FORMULA 1

Pošasti zdaj predejo kot mačke

Objavljeno 18. marec 2014 09.49 | Posodobljeno 18. marec 2014 09.49 | Piše: Marko Uršič

Formula 1 že na začetku buri duhove: danska senzacija, nova pravila dvigajo pritisk.

Fantje, kaj takšnega smo si želeli že lansko sezono! Novi tehnični pravilnik v formuli ena je popolnoma premešal karte in po lanski dolgočasni prevladi Sebastiana Vettla je prva dirka nove sezone v Melbournu postregla s povsem novo dinamiko. Nico Rosberg je Mercedesu privozil lepo zmago, a v boksu so slavili predvsem pri McLarnu, saj sta 21-letni danski novinec Kevin Magnussen in stari angleški maček Jenson Button v cilj, po diskvalifikaciji Daniela Ricciarda, švignila kot drugi in tretji. Mož iz grofije Somerset, svetovni prvak iz leta 2009, je tretjo stopničko osvojil le dva meseca po smrti svojega očeta Johna, ki je sina vseskozi spremljal, lani pa si britansko moštvo denimo sploh ni privozilo stopničk. Po lanskem polomu pa je McLarnov šef Ron Dennis spet stopil v bolj dejavno vlogo. Kevin Magnussen, sin Jan Magnussena, nekdanjega voznika v formuli 1, je pridirkal sploh prve stopničke za Dansko v elitnem cirkusu.

Pritisk se je iz drugačnih razlogov dvignil pri Red Bullu

Šef moštva Christian Horner poudarja, da njihov dirkač, Avstralec Daniel Ricciardo, ni kriv za diskvalifikacijo v Avstraliji, potem ko je bil dovolj dober za drugo mesto. Kršenje tehničnega pravilnika je rojaka Marka Webbra, zamenjal ga je pri rdečem biku, stala zgodovinskega uspeha, moštvu očitajo, da je prekoračil najvišjo dovoljeno mejo pretoka goriva, sto kilogramov na uro. Ker so pri Red Bullu zamenjali licencirani senzor, ki zaznava pretok, se je vodstvo tekmovanja odločilo za diskvalifikacijo. Horner je že napovedal pritožbo, pravi, da licencirani senzor tehnično ni zanesljiv, Ricciardo pa je le pripomnil: »Kar po črevesju me črviči, tako sem jezen, ker so me diskvalificirali.«

Nekaj gre na živce tudi prirediteljem avstralske dirke, zato direktor dirke Ron Walker ni ostal tiho. Dirkalniki s povsem novimi karakteristikami motorjev, 1,6-litrskimi šestvaljnimi s turbinskimi polnilniki, so namreč pretihi v primerjavi z lanskimi. Novi pravilnik F1 osmišlja kot bolj ekološko športno panogo, a Walker pravi, da obiskovalci zdaj za svoj denar ne dobijo tistega, kar so pričakovali! »Če si sedel na glavnem delu tribune, si komajda slišal dirkalnike, ki so prihajali po ravnini. Imamo pogodbo, gre za njeno kršenje, vse jemljemo zelo resno. Morda bomo imeli težave pri prodaji vstopnic. Del povpraševanja je tudi to, da navijači želijo z vstopnico kupiti tudi zvok formule 1,« je prepričan Walker. Tudi izvršni direktor dirke Andrew Westacott v boksih ni potreboval čepkov za ušesa: »Bilo je precej tišje kot nekoč in ni bilo prave kemije. Menim, da bodo najbolj zapriseženi navijači v Evropi nad tem zvokom še manj navdušeni.«

 

Deli s prijatelji