Robert Kubica je imel veliko naravnega dirkaškega talenta, da ga je združil s trdim delom in se kot dirkač iz vzhodnega dela Evrope prebil v zelo zaprt svet formule ena. Poljak je garal, prišel tudi do prve zmage v elitni konkurenci in navidez živel sanjsko življenje vsakega nadobudnega dirkača. Zato mnogi niso razumeli, zakaj je Kubica poleg dirk formule ena, kjer je že preživel izredno hudo nesrečo na VN Kanade, tvegal tudi v reliju. Ta je bil zanj velika strast, zato mu je delodajalci niti niso poskušali odvzeti. Kubica je vozil na manjših italijanskih relijih in pred tremi leti bi prav na enem takšnih skoraj izgubil življenje. Napaka je bila na videz majhna, s škodo fabio S2000 je na koncu desnega ovinka priletel v obcestno ograjo, ki pa je bila ravno na tem mestu poškodovana. Skozi sprednji del avtomobila se je zarinila v notranjost vozila in neposredno v Kubičevo desno roko in nogo. Kirurgi so se več ur borili tako za njegovo življenje, saj je ob poškodbi izgubil precej krvi, kakor tudi za roko. Uspelo jim jo je rešiti, toda njena funkcionalnost je za zdaj mnogo premajhna, da bi lahko vozil dirkalnik formule ena.
V zadnjih dveh letih se je uveljavil v reliju. Lani je postal svetovni prvak druge kategorije WRC2, letos s ford fiesto WRC nastopa v elitni kategoriji svetovnega prvenstva. Če mu ne bi pomagala FIA, tudi to ne bi bilo mogoče. Današnji dirkalniki WRC nimajo več hidravličnega sistema menjalnika z obvolanskimi ročicami, temveč le starodobno tršo ročico sekvenčnega menjalnika. »Robert ima danes v desni roki zelo malo moči. Ta v resnici prihaja le iz ramena, zato jo ima na volanskem obroču bolj za oporo kot pa dejansko upravljanje avtomobila. Dirkalnik pravzaprav vozi z levo roko,« razkriva Kubicov inženir Nigel Hoogeveen iz M-Sporta, kjer pripravljajo Poljakovo ford fiesto WRC, ki jo izdatno podpira poljski naftni koncern Lotos.
FIA je inženirjem dovolila, da so na levo stran volanskega obroča namestili prestavno ročico, ki deluje na osnovi zračnega sistema. Z njo Kubica enostavneje in z manj truda pretika prestave. Njegovi tekmeci morajo v ostrih ovinkih potegniti ročno zavoro, on pa navpični drog le potisne. Na volanski obroč so mu morali namestiti tudi nekaj dodatnih gumbov, kar je sprostilo poškodovano desnico.