»Izgubil sem motivacijo,« je pred dirko motociklistov v razredu motoGP v Franciji povedal aktualni svetovni prvak, 26-letni Avstralec Casey Stoner, in po koncu letošnje sezone napovedal svojo motociklistično upokojitev. S tem pa je zagnal mašinerijo špekulacij, napovedi in ugibanj o tem, kdo bo naslednjo sezono sedel na njegovem stroju, tovarniški hondi. Med kandidati je tudi 33-letni Valentino Rossi.
Italijanu že od podpisa pogodbe z Ducatijem ne gre dobro. V letošnji sezoni, v kateri so bile od osemnajstih dirk odvožene štiri, je na eno zaostajal v poprečju pol minute za zmagovalcem. To je za takšnega šampiona, kot je Vale, ogromno. Preveč. Devetkratni svetovni prvak že drugo sezono tipa za izboljšavami, inženirji si razbijajo glave, iščejo rešitve (spremenjeni okvir, drug agregat, geometrija motocikla), motor pa je še vedno neposlušen. Rossi se z motociklom iz Bologne nikakor ne ujame.
Po drugi dirki prvenstva v Španiji se je sicer vedno korektni in profesionalni Rossi na italijanski televiziji obregnil ob delo inženirjev in Ducatija v celoti. »Povedal sem jim, kaj je narobe, a me niso poslušali. Tako ne gre več!« je bil oster. Italija pa je padla v šok. No, izjave o nesposobnosti je pozneje omilil, a pelin v ustih je ostal. Nekateri so govorili o takojšnjem koncu naveze Rossi-Ducati, drugi so mirili, tretji že kovali načrte, Vale pa se je začel ozirati h konkurenci. Govorilo se je o novi Yamahini ekipi, ki bi jo sponzorirala Coca Cola. Do dirke v Franciji je bila to morda verjetna možnost. Če …
Stopničke v Franciji
Če ne bi Valentino v deževni dirki v Franciji dosegel odličnega drugega mesta, pri tem pa v neposrednem dvoboju ugnal celo Caseyja. Spet je vzdrhtelo italijansko srce in upanje naveze Rossi-Ducati. A, kot rečeno, je Casey nekaj dni pred dirko napovedal svoje slovo. Kaj zdaj? Zmeda je popolna, v kolesju menjav ekip (večini dirkačev se pogodbe iztečejo konec tega leta) pa vsi čakajo zvezdnike – torej Rossija, Lorenza, Pedroso »et consortes«.
Pri Hondi ne izključujejo možnosti, da bi se Rossi vrnil v njen tovarniški objem, čeprav so se leta 2004 sprti razšli, enako je bilo z Yamaho na koncu sezone 2010. Pri Yamahi sicer nekoliko mirneje spijo, saj je njihov Jorge Lorenzo letos najresnejši kandidat za naslov, a je za 2013. še brez podpisane pogodbe. K njemu pogleduje tudi Honda, tako da si bo lahko s spretnimi pogovori na obeh straneh dvigal ceno. Pravi: »Ostajam pri Yamahi.« A s sumljivim dodatkom: »Za zdaj.«
Rossi, vsaj uradno, zanje ni kandidat v tovarniški ekipi, kjer letos močno šepa svetovni prvak v razredu superbike iz leta 2009, Američan Ben Spies. Ob njegovih slabih predstavah sta najresnejša kandidata za tovarniškega voznika (ob Lorenzu?) Anglež Cal Crutchlow in Italijan Andrea Dovizioso. Oba sta člana poltovarniške ekipe Tech 3, ki tekmuje z Yamaho, a s slabšim materialom. Najnovejše zavore, cena zanje je 60.000 evrov za celotno sezono, si je Dovizioso kupil kar sam, iz lastnega žepa, saj menda ekipa zanje noče (ne želi) odšteti toliko. S tem pa je razburil kolego Crutchlowa, ki je bil piker in načelen: »Tu sem, da dirkam, ekipa pa zato, da mi omogoči prvovrstni material!« Dejstvo je, da so predstave Doviziosa zdaj boljše.
Mladinci
Iz ozadja pa vse bolj pritiskajo mladi dirkači. Eden takšnih, ki velja za bodočega šampiona, je lani drugouvrščeni v razredu moto2, še ne dvajsetletni Španec Marc Marquez. Honda ga vidi tudi kot zamenjavo za odhajajočega Stonerja, težava je v tem, da kot novinec v razredu motoGP v sezoni 2013 v skladu s pravili ne more biti član tovarniške ekipe. A šef Dorne, podjetja, ki organizira dirke, je Španec Carmelo Ezpeleta, Hondin glavni sponzor je španski oljar, Marquez je Španec – torej ne bi bilo težko pravil za naslednjo sezono spremeniti, mar ne? Obeta se pestra sezona, ne samo na stezah, tudi zunaj njih.