RELI

V Monte Carlu že hrumi

Objavljeno 23. januar 2015 17.01 | Posodobljeno 23. januar 2015 17.01 | Piše: Gregor Pavšič

Favorita prvega relija za SP sta aktualni in bivši prvak, Sebastien Ogier in Sebastien Loeb.

Sebastien ogier je začel lov na tretji zaporedni naslov svetovnega prvaka.

Včeraj zvečer se je s prvima dvema hitrostnima preizkušnjama v zaledju Monaka začelo letošnje svetovno prvenstvo v reliju. Težje preizkušnje, kot je znamenita monaška ruleta, si najboljši vozniki relija na svetu sredi januarja ne bi mogli zamisliti. Sneg, led in temperature na meji ledišča, ki bodo od ovinka do ovinka skrivale pasti nenadnih ledenih zaplat, sestavljajo pravi koktajl nepredvidljivega relija. »Zelo težko bo napovedati, na katerih ovinkih nas čaka led in kje ne. Izvidniške posadke, ki gredo na progo več kot uro pred nami in nam posredujejo informacije o stanju ceste, bodo letos še posebno pomembne,« je dejal dvakratni svetovni prvak Sebastien Ogier (Volkswagen), ki začenja naskok na svojo tretjo zaporedno krono najboljšega dirkača.

Reli Monte Carlo je zaradi svojega prestiža in zahtevnosti prav posebna preizkušnja svetovnega prvenstva, ki ima na začetku sezone dvojni pomen. Ogier in njegovi glavni tekmeci bodo želeli na zloglasni dirki osvojiti vsaj nekaj točk svetovnega prvenstva in tako dobro začeti novo leto, na drugi strani pa mik relija znatno dviga enkratna vrnitev devetkratnega svetovnega prvaka Sebastiena Loeba (Citroën). Francoski šampion je lani za Citroën vozil na dirkališčih v prvenstvu WTCC, a na reli očitno ni pozabil. Na uradnem testu dan pred monaškim relijem je bil najhitrejši med vsemi.

Prvi favorit letošnje sezone je kajpak Ogier, ki je v zadnjih dveh letih pokazal izjemno hitrost, odločnost in tudi psihološko trdnost. Lani se je v zaključku sezone poigraval z veliko prednostjo in letos bodo podobne napake zanj morda usodne. Njegov moštveni kolega Jari-Matti Latvala je motiviran kot še nikoli, hkrati pa je morda vozniško in psihološko najbolje do zdaj pripravljen na izziv svetovnega prvenstva. Latvala je bil že lani najresnejši Ogierjev izzivalec, od katerega pa je bil predvsem manj zanesljiv.

Kaj pa drugi? V boj za naslov svetovnega prvaka bodo posegli težko, posamezne zmage pa lahko osvojijo. To so predvsem vozniki tovarniške ekipe Hyundai, ki letos vstopa v svoje drugo leto. Thierry Neuville in Dani Sordo bosta njihova glavna aduta, pri Citroënu največ stavijo na lani odličnega Krisa Meeka. So mogoča presenečenja? Vsekakor, saj na vsakem reliju navdušuje Robert Kubica (M-Sport Ford), velik potencial pa ima tudi tretji Volkswagnov dirkač Andreas Mikkelsen. Osvežitev na vrhu končne razvrstitve svetovnega prvenstva bi bila več kot dobrodošla. Od leta 2004 zmagujejo le še Francozi oziroma Sebastieni. Najprej devetkrat Loeb, nato dvakrat še Ogier.


Monaška ruleta letos brez Slovencev

Reli Monte Carlo letos spet poteka brez slovenske zasedbe. Na monaški ruleti je kot prvi Slovenec že leta 1938 vozil Gustav Stojnšek (DKW), prav pred 20 leti pa je do cilja prvemu uspelo pripeljati Darku Peljhanu (Volkswagen). Takrat se mu je do napake nasmihala uvrstitev na rob deseterice, iz jarka pa ga je spravil danes že pokojni nekdanji svetovni prvak Colin McRae. V skupni razvrstitvi relija Monte Carlo, takrat ta ni bil del svetovnega prvenstva, se je na deseto mesto leta 2010 uvrstil Andrej Jereb (Peugeot).

 

Deli s prijatelji