FORMULA ENA

Pri Ferrariju obupano prosijo

Objavljeno 05. april 2014 09.17 | Posodobljeno 05. april 2014 09.17 | Piše: M. U.

Pred veliko nagrado Bahrajna v formuli 1 se več govori o tehničnih zagatah kot ljudski moči.

Kimi Räikkönen in Ferrari sta letos ujeta v pajčevino novih pravil. Foto: Reuters

Ko je v igri veliko denarja, je seveda vsakdo zaskrbljen, kako bo čim uspešneje obračal finance in ob uspehih obdržal visoko zanimanje trga in javnosti. A slednja je, ko gre za avtomobilski šport in formulo 1, zelo razvajena. Rada bi akcijo, prehitevanje, glasne motorje... Letos tega ni, čeprav je po dolgočasni prevladi Sebastiana Vettla v minulih štirih letih z novimi 1,6-litrskimi turbo šestvaljniki sezono najbolje odprlo moštvo Mercedesa. Ferrari je po vzvišeni prestižni in italijanski navadi že postal živčen in zahteva spremembo pravil. Opira se na izsledke ankete, proizvajalec štirikolesnih prestižnih vozil je namreč ljubitelje formule 1 napotil na glasovanje kar na svoji spletni strani. Predsednik vzpetega konjička Luca di Montezemolo je pred dirko za veliko nagrado Bahrajna ta konec tedna, prvič bo izvedena pod umetno svetlobo, avtoritativnega šefa F1 Bernieja Ecclestona že pocukal za rokav, oba pa se bosta Jeanu Todtu, predsedniku Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA), zjokala in moledovala za spremembe že ob dirkaškem vikendu v arabski otoški državici.

Ferrarijevci so razkrili, da je od približno 50.000 anketirancev kar 83 odstotkov nezadovoljnih nad pretihim predenjem novih motorjev, ker morajo dirkači pretirano paziti na gorivo, za češnjo na torti godrnjanja pa niti ne razumejo novih, preveč zapletenih pravil. Nič čudnega, dirkalniki moč pridobivajo tudi iz baterij, ki žanjejo kinetično energijo pri zaviranju in vročino iz izpušnega sistema. Povrhu je bolidom dovoljeno le 100 litrov goriva, poraba pa je omejena na 100 kilogramov na uro. Ker se dirke razpotegnejo na poldrugo do drugo uro, je razvidno, da večina moči prihaja iz uskladiščene energije. Zaradi tega bo krizni štab prevratnikov v formuli 1 pritisnil predvsem na to, da se dirke skrajšajo in da lahko motorji normalno zadihajo, dirkači pa gredo brez strahu v prehitevalne manevre. Kajti zdaj vozniki večino dirke zaradi varčevanja z gorivom vozijo v gosjem redu.

Zavistna konkurenca

Poleg Italijanov je roge v bran postavil tudi Red Bull, kajti Avstralcu Danielu Ricciardu so zaradi čezmerne porabe goriva odvzeli drugo mesto na uvodni dirki v Melbournu. Mercedesov Lewis Hamilton, privozil si je najboljši startni položaj v Avstraliji in dobil dirko v Maleziji, pa pravi, da se opozicija razburja predvsem zaradi iskanja načina, kako Nemce spet potisniti po razpredelnici navzdol, kot pa zaradi iskrenih interesov formule 1. »Di Montezemolo ni niti pisnil, ko je Michael Schumacher s Ferrarijem petkrat zapored osvojil naslov svetovnega prvaka. Tudi pri McLarnu in Red Bullu so bili v svojih zmagovalnih sezonah tiho,« je Anglež z značilnim otoškim črnim humorjem in cinizmom vrnil upornikom. Prvi adut rdečih iz Maranella Fernando Alonso pa je razočaran, ker so dirkalniki zaradi novih pravil počasnejši kar za časovni pribitek do deset sekund na krog. Ni pa za prenagljene spremembe. »Bodo še zanimive in tudi dolgočasne dirke. Če v hitre dirkalnike dopustiš nalitje dodatnega goriva, bodo še hitrejši. Počasnejši pa bodo za malenkost manj počasni,« je pomodroval Španec.

Deli s prijatelji