VN BAHRAJNA

V Bahrajnu nič novega: Vettel pred Lotusom

Objavljeno 22. april 2013 09.26 | Posodobljeno 21. april 2013 22.00 | Piše: Damir Gorjanc

Vrstni red najboljših na dirki formule 1 za veliko nagrado Bahrajna povsem enak kot lani. Trikratni svetovni prvak je vodil od tretjega kroga do konca, pomagala sta babičina amuleta.

Ferrarijevi mehaniki so imeli v Bahrajnu veliko dela predvsem z dirkalnikom Fernanda Alonsa (foto: Reuters).

MANAMA – Deja vu, bi lahko rekli za dirko formule 1 na dirkališču v Manami za veliko nagrado Bahrajna, saj je bil vrstni red na zmagovalnem odru identičen tistemu izpred enega leta. V garažah osovraženi Sebastian Vettel je s svojim Red Bullom odčital lekcijo preostalim dirkačem visokooktanskega športa. Za njim sta v cilj pripeljala oba voznika Lotusa, Kimi Räikkönen in Romain Grosjean. Po malezijski aferi Multi 21 je Vettla s seznama prijateljev črtala večina dirkačev, očitno pa Vettel za zmagovanje ne potrebuje družbe, saj je prešerne volje pripovedoval: »Na začetku dirke je bilo pomembno, da sem si privozil nekaj prednosti in sem lahko varčeval s pnevmatikami in gorivom. Bolj ko je šla dirka h koncu, bolje se je obnašal dirkalnik. Zahvaljujem se celotni ekipi, to je bila lepa dirka.«

Dobra taktika pri Lotusu

Čeprav je Nico Rosberg z Mercedesom dosegel najboljši čas kvalifikacij in je dirko drugič v karieri začel s prvega mesta, na koncu ni mogel biti najboljše volje. Po razburljivem začetku, ko sta se za boljši položaj na drugem mestu izmenjala Vettel in Fernando Alonso (Ferrari), je pred rdečim bikom klonil še vodilni po dveh krogih – Rosberg. Od tam je šla pot samo še navzdol, srebrno zvezdo so preostali prehitevali kot za šalo. Niti Lewis Hamilton pred začetkom ni imel razloga za smeh, kajti menjava menjalnika v kvalifikacijah ga je s četrtega mesta premaknila za pet mest nižje na startni ravnini. Nasprotno kot dirkača Mercedesa imata za seboj odlično dirko oba voznika rumeno-črnega moštva iz Enstona. Čeprav je Räikkönen v kvalifikacijah dosegel šele deveti čas, Grosjean pa enajstega, sta se s taktiko postankov v garažah prebila višje. »V prvih krogih sem izgubil nekaj mest, vendar sem pozneje odpeljal taktično pametno, in čeprav ni bilo vse optimalno, je zaslužen uspeh tu,« je na koncu dejal vedno resni Finec, ki je zdaj že stalni gost odra za zmagovalce. Na roko jima je šla tudi smola Ferrarijevih dirkačev; Alonsa, tretjega iz kvalifikacij, ki je hitrost s Kitajskega prenesel tudi v arabski svet, in Felipeja Masse, ki je začel s četrtega položaja.

Mehanična delavnica Ferrari

Popoln fiasko rdečega moštva se je začel v osmem krogu, ko je do tedaj drugemu Alonsu ponagajalo zadnje gibljivo krilce, ki je ostalo v aktivnem položaju, izza komandnega pulta pa je sledil vpoklic v garaže na popravilo. Krilce je ostalo zaprto le en krog, ko je s ponovno aktivacijo ostalo zataknjeno v položaju, situacija pa je zahtevala ponoven obisk mehanikov, ki so tudi tokrat na silo premaknili pripomoček in je ostal do konca dirke neaktiven. Niti Massa ni imel sreče, saj je moral kar dva postanka v garažah izmed štirih opraviti zaradi predrte zadnje pnevmatike, do konca pa se mu ni uspelo uvrstiti med prvih deset. Med dirko so se večkrat slišali pozivi vodilnemu Vettlu, ki je vodil s prednostjo skorajda pol minute: »Vozi bolj počasi, varčuj z gorivom, drugače ne boš ugledal ciljne črte.«

Nepopustljivi Perez

Preostali dirkači so imeli med seboj podobno hitre čase, nekajkrat je bila situacija podobna tisti na obvoznici okoli Münchna, ko je bilo videti, da vozijo po petih pasovih v boju za vsak centimeter prašnega puščavskega dirkališča. Peteroboj med Markom Webbrom, Jensnom Buttnom, Sergiom Perezom, Hamiltonom in Alonsom je šel večkrat čez rob – dobesedno. Pravi triler se je odvijal v boju za boljše mesto med dirkačema McLarna Buttnom in Perezom, dirkača sta celo trčila. Mehičan, novinec v moštvu, se ni pustil angleškemu džentelmenu, v boju za večji izkupiček točk se je vozil tudi po pesku. Po njem se je vozil tudi Alonso, ki se je kljub neaktivnemu DRS-sistemu uspešno kosal s tekmeci, na koncu pa je zasedel osmo mesto. Šest krogov pred koncem je Grosjean ugnal Paula di Resto, ki se je do tedaj v Force Indiji dokaj varno vozil na tretjem mestu, vendar je imel Francoz v zaključku bolj sveže pnevmatike. Na peto mesto se je v zadnjem krogu prebil Hamilton, ki je ugnal Webbra, tega pa je prehitel še Perez. Button je s postankom na koncu končal tam, kjer je začel – na desetem mestu.

Pnevmatike so tokrat bolje služile Vettlu z dirkalnikom, ki jih že pregovorno bolj obrablja, a očitno je našel tudi nastavitve za manjšo obrabo. Po dirki so na čevljih mladega Nemca opazili modne dodatke, za katere je dejal: »Na čevljih imam amuleta, ki mi prinašata srečo in sta pripadala moji stari mami. Glede na to, da sem zopet zmagal, mi očitno koristita.« Moštva se zdaj selijo v Evropo, Vettel pa bo imel tri tedne časa, da amuleta za srečo očisti do dirke v Barceloni.

Deli s prijatelji