RELI

Slovenci zmagali na Dakarju

Objavljeno 22. januar 2015 14.35 | Posodobljeno 22. januar 2015 14.35 | Piše: Gregor Pavšič

Miran Stanovnik ni edini zastopal Slovenije na najtežjem vztrajnostnem reliju Dakar.

Miran Stanovnik.

Lani so na reliju Dakar vozili dva motorista, Miran Stanovnik in Simon Marčič, ter avtomobilska posadka Darij Novak-Boštjan Leskovec (VW amarok). Letos se je na spektakularno vzdržljivostno preizkušnjo osemnajstič podal le še Stanovnik, ki je dirko tudi uspešno končal. Osvojil je končno 28. mesto in bil med najpomembnejšimi pomočniki najhitrejšega motorista Marca Come v tovarniški ekipi KTM. Na obeh maratonskih etapah mu je Slovenec odstopil svoje gume. Stanovnik letos ni bil v boju za najvišja mesta v vse ostrejši motoristični konkurenci (na posameznih etapah je bil najvišje uvrščen na 22. mesto), toda po drugi strani se je slovensko znanje potegovalo tudi za zmage. Ste vedeli, da je Coma po vsaki etapi počival v bivalnikih Adrie Mobil iz Novega mesta?

»Na letošnjem Dakarju smo se predstavili s petimi povsem serijskimi bivalniki. To so modeli sonic supreme 710 SL, sonic I 600 SP, matrix 670 SL in SLT ter matrix supreme 687 SBC. Preizkušnja je izvrsten poligon za testiranje vozil tudi v manj vsakdanjih in skrajnih razmerah,« sporočajo iz Adrie Mobila. Ustrezen počitek po koncu vsake etape je na Dakarju seveda neprecenljiv, privoščijo pa si ga kakopak predvsem profesionalci in favoriti za zmago v skupni razvrstitvi.

Vsak večer je v bivaku rokave pošteno zavihal tudi slovenski fizioterapevt Matej Dormiš, ki je »popravljal« Stanovniko telo in tudi telesa drugih motoristov. Ker je bil letošnji reli fizično izjemno zahteven, je bila njegova vloga še toliko pomembnejša. »Dakar zahteva sposobnost improvizacije na zelo visoki ravni. Tako pri mehanikih motorja kot mehanikih človeškega telesa. To je nomadsko življenje, selitev iz kraja v kraj. Treba se je prilagajati razmeram, ki niso idealne. To ni ordinacija, kjer bi pacienti prihajali naročeni na uro,« razlaga Dormiš.

V avtomobilski konkurenci je bil letos največje presenečenje Savdijec Yazeed Alrajhi (Toyota). Izkušeni dirkač je že zmagoval na vztrajnostnih relijih za svetovno prvenstvo, toda na Dakarju je vozil prvič in več kot zanesljivo držal mesto med prvo trojico. Nekaj dni pred ciljem v Buenos Airesu je moral po tehnični okvari odstopiti, toda Alrajhi se bo na dirko vrnil in prihodnje leto zagotovo spadal med najresnejše kandidate za zmago. V njegovi ekipi je kot mehanik sodeloval Marko Jeram, ki je za njegov dirkalnik v preteklosti skrbel že na klasičnih relijih za svetovno prvenstvo.

In še k zmagovalcem. Dva šampanjca so namreč v nedeljo zvečer lahko odprli v Ivančni Gorici, kjer so pri Akrapoviču izdelali izpušni sistem tako za najhitrejšega motorista Como kot tudi zmagovalnega mini countrymana v avtomobilski konkurenci. Tega je vozil Katarec Nasser Al Attiyah, nepogrešljivi pa so bili na večini letos zelo uspešnih minijev s štirikolesnim pogonom. Akrapovičeve izpuhe so imeli med drugimi tudi tretjeuvrščeni motorist Toby Price in zmagovalca posameznih etap Sam Sunderland ter Matthias Walkner.

Bomo prihodnje leto videli še več Slovencev tudi v tekmovalni konkurenci? Stanovnik se bo skoraj zagotovo odpravil na svoj devetnajsti Dakar, o nastopu med štirikolesniki že dolgo sanja tudi Marko Jager, avtomobilska konkurenca pa je s stroškovnega vidika najbolj zahtevna.

 

Deli s prijatelji