PREDELAN

Slovenski twingo za dirke

Objavljeno 18. december 2014 11.32 | Posodobljeno 18. december 2014 11.33 | Piše: Gregor Pavšič

Dirkaški zanesenjak Miro Marinšek je učinkovito predelal novega renault twinga.

Dirkaški renault twingo stane 12.700 evrov brez davka. Foto: lema racing

Pokalna tekmovanja z avtomobili so povsod valilnica največjih talentov, saj pri tehnološko enakih dirkalnikih o zmagovalcu odločajo predvsem pogum, znanje in sposobnost izločanja ključnih malenkosti dirkača za volanom. Uspešna pokalna tekmovanja so bila tudi že v slovenskem avtomobilskem športu. V devetdesetih sta po osamosvojitvi ledino rezala pokala z daihatsu charadi in renault clii, toda za pravi preboj je šele leta 1999 poskrbel Samo Valant z nadvse uspešnim pokalom fiat seicento. Bil je resnično množičen, dolgoročno uspešen in za dirkače tudi objektivno finančno dostopen.

Na znamenitem salonu motošporta in tuninga v Essnu, največji tovrstni prireditvi v Evropi, so razgrnili tudi dirkaško pokalno različico novega renaulta twinga. To je tisti simpatični mestni avtomobil, ki je v novi generaciji dobil zanimivo zasnovo z motorjem v zadku vozila in pogonom na zadnji par koles. Avtomobil izdelujejo v Revozu v Novem mestu, zato je francoski malček vsaj malo tudi slovenski. In takšen je tudi izvor njegove prve dirkaške predelave. Medtem ko Renault novo športno različico twinga GT še skriva, Slovenci z novim twingom (skoraj) že dirkamo.

Pokalnega twinga je namreč v Essen pripeljal Miro Marinšek, ki s svojim Lema Racingom v zadnjih letih skrbi za pogon slovenskega cestnohitrostnega dirkanja. S svojimi dirkalniki je aktiven tudi v različnih evropskih serijah, kot pravi navdušenec pa je zdaj prebil led in se lotil organizacije mednarodnega pokala twingo. »Bistvo tega pokala je v izenačenosti in nizki ceni, namenjen pa bo predvsem začetnikom v avtomobilskem športu. Twinga poganja 900-kubični atmosferski motor z 78 konji, ima pa nastavljivo dirkaško podvozje in vso potrebno dirkaško opremo. Notranjost je seveda špartansko prazna. Največ dirkačev pričakujem iz Slovenije in Češke, v pokalu pričakujemo od 15 do 20 voznikov,« je povedal Marinšek, ki je slovenski avtomobil v Essnu predstavil okrog 360.000 obiskovalcem.

Lema Racing bo dobavitelj dirkalnih avtomobilov, za pokal pa bo skrbel češki Kreček Motorsport. Cena dirkaškega twinga bo 12.700 evrov, najem avtomobila za posamezno dirko pa 2450 evrov (cene brez davka).

Predstavljeni avtomobil je bil seveda še prototip, Marinška zdaj čaka dokončanje dirkalnika in nato izdelava avtomobilov do začetka nove sezone. Prvo dirko načrtujejo konec aprila na madžarskem Hungaroringu, nato sledijo še dirke na Red Bull Ringu v Avstriji, Mostu na Češkem, Slovakiaringu pri Bratislavi in zaključek sezone v češkem Brnu. Vse dirke bodo izpeljane v sklopu cestnohitrostnih dirk FIA centralnoevropske cone, pokal twingo pa bo predvidoma v sklopu slovenskega državnega prvenstva razpisala tudi slovenska krovna zveza AŠ2005.

 

Deli s prijatelji