FORMULA ENA

Uvodni test v znamenju Magnussena in McLarna

Objavljeno 03. februar 2014 15.09 | Posodobljeno 03. februar 2014 15.09 | Piše: Damir Gorjanc

Moštva formule 1 so predstavila nove dirkalnike in opravila štiridnevno testiranje v španskem Jerezu.

Danski debitant Kevin Magnussen se je dobro znašel v McLarnovem MP4-29. Foto: Reuters

Do začetka nove sezone visokooktanskega dirkaškega cirkusa formule 1 nas loči še šest tednov, v prejšnjem pa so bila v španskem Jerezu prva testiranja novih dirkalnikov. Največja sprememba oziroma že kar mala revolucija je novi 1,6-litrski šestvaljni motor s turbo polnilnikom, ki je zamenjal osemvaljnega z 2,4 litra prostornine. Glavni dizajner moštva Red Bull Adrian Newey je opisal nova pravila: »Letos je bilo izjemno težko avto sestaviti skupaj in ga nastaviti tako, da bi deloval kot celota. To je največja sprememba na motorjih po koncu 80. let, ko so v formuli 1 ukinili turbo motorje.« Čeprav so bili mnogi skeptični zaradi osiromašene prostornine motorja in pa zvoka, ki je zarezal skozi ušesa, se nam ni treba bati, da bi formula 1 izgubila svoj čar, kar je potrdil tudi Kimi Räikkönen, ki je iz Lotusa presedlal nazaj k Ferrariju: »Po občutkih v nekaj prevoženih krogih je razlika minimalna in tudi vožnja se ne razlikuje prav veliko.«

Številne selitve

Pred začetkom testiranj so ekipe predstavile svoje bolide, ki bodo krojili vrstni red na dirkah, eni bolj pri vrhu, drugi na začetku. Na jugu Španije so zaščitno pregrinjalo sneli z jubilejnega desetega Red Bulla, ki ga je sestavil Newey, v novi sezoni pa ga bosta vozila aktualni štirikratni prvak Sebastian Vettel in prišlek po odhodu Marka Webbra, Daniel Ricciardo. Ta je svoje dirkaške izkušnje do zdaj nabiral v sedežu hčerinskega Torro Rossa, ki je pred novo sezono zamenjal Ferrarijev motor za Renaultovega. Zgodile so se tudi nekatere spremembe v vodstvih ekip. Ross Brawn je zapustil Mercedes, zamenjal ga je Paddy Lowe, Eric Boullier je novi dirkaški direktor ekipe McLaren, iz Lotusa ga je zvabil novi izvršni direktor Ron Dennis. Zasedbo ekipe iz Maranella je poleg Räikkönena dopolnil tehnični šef James Allison, ki je lani prav tako zapustil Lotus. Tam je Finčev sedež zapolnil nekdanji član Williamsa Pastor Maldonado, ki je izpraznil sedež Felipeju Massi, saj so se ga odkrižali pri Ferrariju. Dirkače so si podajali kot vroč kostanj tudi pri drugih ekipah. V Force Indijo sta prišla Sergio Perez in Nico Hulkenberg, Perezov sedež pri McLarnu je tako zasedel novinec v F1, Šved Kevin Magnussen.

Čeprav prva testiranja še ne pokažejo natančno, na katero stran se bo nagnila tehtnica, je tokrat stezo v Jerezu najhitreje odpeljal debitant Magnussen z McLarnom, ki je v štirih dneh odpeljal 162 krogov. Drugi najhitrejši čas kroga je imel Massa (Williams, 133 krogov), tretji pa Lewis Hamilton (Mercedes, 121 krogov). Pri Mercedesu, McLarnu in Ferrariju so odpeljali največ krogov. Nekaj porodnih krčev so imele ekipe, ki v svojih dirkalnikih uporabljajo Renaultov motor. Tako so pri Red Bullu s svetovnim prvakom odpeljali le 21 krogov, vendar čas odpeljanega kroga ni bil primerljiv z drugimi, saj so inženirji Renault Sporta posumili na težave s shranjevanjem energije, čeprav so z nekoliko bolj konzervativnim pristopom skušali zagotoviti zanesljivost motorjev.

Grdi nosovi

V novi sezoni bodo moštva uporabljala modificiran način shranjevanja kinetične energije, ta bo prihajala iz izpušnega sistema, ki je povezan s turbo polnilnikom. Kamen spotike je prav tako zasnova prednjega dela bolida, saj so po pošastno grdih stopničastih nosovih izpred nekaj let pri FIA spet zapisali nove pravilnike o položaju nosa, ki mora biti precej nižje kot lani. Vizualne primerjave lahko najdemo v živalskem svetu. Najbolj izstopa nos Caterhamovega dirkalnika, ki bi ga lahko opisali kot stopničastega. Tudi Lotusov prednji del je precej ekstremen in morda revolucionaren, saj je sestavljen iz dveh zaobljenih konic, ki se razlikujeta po dolžini. Daljši pomeni obvezno konico, krajši pa je dovolj kratek, da se na podlagi pravilnika ne šteje za del nosu. V primerjavi z drugimi ekipami je ekipa iz Maranella zasnovala edinstven, bolj ploščat nos, hkrati pa obdržala prednje vzmetenje. Druga moštva so se držala bolj ustaljenih tirnic mravljinčarju podobnih prednjih delov. »Zdaj je prednje krilce videti, kakor da bi imelo dva nosova. Ti nosovi so zelo grdi, tudi ustvarjalci jih ne moremo imeti radi,« je nosove opisal Newey. Spodbudne so tudi vse spremembe v pravilniku formule 1, vključno s tisto o dvojnem točkovanju na zadnji dirki svetovnega prvenstva. Takšni predpisi bi morda lahko s prestola vrgli rdeče bike, ali pa vsaj malo omajali njihovo prevlado. Ne bomo se zmotili, če zapišemo, da nas čaka razburljiva nova sezona.

Deli s prijatelji