RELI

Sordovih 7 let čakanja

Objavljeno 26. avgust 2013 11.45 | Posodobljeno 26. avgust 2013 11.45 | Piše: Gregor Pavšič

Španski voznik relija Dani Sordo je po 20 drugih mestih dočakal prvo zmago na svetovnem prvenstvu.

TRIER – Blizu Trierja, najstarejšega nemškega mesta, je Dani Sordo skočil iz dirkalnika in dvignil roke visoko v zrak. Njegov obraz ni kazal le popolnega navdušenja nad svojo prvo zmago v svetovnem prvenstvu, temveč tudi olajšanje, da mu je po neverjetnih dvajsetih drugih mestih vendarle uspelo stopiti na najvišjo stopničko. Sordo je na svetovnem prvenstvu z dirkalnikom WRC začel voziti že leta 2006, a je bil dolgo v senci moštvenega kolega pri Citroënu Sebastiena Loeba.

»To je zame resnično velik in zelo čustven dan. Težko je govoriti o vseh priložnostih v preteklosti, kajti zdaj je pomemben le današnji dan. Bilo je zelo tesno in šele v cilju zadnje preizkušnje sem vedel, da je zmaga resnično moja,« je dejal Sordo, ki je Špancem pripeljal prvo zmago po reliju v Argentini leta 2004, kjer je takrat s citroënom slavil Carlos Sainz. Zmaga za Sorda je prišla v ključnem trenutku, saj je bil letos na makadamskih relijih daleč od nekdanje forme. Z nemško zmago bo morda ujel zadnji vlak dokazovanja za sedež v Citroënovi ekipi za leto 2014.

Dramatično dirko zasenčila smrtna nesreča

Sordo in njegov najbližji tekmec Thierry Neuville sta bila edina med udeleženci, ki sta se lahko borila za zmago in hkrati nista naredila nobene večje napake. Po sobotnem delu je oba voznika ločilo le osem desetink sekunde, reli pa se je v prid Španca po pravi drami razpletel šele v zadnjih kilometrih zadnje hitrostne preizkušnje. Tretji je bil z zaostankom dveh minut in pol Mikko Hirvonen.

Nemški reli se je tudi letos izkazal za enega najzahtevnejših in raznovrstnejših v svetovnem prvenstvu, ki se bo nadaljevalo 12. septembra v Avstraliji. Asfaltna podlaga se je večkrat spremenila od odličnega oprijema do betonskih odsekov, na katerih v primeru dežja skoraj ni omembe vrednega oprijema. Zato so napake v Nemčiji letos delali tudi favoriti. Že na prvi hitrostni preizkušnji se je pri zaviranju uštel vodilni v svetovnem prvenstvu Sebastien Ogier, ki je poškodoval kolo in moral boj za zmago že po par kilometrih prepustiti tekmecem. Hitro sta se od boja za zmago poslovila tudi Neuvillova moštvena kolega pri M-Sportu Jevgenij Novikov in Mads Ostberg. Sredi relija je zato odlično kazalo drugemu vozniku Volkswagna Jari-Mattiju Latvali, ki mu je uspelo odgovoriti napadom Neuvilla in Sorda in je imel sredi relija že 14 sekund prednosti. Toda med nenadno ploho je v slabi vidljivosti storil napako tudi sam in zapravil priložnost, da prvič po letu 1999 Fincem privozi zmago na klasičnem asfaltnem reliju.

Toda omenjene napake so zbledele ob novici z znamenite hitrostne preizkušnje Panzerplatte, ki je bila z 41 kilometri najdaljša na reliju. Betonski odseki in velike skale, ki so na delu vojaškega poligona namenjene ustavljanju tankov, vedno vlivajo strahospoštovanje dirkačem. Najkrajšo je letos potegnila nizozemska posadka v starodobnem triumphu, ki je v delu spremljevalnega programa, v katerem so gledalce zabavali legendarni dirkalniki iz sedemdesetih in osemdesetih let, po enem izmed skokov izgubila oblast nad avtomobilom in se zaletela v drevo. Voznik in sovoznik sta kljub hitri zdravniški pomoči umrla na kraju nesreče. Drugo preizkušnjo Panzerplatte so organizatorji pozneje odpovedali.

Deli s prijatelji