RELI SATURNUS

Rok užival, Blanka pa jokala od sreče

Objavljeno 01. junij 2015 15.29 | Posodobljeno 31. maj 2015 23.24 | Piše: Gregor Pavšič

Rok Turk in Blanka Kacin sta s peugeotom 208 R5 na reliju Saturnus v Velenju obvladala vrhunski dirkalnik. Med prvo deseterico le tri slovenske posadke. Bo reli Saturnus ostal doma v Velenju?

Foto: Gregor Pavšič

»Pošteno mi je odleglo, to je bil eden najbolj napornih in obremenjujočih relijev moje kariere,« je po zmagi na velenjskem reliju Saturnus, ko je v cilju tolažil od sreče objokano sovoznico Blanko Kacin, razlagal Rok Turk. Skupaj s pokrovitelji mu je uspelo v zadnjem hipu sestaviti blizu 20.000 evrov vreden projekt najema vrhunskega peugeota 208 R5, pri katerem je treba za vsak prevoženi kilometer – takšne so vsaj redne cene na dirkaškem trgu – odšteti približno 130 evrov. In ko v dirkaški vikend slovenski voznik s pokrovitelji vloži toliko denarja, je pričakovano tudi obremenitev zanj velika.

»Pred relijem sem z avtomobilom naredil le 30 kilometrov. Če bi bil bolj navožen, bi tudi vozil bolj sproščeno in bi tudi bolj užival. Vseeno pa sem zadovoljen, ker mi je uspelo kar hitro prilagoditi način vožnje temu avtomobilu in vodstvo obdržati do cilja,« je dodal Turk, ki si je na četrti hitrostni preizkušnji privoščil manjšo napako in z desno stranjo trčil ob drevesa.

Močna mednarodna zasedba

Toda to je bil le trenutek slabosti v sicer odličnem nastopu idrijskega voznika, ki je s tem osvojil svojo sploh prvo zmago za slovensko državno prvenstvo. Turk je vodstvo prevzel na šesti hitrostni preizkušnji, od skupno šestnajstih pa jih je v svoj prid odločil deset. V cilju je imel zanesljivih 40,5 sekunde prednosti pred hrvaškim prvakom Jurajem Šebaljem (mitsubishi lancer EVO9) in aktualnim slovenskim prvakom Aleksom Humarjem (renault clio R3T).

»Tokrat je bil asfalt preveč drseč in popeskan, da bi bil lahko uvrščen še višje. Čestitke seveda Roku za odličen reli in zmago,« je dejal Humar, ki je zanesljivo ugnal evropskega prvaka v reliju med dvokolesno gnanimi dirkalniki Zoltana Bessenyeya (renault clio R3T) in si po odstopu na uvodnem reliju državnega prvenstva v Mariboru tudi privozil pomembno drugo mesto. Tretji med Slovenci, skupno pa sicer deveti, je bil veteran Darko Peljhan (mitsubishi lancer EVO9). Že na začetku relija si je zaradi prehitrega izstopa iz servisne cone prislužil petminutni kazenski pribitek, a je do konca relija vseeno pridobil veliko mest in oplemenitil točke za zmago z uvodnega relija državnega prvenstva. Veliko težav z zavorami je imel Jani Trček (mitsubishi lancer EVO9), zaradi okvare motorja je že pred startom odnehal tudi Aljoša Novak (peugeot 207 S2000). Le tri slovenske posadke v prvi deseterici pričajo o mednarodno dobro zasedenemu reliju, ki je poleg evropskega pokala FIA štel tudi za pokal Mitropa.

V diviziji II je za državno prvenstvo zmagal Matjaž Mihevc (peugeot 208 R2), v diviziji I pa je bil zelo zanesljiv in hiter Martin Mlinar (MG ZR 105).

Med 38 posadkami, ki jim je uspelo odpeljati celoten reli, je bilo v cilju kakopak največje veselje v Turkovem taboru. Predvsem oče Igor in mama Anica sta med zadnjimi hitrostnimi preizkušnjami še komaj brzdala svojo nervozo in stiskala pesti za sina, ki sta ga v avtomobilski šport posredno – Igor je bil dolgoletni Peljhanov mehanik – vpeljala že pred skoraj 15 leti. »Marsikaj smo doživeli, dirke pa so postale naš način življenja. Leta 2011 sva z ženo s kombijem sama vozila na relije evropskega prvenstva od Francije do Bolgarije,« je povedal Turk.

Velenjčani
so se izkazali

Zadovoljni pa so bili tudi organizatorji relija, ki so letos nase v zadnjem hipu prevzeli organizacijo dirke z najdaljšo tradicijo v Sloveniji. Velenjčani so svoj samostojni reli sicer izpeljali že davnega leta 1984, tokratni pa je z natrpanim urnikom 150 kilometrov hitrostnih preizkušenj zagotovo spadal med zahtevnejše. »Seveda smo imeli težave, kajti pripravljali smo se le na približno sto kilometrov samostojni velenjski reli. Ta bi moral potekati šele sredi junija. V začetku aprila smo dobili nov datum za skupno dirko in začeli nabirati potrebne kilometre. Imeti smo jih morali vsaj 150. Turška opazovalka FIA je z našim delom zelo zadovoljna, za prihodnje leto pa bomo morali reliju dodati še nekaj kilometrov in ga pripraviti v dveh celih tekmovalnih dnevih,« nam je povedal predsednik organizacijskega odbora Danijel Blažinič. Za celoten potek relija je v zakulisju skrbelo kar 400 ljudi, od tega jih iz velenjskega društva prihaja 32. V osrednji organizacijski ekipi je deset Velenjčanov, na reliju pa so jim na pomoč s svojimi funkcionarji priskočila tudi društva iz drugih koncev Slovenije. In čeprav je podaljšek in Saturnusov status zaradi mesta v evropskem pokalu FIA reli podražil za približno polovico, bi radi prihodnje leto nadaljevali začeto zgodbo skupne dirke dveh prireditev z najdaljšo tradicijo.

 

Deli s prijatelji