FORMULA 1

Pravica govora buri dirkaške protestnike

Objavljeno 20. september 2014 17.04 | Posodobljeno 20. september 2014 17.05 | Piše: Marko Uršič

Nico Rosberg to pozdravlja, Lewis Hamilton ga po novem ne bo več mogel oponašati.

Ker se je v svetovnem prvenstvu formule 1 vse poenostavilo na dvoboj med Nicom Rosbergom in Lewisom Hamiltonom, morajo odgovorni in tisti, ki v tem športu obračajo velikansko gmoto denarja, medijem plasirati zgodbice, da bi F1 zadržal privlačno noto. Po potresu v Ferrariju, kjer inženirji in delovna ekipa pač ne spravijo skupaj konkurenčnega dirkalnika, je prah dvignila omejitev, zdaj omiljena, komuniciranja dirkačev po radijski povezavi z boksi. Ta bi morala postati veljavna na veliki nagradi Singapurja ta konec tedna, drveli bodo v večernih urah pod umetno lučjo, zato pa šefi formule grozijo, da bo embargo govora povsem veljaven z naslednjo sezono.

Moštva, dirkači in veljaki Mednarodne avtomobilistične zveze so se dogovorili za večje azijsko besedičenje med dirko kar prek noči, skrb je bila predvsem zaradi tehničnih in varnostnih vidikov molka med dirko. Pa tudi kot grom z neba je prepoved ekspresno padla. Zato pa naj zdaj med dirko ne bi bilo vohunskega izdajanja podatkov o konkurenci in njenih časih. »V prednosti bodo dirkalniki, ki imajo večji podatkovni zaslon,« pravi Williamsov brazilski voznik Felipe Massa. Štirikratni svetovni prvak Sebastian Vettel je tudi okrcal nestanovitne veljake. »Večja verjetnost je za nesreče. Sodobni dirkalniki so zapleteni, prej so nas o spremembah obvestili iz boksov, zdaj se bomo morali znajti sami,« je bil o prepovedi po nemško pedanten Seb. »Vozniki bi sami morali vedeti, kaj je z dirkalniki prav in narobe. Ne potrebujejo nikogar v boksih, da jim pove, kaj morajo storiti,« je dirkačem vrnil veliki šef formule Bernie Ecclestone. Williamsov tehnični vodja Pat Symonds pravi, da imajo v vseh športih eno glavnih besed tudi trenerji, zakaj bi bila torej formula 1 drugačna. »Nekoč bodo morali dirkači tudi sami zamenjati gume. To je logična posledica vseh prepovedi, kajne?« je jezen Symonds.

Ferrarijev Fernando Alonso ni na trnih le zaradi bolj zaprtih ust. Potres pri italijanskem rdečem konjičku, odhaja predsednik Luca di Montezemolo, je Asturijca spravil v skoraj brezizhodni položaj, še posebno ker mnogi namigujejo, da bo v naslednji sezoni zajahal rdečega bika, Red Bullov Vettel pa naj bi sedel v ferrarija. A dvakratni svetovni prvak je prisegel zvestobo Italijanom. »O svoji prihodnosti govorim že trinajst mesecev in res nimam več kaj novega dodati. V Italiji je že kar navada, da se širijo čudne govorice, in to Ferrariju ne pomaga. Je večji kot vsak posameznik in celo večji kot formula 1 na splošno.« Ferrari je celo na poti, da po letu 1993 sezono spet konča brez posamične zmage, Vettel pa je po drugi strani zatrdil, da ostaja rdeči bik.

Mnoge bo ta konec tedna predvsem zanimalo, kaj bosta spet ušpičila Rosberg in Hamilton, Britanec za finskim Nemcem v skupnem seštevku, šest dirk pred koncem, zaostaja za 22 točk. »Zdaj mi bodo po radiu lahko povedali le 20 odstotkov stvari, ki so mi jih prej. A morda bom zdaj lahko prelisičil Lewisa; letos, ko sem ojačal elektroniko v dirkalniku, je to Hamiltonu svetovala tudi njegova ekipa. Nisem ga mogel presenetiti. Prepoved je pravi korak za ta šport, dirkanje bo spet čisto,« je o omejeni pravici govora še dejal Rosberg. Hamilton pa je dodal, da ga to spominja na začetek v kartingu: »Zdaj boš spet vedel, ali je tekmec pred teboj ali zadaj le, če ga boš gledal.« 

Deli s prijatelji