VOLKSWAGEN

Reli ne prodaja avtov

Objavljeno 28. oktober 2014 16.11 | Posodobljeno 28. oktober 2014 16.11 | Piše: Gregor Pavšič

Pri svetovnih prvakih iz Volkswagna niso zadovoljni z odmevnostjo relija.

Slavje svetovnega prvaka Sebastiena Ogierja z moštvom Volkswagna Foto: Volkswagen Sport

Športni avtomobilizem je bil za Volkswagnov koncern vselej oder dokazovanja lastnega znanja, tehnologije in naprednih rešitev. Audi je v osemdesetih letih v reliju navdušil z revolucionarnim štirikolesnim pogonom quattro, zdaj so Nemci v prvi bojni plan dirkanja med drevesi prvič poslali svojo elitno znamko. Volkswagen je v zadnjih dveh letih zanesljivo osvojil vse štiri razpoložljive naslove svetovnega prvaka. Nemci zmagujejo serijsko in izkoriščajo tudi nekoliko slabšo konkurenco, kot je v WRC vladala nekoč, toda šefi iz Wolfsburga vendarle niso zadovoljni.

Čeprav je svetovni reli nekaj desetkrat cenejši kot formula 1, milijonski vložki v razvoj moštva, dirkalnika in celotne podpore seveda niso majhni. Vodstvo ekipe je letos že večkrat izrazilo svoje nezadovoljstvo nad promocijo prvenstva, ki je v rokah avstrijskega Red Bulla. Premalo naj bi bilo predvsem približevanja relija širšim množicam, ki Volkswagen kot eno najpomembnejših avtomobilskih znamk na svetu kakopak tudi najbolj zanimajo.

Temelj vlaganja v avtošport se že desetletja glasi: zmagaj v nedeljo in prodaj nov avtomobil v ponedeljek.

Volkswagen v reliju vendarle do leta 2019

»Reli potrebuje spremembe, da bi pritegnil več televizij in s tem več ljudi. Predlagali smo poseben sistem, ki bi relije odločil v neposrednem prenosu na zadnji hitrostni preizkušnji. FIA je te predloge zavrnila. Vodstvo uprave bo vse težje prepričati, da se vlaganje v reli splača. Konec prihodnjega leta bomo spet gledali številke o televizijski gledanosti. Če so slabe danes, bodo slabe zagotovo tudi prihodnje leto,« se je ob koncu zadnjega relija v Španiji jezil vodja ekipa Jost Capito.

Njegov omenjeni predlog je bil sicer zelo revolucionaren. Po njem bi se do zadnje hitrostne preizkušnje le izoblikoval vrstni red za posamezne dvoboje na zadnji preizkušnji, razlike med dirkači pa bi se upoštevale kot zaloga v času za zadnje odločilne kilometre. Predlog je bil precej zapleten, predvsem pa bi korenito spremenil celotno naravo relija. FIA s predsednikom Jeanom Todtom na čelu se pričakovano ni strinjala.

Toda težave seveda ostajajo in Capito ima še kako prav. Čeprav se je reliju letos pridružila tovarniška ekipa Hyundaia, prav Volkwagen s svojim denarjem poganja celoten športni program WRC. Nemci tudi zagotavljalo reliju ustrezno kredibilnost, medijska odmevnost pa je tudi v državah s svetovnimi prvaki, kot sta na primer Sebastien Ogier in Francija, slabša od želene. Potem ko je WRC pred leti že zmanjšal svoj zaostanek za elitno formulo 1, je zdaj razkorak zagotovo spet postal večji.

Volkswagen naj bi v reliju vendarle ostal do leta 2019, čeprav bo uprava v Wolfsburgu projekt potrjevala po koncu vsakega leta. Nemški koncern svoje športne aktivnosti sočasno širi tudi v druge discipline. Audi, nekoč kralj relija in v zadnjem desetletju prevladujoča sila na vztrajnostnih dirkah, naj bi se z lastnim motorjem kmalu preselil v formulo 1.

Deli s prijatelji