MOTOCIKLI

Prvak bo krotil bika

Objavljeno 27. marec 2015 10.53 | Posodobljeno 27. marec 2015 10.54 | Piše: Damir Gorjanc

Pred začetkom svetovnega prvenstva motociklistov spremembe v znamenju varčevanja. Moštva bodo od letos sodelovala pri razvoju enotne programske opreme za leto. 2016

Valentino Rossi.

Nekoč so bila motociklistična dirkaška pravila zelo preprosta. Motocikli so morali imeti dvoje koles, težki so morali biti 130 kilogramov, pogonski agregat je moral imeti največjo delovno prostornino 500 kubičnih centimetrov in največ štiri valje. Prehod na štiritaktne agregate leta 2002 je dodal pravilom kompleksnost in stvari so se od takrat naprej počasi le še slabšale. Razred motoGP ima zdaj dve različni kategoriji s tremi različnimi pravili, ki pokrivajo posamezni razred glede na rezultate prejšnjih sezon, osnovna formula za motoGP pa je letos nespremenjena: motocikel ima lahko največ štiri valje, največjo prostornino 1000 kubičnih centimetrov in premer valja 81 milimetrov. So pa zmanjšali najmanjšo dovoljeno težo za dva kilograma, ki znaša 158 kilogramov. V težo je zajet celoten motocikel s hladilno tekočino, nameščenimi kamerami in elektroniko, vendar s prazno posodo za gorivo.

Ena izmed večjih sprememb je omejitev cene zavornega sklopa, ki jo mora proizvajalec zagotoviti ob začetku sezone in ne sme presegati 60.000 evrov brez zavornih čeljusti in ne več kot 70.000 evrov s tremi kompleti zavornih čeljusti. Paket vsebuje tri glavne zavorne valje, 10 zavornih diskov in 28 zavornih ploščic, ki naj bi zadostovali za celotno sezono. Moštva se kljub temu lahko odločijo o nakupu dodatnih sestavnih delov, vendar pravila stremijo k zmanjšanju stroškov. Ali se bo to res zgodilo, je vprašanje, saj omenjeni komplet zajema le komponente sprednjih zavor, ki pušča odprto vrzel pri prodaji zadnjega zavornega kompleta ob pretirano napihnjeni ceni. Poleg tega v ceno niso všteti servisi in svetovanja, pri katerih bodo bogatejša moštva lažje segla globlje v žep, vedno pa se lahko pojavi nebulozni račun, za katerim proizvajalci skrivajo svoje prave cene.

Pred sezono 2016, ko bodo motocikli opremljeni z enakim elektronsko-programskim sistemom, se je letos spremenilo tudi pravilo glede razvoja programske opreme skozi sezono. Vsa moštva bodo lahko, vključno z novo sezono, ki se začne v nedeljo, uporabljala in razvijala svojo programsko opremo, ki je naložena na elektronskem sistemu, vendar le do 30. junija. Od 1. julija dalje bodo vsa moštva družno sodelovala pri razvoju programske opreme, vsak s svojimi idejami in algoritmi, ki bo v skupinski uporabi od sezone 2016.

Predvsem pri Hondi in Yamahi bi se lahko zgodilo, da se tega pravila ne bodo držali, saj bodo v igri boj za naslov prvaka, s tem pa bi se odrekli sodelovanju pri razvoju programa in testiranjih. Kljub temu lahko po mesecu ali dveh zamrznejo svoj razvoj v letošnji sezoni in se pridružijo drugim, vendar s tem izgubijo dragoceni čas. Pravila o rabi pnevmatik so bila dovolj zakomplicirana že lansko sezono, tako da večjih sprememb ni, le da so pri Bridgestonu razvili posebno trdo zmes za dirki v Argentini in Indianapolisu. Moštva odprtega razreda, v katerega spadajo tovarniški Ducati in po novem še Suzuki in Aprilia, bodo lahko uporabljala še mehkejšo različico, ob morebitnih treh zmagah pa bi tudi za njih veljala enaka gumarska pravila kot za Yamaho in Hondo. Kako so se dirkači privadili na nova pravila in nove sestavne dele, smo videli med testiranji pred sezono, ko pa so Marca Marqueza, Valentina Rossija, Jorgeja Lorenza, Andrea Doviziosa in Cala Crutchlowa pozvali, naj z eno besedo opišejo svoj novi motocikel, so imeli prav zanimive odgovore. Marquez je z daljšim razmislekom povedal, da je njegov kot bik, Rossijev je natančen, Lorenzov je prefinjen, Dovijev hiter, Cruchlow pa je v slogu pravega Britanca povedal, da je bele barve. Sobotne kvalifikacije bodo pokazale, ali bo Marquez lahko krotil svojega bika, kdo bo najhitrejši, najbolj natančen, najbolj prefinjen in kdo najbolj bel od zavisti.
 

Deli s prijatelji