PRAVA CENA

Prvak Ogier ni na prodaj

Objavljeno 17. september 2015 16.38 | Posodobljeno 17. september 2015 16.39 | Piše: Gregor Pavšič
Ključne besede: Sebastien Ogier

Sebastien Ogier in Volkswagen sta na reliju po Avstraliji potrdila tretji naslov svetovnih prvakov. Francoski šampion je sezono ocenil kot najboljšo v karieri, tekmeci že zdaj zaskrbljeni pred sezono 2016.

Sebastien Ogier (Volkswagen).

Ekipa Volkswagna in njihov prvi zvezdnik Sebastien Ogier bi si verjetno želela, da bi svoj tretji zaporedni naslov svetovnih prvakov v reliju in potrditev popolne premoči potrdila kje bližje nemškemu Wolfsburgu kot v Coffs Harbourju na severu Avstralije. Toda uspehom se ne gleda v zobe in veselje Nemcev, pri katerih tako dobro dirka trenutno najhitrejši Francoz, zaradi oddaljenosti od Evrope ni bilo nič manjše. Nova odlična predstava Ogierja tri relije pred koncem sezone je bila le še pika na i doslej tako rekoč idealni sezoni. »To je najboljše leto v moji karieri, ta zmaga pa je bila še posebno težka. A naslov svetovnega prvaka sem si želel potrditi z zmago, to je najslajše,« je nasmejan v cilju zadnje hitrostne preizkušnje relija povedal francoski dirkač. Pot do zmage je bila zanj tokrat še posebno težka, saj avstralski makadam slovi kot zelo drseč, znova pa je moral prvi in drugi dan voziti v ospredju in čistiti cesto tekmecem. Zato so bile razlike med tovarniškimi vozniki majhne, a Ogier je proti cilju vse bolj prodiral v ospredje. Na zadnji hitrostni preizkušnji drugega dne je že prevzel vodstvo, nato pa prednost le še povečeval. V cilju je ta znašala 12,3 sekunde pred znova drugim Jari-Mattijem Latvalo, tretjeuvrščeni Kris Meeke pa je zaostal že več kot 32 sekund. Če ne bi Andreas Mikkelsen dobil deset sekund kazenskega pribitka, bi Volkswagen spet slavil trojno zmago. V skupnem seštevku ima Loeb zdaj 235 točk, Latvala 134, Mikkelsen 111 itd.

Razlika med dirkalniki je očitno res tolikšna, da lahko druge ekipe Volkswagen ogrozijo le z izjemno tvegano vožnjo. Ta se pogosto konča v jarku, in tudi zato imata Ogier in Volkswagen letos tako veliko prednost v skupnem seštevku.

Ob koncu letošnje sezone bi bila lahko Ogierjeva prednost v skupnem seštevku rekordna. Francoz je letos tudi dobil kar 72 hitrostnih preizkušenj, kar je natanko dvakrat več kot Latvala. Le še Meeke in Mikkelsen sta najboljši čas postavila na več kot desetih. Vrhunska forma svetovnega prvaka je tudi najboljša napoved prihodnje sezone, v kateri lahko pričakujemo podobno prevlado. Latvala bo sicer še enkrat več poskusil napad na tako želeni naslov svetovnega prvaka, a zdi se, da je Ogier v ključnih trenutkih skoraj vedno bolj odločen in hitrejši, Latvali pa predvsem manjka konstantnosti svetovnega prvaka. Pri Hyundaiu bodo predstavili nov dirkalnik na osnovi nove generacije modela i20, pri Citroënu pa brez večjega razvoja dejansko čakajo odločitev vodstva, ali bodo leta 2017 sploh še sodelovali v svetovnem prvenstvu v reliju. Njihovo šampionsko desetletje, v katerem so prevladovali s Sebastienom Loebom, je ob današnji Volkswagnovi prevladi le še bled spomin.

Kaj pa Ogier?

Že zdaj težko čaka leto 2017 in prihod nove generacije dirkalnikov WRC, ki bodo dobili nekaj več moči, aktivni sredinski diferencial in z izdatnejšimi aerodinamičnimi dodatki tudi več podtlaka ter oprijema s cestiščem. Ti avtomobili naj bi voznikom ponujali še več užitka. V svetovno prvenstvo takrat pride tudi Toyota, a največji izziv zanje bo podpisati pogodbo z voznikom kova Ogier. Vodja Volkswagnove ekipe Jost Capito je že večkrat poudaril, da njihov svetovni prvak ni na prodaj. Pri Citroënu se najbrž še danes jezijo na nekdanjega vodjo ekipe Olivierja Quesnela, ki v lastnem moštvu ni znal nadzirati dveh svetovnih prvakov Loeba in Ogierja. Ta je namreč popoln produkt Citroënovega razvoja mladih voznikov. Ko so ga izdelali v material svetovnega prvaka, je zaradi sporov z Loebom in neodločnosti Quesnela kot že obrušeni diamant odšel h konkurenci. Za štirimi zidovi Volkswagen Motorsporta v Hannovru bržkone še danes pravijo: »Citroen, hvala za darilo.«

 

Deli s prijatelji