RELI SP

Švedska ni več to, kar je bila

Objavljeno: 12.02.2016 13:42Posodobljeno: 12.02.2016 13:42

Zaradi pomanjkanja snega in visokih temperatur je bil reli SP po Švedski tik pred odpovedjo.

STOCKHOLM – Svetovno prvenstvo v reliju bi se moralo danes začeti z eno najbolj idiličnih preizkušenj v koledarju, ki na Švedskem že desetletja navdušuje z zasneženimi in poledenelimi cestami ter visokimi bankinami, ki v pokrajini Värmland rišejo cesto najhitrejšim voznikom na svetu. Toda ker so jug Švedske doletele prava odjuga in visoke temperature, se je znašel tik pred odpovedjo. Skoraj bi se torej ponovil scenarij iz leta 1990, ko je odpadel prav zaradi pomanjkanja snega. To je edini reli v svetovnem prvenstvu, kjer dirkači uporabljajo posebne gume z žebljički. Gume so zaradi lažjega prodiranja skozi podlago precej ožje (široke so 195 milimetrov), vsaka pa ima nameščenih 384 žebljičkov. Ti na poledeneli cesti zagotavljajo vrhunski oprijem, ki je pogosto celo boljši kot na makadamskih relijih. Zato se švedski reli kljub snegu in ledu uvršča med najhitrejše v svetovnem prvenstvu. Toda če snega in še pomembneje ledu ni, se organizatorji znajdejo v veliki zagati.

Ker gre uradno za zimski reli, so gumarski dobavitelji že pred tedni na Švedsko poslali posebne gume, tam pa so jih opremili z žebljički. Če je na cesti namesto ledu blato, lahko te gume popolnoma uničijo cesto. Organizatorji bi morali naslednji teden poravnati visok račun za obnovo cest, tega denarja pa kajpak nimajo. Vožnja z gumami z žebljički po makadamu je tudi nevarna, saj žebljički izpadejo iz gume in zato lahko dirkač v trenutku nepričakovano popolnoma izgubi oprijem in doživi nesrečo. Možnost, da bi preprosto uporabili makadamske gume, ne obstaja. Dobavitelji teh gum v Skandinavijo niso pripeljali.

Norveška rešitev

Še v začetku tedna je bila dirka tik pred odpovedjo. Organizatorje so rešile današnje hitrostne preizkušnje v bližnji Norveški, kjer je zima precej bolj ostra in tudi snega ne primanjkuje. Za zdaj jih bodo očitno rešile tudi precej nižje temperature, ki se v okolici Hagforsa ponoči vendarle spustijo na skoraj deset stopinj pod ničlo. Tako so makadamske ceste pomrznjene, a nihče prav dobro ne ve, kako se bodo dirkalniki na teh cestah jutri in v nedeljo znašli. Organizatorji so že tako močno skrajšali prvotno načrtovano traso.

»Izpeljati bi morali le kratek reli po zasneženih cestah na Norveškem, preostalo pa odpovedati. Nobenega smisla ni, da dirkamo po makadamskih in blatnih cestah,« je bil s kritikami med dirkači najbolj glasen svetovni prvak in lanski zmagovalec Sébastien Ogier (Volkswagen), ki je imel v konkurenci pričakovano veliko somišljenikov. Brez snežnih bankin ceste ne bodo dopuščale veliko prostora za napake in vsekakor na Švedskem prave dirkaške pravljice letos ne bo. Že izvedba relija bo velik uspeh. Trud organizatorjev, ki so skrajšali traso in vztrajali pri izvedbi dirke tudi na večinoma makadamskih cestah, so podprle tovarniške ekipe in tudi FIA. Vse je sicer odvisno prav od omenjenih nižjih temperatur, ki so za izvedbo spektakularnega relija dejansko nujne.

Kljub nepredividljivim razmeram bodo favoriti za vrh spet isti. Poleg Ogierja bosta to še druga voznika Volkswagna Finec Jari-Matti Latvala in Norvežan Andreas Mikkelsen, ki je lani izgubil proti Ogierju na zadnji hitrostni preizkušnji. Med Skandinavci gre opozoriti še na drugega Norvežana Madsa Østberga (M-Sport Ford). Slovenci zastopnika tudi letos nimamo. Do zdaj je kot edini na Švedskem leta 2007 vozil Andrej Jereb.