MOTOKROS

Tim Gajser je šampion, ki se mu klanja Marquez

Objavljeno 09. julij 2015 13.11 | Posodobljeno 09. julij 2015 13.12 | Piše: Marko Uršič

Svetovni motokros v razredu MX2 je na zadnjih dirkah povsem v znamenju Tima Gajserja.

Tim Gajser je prevladoval na zadnjih treh dirkah razreda MX2. Foto: Honda Racing

LJUBLJANA – Slovenija nima voznika v formuli 1 ali motociklističnem svetovnem prvenstvu, a v motokrosu je prvi razred. Osemnajstletni Tim Gajser je na Švedskem v dirki svetovnega prvenstva v razredu MX2 zmagal še tretjič zapored, četrtič v sezoni, v skupnem seštevku SP pa se je na drugem mestu s 345 točkami približal vodilnemu Nizozemcu Jeffreyju Herlingsu (423). A v uvodu tekmovalnega obdobja je bilo precej težav (v Katarju z vizumom, na Tajskem jo je zagodla dehidracija), zagate pa zna najbolje opisati Timov oče in trener Bogomir, ki s sinom tvori zmagovito moštvo. »Vse je bilo malce pomešano s politiko. Iz Ljubljane so z našega predstavništva klicali v katarsko veleposlaništvo, a se ni nihče javil. V Nemčiji sva s sinom stala pred katarsko ambasado, pa nič. Vse skupaj je bilo sporočilo, da ne smeva priti v Katar. Poleg tega nam tam sploh niso rezervirali sobe. Na Tajskem pa so bili vsi dirkači izčrpani, a nekateri so natančno vedeli, kaj narediti. V spremljajočih vozilih so jim verjetno dali infuzijo. Saj to ni poživilo, a ni bilo pošteno do drugih, ki so kar popadali skupaj.«

A vse se vrača, zdaj so se stvari malce obrnile,« je tudi Bogomir Gajser čakal, da se pokaže razvidna sinova kakovost. Poleg dirkača seveda odloča tehnična pripravljenost motorja, Timova honda mora biti pravšnje sfrizirana, da ostriže tekmece. »To sva opravila skupaj z očetom. Motor je vse boljši, tudi sam se izboljšujem in z očetom veliko delava. Veliko smo spremenili na menjalniku, to je bila očetova ideja pred tremi dirkami. Od takrat se dela razlika do tekmecev,« je pripomnil Tim Gajser. »Celo sprl sem se s Hondino japonsko ekipo. Druga prestava je bila prehitra, nastavili smo jo malce nazaj,« je tehnično podrobnost razkril oče Bogomir.

Crknili bi

Kako pa Gajserjeva ekipa iz kraja Pečke pri Slovenski Bistrici finančno izpelje sezono? V slovenskih razmerah to seveda ni mačji kašelj. »Crknili bi, že zdavnaj bi morali nehati. Tim ima pogodbo s Hondo, to je velika stvar. Tega se ljudje v Sloveniji sploh ne zavedajo. Le trinajst dirkačev na svetu, v vseh motopanogah, ima pogodbo v tovarniški Hondini ekipi in Tim je eden od teh. Recimo, ko motoGP prvak Marc Marquez v prostem času vozi motokros, to počne na Timovem lanskem motorju. Novembra smo testirali nove honde in Marquez je želel priti kar na naše preizkušanje, ne pa obratno,« novo zanimivost doda Gajser starejši.

Honda je s Timom kot dirkačem začela sodelovati pred dvema letoma, a mora v primerjavi s tovarniškimi tekmeci še dodatno razviti motor. Honda v kategoriji MX2 celo dvajset let ni imela tovarniškega dirkača. Na Japonskem na Timovem motorju dela kar osem inženirjev, trije Japonci na dirkah, poleg pa je še pet Italijanov. »Trdo treniram, motivacija je prisotna, tudi sproščenost. Pritiska ne čutim, stvari gredo v pravo smer. Z ekipo se razumemo, vse skupaj je dobra kombinacija,« mirno zdajšnji zmagovalni trenutek ponazarja Tim Gajser, ki je denimo leta 2012 s 125-kubičnim motorjem postal italijanski, evropski in svetovni prvak. Nekateri v svetu motokrosa so ga celo hoteli uničiti, ker je iz premajhne države. »Smo pač premajhen trg. A zdaj smo prebili led, vse je dolga trnova pot, na kateri je treba vztrajati,» sklene Bogomir Gajser.

 

Deli s prijatelji