z zmago znova priboril boljša pogajalska izhodišča pred novo sezono, saj mu bo letos potekla pogodba s Hyundaijem. Želita si ga tako M-Sport kot tudi novoustanovljena tovarniška ekipa Toyote. Seveda nanj resno računajo tudi Korejci.

Le tretji je bil tokrat na Sardiniji aktualni svetovni prvak Sebastien Ogier (Volkswagen), ki se je moral zaradi startnega položaja predati že pred relijem in je kot svoj želeni cilj izpostavil prav uvrstitev na stopničke. Pred meseci je bolj nergal zaradi pravil v svetovnem prvenstvu, ki vodilnega dirkača v skupnem seštevku tako prvi kot drugi dan relija prikleneta na vlogo prvega na progi oziroma čistilca makadamske ceste. Na večini makadamskih relijev to pomeni nenadomestljivo izgubo, ki je ne more v svoj prid zadnji dan – takrat so hitrostne preizkušnje skupno tudi krajše – nadomestiti niti trikratni svetovni prvak. »Povsem ga razumem, tudi jaz bi bil jezen. V mojih časih sem moral kot prvi voziti le prvi dan, zdaj pa enako velja za oba uvodna dneva. To je preprosto preveč,« je Ogierja v kritikah – Francoz je pred časom celo izjavil, da WRC izgublja temelje kredibilnega športa – podprl predhodni svetovni prvak Sebastien Loeb. Tudi legendarni Walter Rohrl se je v zadnjem mesecu postavil v bran Ogierju, ki je na zadnjih štirih relijih posledično izgubil nekaj ostrine in se osredotočil na uvrščanje na zmagovalni oder. Ker njegovi tekmeci vozijo zelo neenakomerno, njegova prednost v skupnem seštevku kljub temu raste iz dirke v dirko. »Si predstavljate, da bi moral najboljši sprinter v teku na 100 metrov startati s trave ali 20 metrov za vsemi drugimi?« se je spraševal Loeb, ki ga današnje stanje v svetovnem prvenstvu prav gotovo ne veseli. Vodja Volkswagnove ekipe Jost Capito je odgovornim pri FIA že predlagal, naj prihodnje leto kot prvi vozijo tisti dirkači v dirkalnikih WRC, ki niso nominirani za točke svetovnega prvenstva. Capitu je šla v nos zmaga Krisa Meeka na Portugalskem, kjer ni bil prijavljen kot tovarniški voznik in je dva dneva vozil v ozadju in z drugo zmago kariere izkoristil svoj startni položaj. Nihče ne ve, kako bi se reli po Sardiniji razpletel, če Ogier 281 od skupno 322 kilometrov hitrostnih preizkušenj ne bi vozil kot prvi na progi. Prvič na posameznih hitrostnih preizkušnjah bi bržkone težje zmagal Kevin Abbring (Hyundai), tudi lanski zmagovalec relija v Novi Gorici, Umberto Scandola (škoda fabia R5) bi se s svojim dirkalnikom drugega kakovostnega razreda WRC2 težje uvrščal v prvo osmerico.

In še Ogierjevi glavni tekmeci v boju za naslov svetovnega prvaka: tako moštveni kolega Andreas Mikkelsen kot tudi Mads Ostberg (Ford M-Sport) sta ostala brez točk. Mikkelsen je sredi ceste naletel na skalo in razbil dirkalnik, Ostberga je izdala tehnika. Po 12. hitrostni preizkušnji je Ogierja, Mikkelsena in Ostberga ločilo le 3,2 sekunde, nato je svetovni prvak na tretjem mestu ostal sam. Tudi Hayden Paddon (Hyundai) je že drugič zapored razbil dirkalnik in ostal brez novih točk.

Prvi konec tedna julija se bo svetovno prvenstvo nadaljevalo še z enim makadamskim relijem na Poljskem.

Deli s prijatelji