DIRKA

Spet vroče proti Šembijam

Objavljeno 19. avgust 2014 09.05 | Posodobljeno 18. avgust 2014 19.48 | Piše: Gregor Pavšič

Konec avgusta bo jubilejna 20. gorskohitrostna dirka v okolici Ilirske Bistrice.

Tudi letos v ilirski Bistrici ne bo manjkalo takšnih lepotcev. Foto: Dejan Javornik

Pred dvajsetimi leti je ambiciozni Miro Gardelin, zaljubljenec v avtomobilski šport, Ferrarija in privrženec Nigela Mansella, na Mašunu nad Ilirsko Bistrico pripravil prvi avtomobilski šov. Prišli so skoraj vsi najboljši slovenski dirkači in počastili Gardelinov trud za pripravo atraktivne prireditve, ko so bile te v Sloveniji še precej redke. Leto pozneje so v Gardelinovem društvu Ferrari Racing Club že pripravili prvo gorskohitrostno dirko za državno prvenstvo. Prvič so zaprli odsek med Ilirsko Bistrico in Šembijami, zmagovalec pa je postal Stojan Pirjevec z BMW M3. Dirkaška pravljica se je nato pisala z veliko začetnico. V Ilirsko Bistrico so začeli prihajati vse boljši tuji vozniki, padali so rekordi, vse boljša je bila tudi organizacija. Zmagovali so tudi dirkači, ki so danes žal že pokojni. Leta 2007 je dirka prvič štela za elitno evropsko prvenstvo, del tega je še danes.

Toda po tistem, ko je Ilirska Bistrica slovenskim navdušencem že ponudila vse, kar gorskohitrostno dirkanje dejansko premore, in je od organizacije odstopil Gardelin, se je prireditev znašla pod bremenom vprašanja obstoja v prihodnosti. Tekmovanje je dvakrat organiziralo ljubljansko društvo AMD-SAI (organizatorji relija Saturnus), lani ga je prevzela kar nacionalna zveza za avtošport AŠ2005. S precej udarniškega dela so dirko rešili, s tem pa seveda tudi slovensko mesto v koledarju evropskega prvenstva. V tem je skupno dvanajst dirk, letos prvič le še po ena iz posamezne države. Iz koledarja je že izpadlo nekaj klasik evropskega gorskega dirkanja, zato je konkurenca za mesta v dvanajsterici temu primerno ostra.

»Letos smo bili veseli večjega truda občine in domačega gospodarstva, največ težav pa smo imeli pri dogovorih z lastniki zemljišč okrog tekmovalne proge. Teh je namreč kar 150. Dirko bomo pripravili z najmanjšim proračunom do zdaj, vseeno pa pričakujemo več tujih dirkačev kot lani,« je letos napovedal direktor AŠ2005 Dagmar Šuster. Še vedno je vprašanje, ali bo evropsko prvenstvo v Ilirski Bistrici ostalo tudi v prihodnje. Letos je bila kandidat za EP tudi dirka na Gorjance, organizatorja za mesto v koledarju pa ne predlaga Fia, temveč nacionalna zveza. Ilirskobistriška dirka bo letos poleg evropskega prvenstva (tudi za starodobnike) spet štela tudi za avstrijsko državno prvenstvo. Ker zadnji konec tedna v avgustu letos ni pomembnejših gorskih dirk v tujini, se organizatorji upravičeno nadejajo kakovostne startne liste. 

Deli s prijatelji