AVTOMOBILIST LETA

Sproščeno na evropsko sceno

Objavljeno 20. december 2014 14.46 | Posodobljeno 20. december 2014 14.48 | Piše: Gregor Pavšič

Rok Turk je avtomobilist leta, želi si resnejšega programa v evropskem prvenstvu.

rok Turk ima velike ambicije s peugeotom 208 r2. Foto: Uroš Modlic

Ne glede na to, ali gre za profesionalca v tovarniški ekipi ali zasebnega dirkača iz Slovenije, so zadnji meseci zanj še posebno nervozni. Na svetovni ravni se profesionalci trudijo doseči novo pogodbo za plačano dirkanje, doma pa se posamezniki trudijo prepričati pokrovitelje in si zagotoviti dovolj sredstev za vstop na mednarodno raven.

Takšen je tudi primer Roka Turka, letošnjega avtomobilista leta. V dirkalnem avtomobilu sedi že vse od leta 2001. Začel je v majhnem peugeotu 106, v zadnjih letih pa je v tujini najel tudi veliko močnejše štirikolesno gnane dirkalnike. Odločitev, da pred lansko sezono sede v novega dirkalnega peugeota 208 R2, je bila prava. Letos je bil z njim slovenski podprvak, zmagal je tudi v italijanskem pokalu Michelin in v razvrstitvi FIA evropskega reli pokala na reliju Croatia.

»Sezona je bila za nas vsekakor zelo pozitivna, iz nje smo izvlekli dober izkupiček. Poleg dirkalnika je bila lani tudi prava odločitev, da se z ekipo vrnem v svoj družinski projekt. Tako sem začel in tako se tudi danes najbolje počutim. Manjši je pritisk, jaz pa lahko vozim bolj napadalno in sproščeno,« pravi 32-letni Idrijčan, ki je šele prejel pokale za letošnjo sezono, a mora že aktivno razmišljati o naslednji. S peugeotom 208 R2, dirkalnikom z 1,6-litrskim atmosferskim motorjem in pogonom na sprednji par koles, želi voziti že kmalu po novem letu na reliju Janner v Avstriji. To je uvodna preizkušnja evropskega prvenstva v reliju, ki Turka najbolj mika. Pred tremi leti je že postal evropski pokalni prvak v reliju med dvokolesno gnanimi avtomobili.

»Evropsko prvenstvo zaradi oddaljenosti ni pisano na kožo slovenskim voznikom. Ti reliji so vsaj štirikrat ali petkrat dražji od dirk v Sloveniji. Letošnja sezona z enajstimi reliji me je sicer stala več deset tisoč evrov, dirkalni avtomobil smo seveda imeli še iz prejšnje sezone. Vseeno gre zahvala vsem pokroviteljem, še posebno Peugeotu, da sodelujemo že deset let,« pravi Turk, ki sta mu letos zapiske brala Enej Ložnar in Blanka Kacin.

Turk je na zahtevnem avstrijskem reliju Janner, ki ga mnogi postavljajo ob bok vremensko podobno nepredvidljivemu reliju Monte Carlo za svetovno prvenstvo, vozil že v začetku letošnjega leta. Na ledeni cesti se je ujel v past prve hitrostne preizkušnje, kar je za dirkača še posebno težko. Na takšnih relijih je meja med uspehom in napako izjemno tanka. Zmagovalcu Robertu Kubici, nekdanjemu asu formule 1, se je izšlo, slovenskemu adutu takrat pač ne. »Take napake se zgodijo in so pogosto splet različnih okoliščin. Seveda si jezen, po drugi strani pa bolj razočaran zaradi domačih, ki te podpirajo, kot pa zaradi sebe. Pri dirkalniku čakaš dve uri, da te pobere avtovleka in te odpelje v servis ravno k družini. Takrat se občutki spet vrnejo. Toda pozneje se pomiriš in dobiš novo motivacijo,« razmišlja Turk.

Deli s prijatelji