RELI

Prvak dobil monaško ruleto

Objavljeno 20. januar 2014 11.31 | Posodobljeno 20. januar 2014 11.31 | Piše: Gregor Pavšič

Svetovni prvak v reliju Sebastien Ogier najboljši na zahrbtni uvodni dirki v Monte Carlu.

Sredi močnega naliva je v soboto okrog desete ure zvečer pri Sospelu pripeljal v cilj zadnje hitrostne preizkušnje, stopil iz svojega volkswagen pola WRC in se vzpel na pokrov motorja. Dvignjene roke in krik uspeha so nadomestili večdnevni pritisk dirkanja na najbolj zahrbtnem reliju svetovnega prvenstva. Sebastien Ogier, aktualni svetovni prvak, je še enkrat dokazal svojo superiornost in šampionski duh. Uvodni reli sezone je začel previdneje, a je v drugi polovici ugnal tekmece in tudi težke razmere na kultnem prelazu prek Col de Turinija.

»Zmaga v Monte Carlu so sanje vsakega dirkača. Razmere so bile težke, a z več deset centimetri svežega snega tudi sanjske. V takih razmerah je bilo fantastično voziti skozi koridor gledalcev. Na začetku relija sem izgubil precej časa, a nisem nikoli obupal nad končno zmago,« je dejal Ogier, ki je imel v cilju minuto in 18 sekund prednosti pred rojakom Bryanom Bouffierjem (ford fiesta WRC), ki se je kot zasebnik prvič zavihtel na stopničke relija za svetovno prvenstvo, in skoraj dve minuti pred Krisom Meekom (citroën DS3 WRC). V zadnjem desetletju je bilo kar več suhih izvedb relija Monte Carlo, kjer so se nostalgiki spominjali klasičnih monaških rulet v osemdesetih letih z obilo snega na najbolj znamenitih prelazih v južnofrancoskih Alpah. Toda letos je reli spet ponudil vse svoje kultne značilnosti. To ni le sneg, temveč še bolj spremenljive razmere znotraj ene same hitrostne preizkušnje, asfalt črne barve, na katerem dirkač zelo težko oceni kakovost oprijema, in številni poledeneli ovinki.

Zato so že prve hitrostne preizkušnje relija vse napovedi pred dirko obrnile na glavo. Ogier je prvo opozorilo dobil že v prvem ovinku, Thierry Neuville je z novim hyundaijem i20 WRC dosegel odličen prvi vmesni čas, a že po nekaj kilometrih kot prvi letos povsem razbil svoj dirkalnik. In medtem ko so se favoriti komaj obdržali na cesti, je prvi dve preizkušnji sezone presenetljivo dobil Robert Kubica (ford fiesta WRC). Ogier v prvem delu relija v najbolj zahrbtnih razmerah pametno ni pritiskal na vso moč, ampak se je lova na tekmeca lotil postopoma. Po prvem delu je zaostajal 48 sekund, a vse nadoknadil na najdaljši 50-kilometrski preizkušnji. Kubico je na ledu odneslo s ceste, takrat vodilnega Bouffierja pa na polje. Ogier se je zavihtel v vodstvo in nato le še nadziral prednost.

Z izjemo Kubice preostali vodilni dirkači niso delali veliko napak. Vsi, in pri tem ni bil izjema niti Ogier, so vsaj enkrat zdrsnili v jarek, a jim je uspelo nadaljevati. Smolo je imel Ogierjev moštveni kolega Jari-Matti Latvala s prebito gumo, zaradi katere Finec relija ni mogel končati višje kot na šestem mestu. Presenečenje sta bila prav Bouffier in Meeke, pri katerem hitrost sicer ni vprašljiva, zato pa je imel do zdaj več težav z zanesljivostjo. Predvsem v uvodnem delu je bil zelo hiter tudi mladi Elyfn Evans (ford fiesta WRC), Mikko Hirvonen pa je v enakem dirkalniku vozil daleč od časov najhitrejših posadk, po okvari alternatorja pa za nameček še odstopil na zadnji hitrostni preizkušnji. Čeprav je monaški reli povsem značilen, je vseeno dal vedeti, da Ogier pravih tekmecev v boju za naslov svetovnega prvaka letos ne bi smel imeti.

Deli s prijatelji