RELI

Thierry Neuville v tretje zmage le ni vrgel v jarek

Objavljeno 10. april 2017 17.11 | Posodobljeno 10. april 2017 17.12 | Piše: Gregor Pavšič

Reli voznik Hyundaija je letos dobil že 20 hitrostnih preizkušenj v svetovnem prvenstvu, a po dveh zapravljenih priložnostih zmagal šele na Korziki. Na asfaltni klasiki je izkoristil tehnične težave Krisa Meeka. Skupno še naprej vodi Sebastien Ogier.

Osemindvajsetletni Belgijec Thierry Neuville je na Korziki tretjič v karieri zmagal med elito relija. Foto: AFP

AJJACIO – Potem ko je na uvodnih dveh relijih letošnje sezone naredil napaki in zavrgel že dobljeni zmagi, Thierry Neuville (Hyundai) v tretje tega ni ponovil. Na asfaltnem reliju po Korziki je spet dirkal prvovrstno. Prvi dan je začel nekoliko previdneje in še iskal prave nastavitve hyundaia i20 WRC za ovinkaste korziške ceste, drugi dan pa je začel stopnjevati hitrost, izkoristil je odstop vodilnega Krisa Meeka (Citroën) in zanesljivo zmagal tretjič v karieri. »Za nami je fantastičen konec tedna. Hvaležen sem moštvu, ki me je spodbujalo po mojih napakah na začetku sezone. Dokazali smo konkurenčnost dirkalnika, ki smo ga tokrat sicer med dirko še bolje nastavili in prišli do pomembne zmage,« je povedal Neuville, ki je letos z vidika dobljenih hitrostnih preizkušenj – na štirih relijih jih je dobil že 20 – razred zase.

Reli po Korziki velja za eno največjih klasik svetovnega relija, ki jo na tem otoku prirejajo že od 50. let prejšnjega stoletja. V 70. in 80. letih se je uveljavil prav zaradi grobe asfaltne podlage in tisočerih ovinkov, ki so bili nekaj povsem drugega od takrat močno prevladujoče makadamske podlage. Mitski status sta dali dirki smrtni nesreči Attila Bettege (1985, lancia o37 rally) in Henrija Toivonena ter sovoznika Sergia Cresta (1986, lancia delta S4), ki sta svetovnemu reliju zagotovili nove organizacijske okvire za prihodnja desetletja. Cest po Korziki pa zob časa vendarle ni načel, saj še vedno skrivajo duh skupine B in najbolj slavnih obdobij svetovnega relija. Temu trendu so letos spet sledili organizatorji, ki so pripravili vsega deset hitrostnih preizkušenj.

Prvi del relija sicer ni kazal na uspeh prvega dirkača Hyundaija, temveč na drugo zaporedno zmago Citroëna. Po dveh slabih relijih v začetku leta (Monte Carlo, Švedska) so Francozi na testiranjih opravili domačo nalogo in izpopolnili podvozje citroëna C3 WRC. V Mehiki je imel Meeke še prednost zaradi boljšega startnega položaja, na asfaltu Korzike pa v njegovih vrhunskih časih ni bilo več kančka dvoma. »Smo na pravi poti, zdaj lahko zmagamo povsod. Zahvala celotni ekipi za trdo delo na testiranjih,« je bil vesel Meeke. Po peti hitrostni preizkušnji je imel pred poznejšim zmagovalcem Neuvillom 17 sekund prednosti, a že na naslednji ga je izdal motor in moral je odstopiti.

Ogier z varljivimi občutki

Manj zadovoljen z doseženimi časi in konkurenčnostjo je bil svetovni prvak Sebastien Ogier (M-Sport). Dobil je le dve hitrostni preizkušnji, prav tako ni našel pravega odgovora za Meeka in Neuvilla. Na nekaterih preizkušnjah je zaostal tudi za blizu 20 sekund in v cilju nejeverno zmajeval z glavo. »Občutek je bil dober, toda časi so slabi. Resno se moramo pogovoriti glede nastavitev avtomobila,« je sredi relija dejal Ogier. Takoj zatem mu je uspelo zarezati v Neuvillovo prednost in jo zmanjšati na 2,2 sekunde, nato pa mu jo je zagodel pritisk v hidravlični napeljavi. Voziti je moral brez diferenciala in hidravličnega prestavljanja menjalnika. Ogier bo moral skupaj z inženirji M-Sporta pred nadaljevanjem sezone zavihati rokave. Na zadnji hitrostni preizkušnji je vendarle prehitel Danija Sorda (Hyundai) in skočil na drugo mesto, s čimer je povečal prednost v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. Ogier je letos vse štiri relije končal na stopničkah.

Na četrto mesto je bil uvrščen Jari-Matti Latvala (Toyota), ki je v uvodnih kilometrih nastavljal yarisa WRC za prvi reli sezone na asfaltu in je na zadnji hitrostni preizkušnji za eno desetinko prehitel znova odličnega Craiga Breena (Citroën). Ta je bil spet najbolje uvrščeni Citroënov dirkač. V razvrstitvi WRC2 je bil drugič letos za tekmece premočan Andreas Mikkelsen (Škoda), lani tretji dirkač sveta v skupni razvrstitvi. Mikkelsen je imel v cilju pred Teemujem Suninenom (Škoda) več kot minuto prednosti. Svetovno prvenstvo v reliju se bo konec meseca nadaljevalo v Argentini, kjer bo ogrevanje in tipanje z uvodnih štirih relijev odpadlo. Južnoameriški makadamski reli je tradicionalna klasika svetovnega prvenstva, z njim pa se začne tudi niz makadamskih relijev. 

Deli s prijatelji