RELI

Po finskem makadamu z avtocestno hitrostjo

Objavljeno 03. avgust 2015 11.18 | Posodobljeno 03. avgust 2015 11.18 | Piše: Gregor Pavšič

Jari-Matti Latvala je finski rollercoaster prvovrstnih dirkaških užitkov dobil z najvišjo povprečno hitrostjo v zgodovini svetovnega relija.

Sébastien Ogier dirja novemu naslovu svetovnega prvaka naproti.

Nova dirkaška klasika na Finskem. Ko sta Jari-Matti Latvala in njegov sovoznik Miikka Anttila s tovarniškim volkswagen polom R WRC včeraj prečkala ciljno črto zadnje hitrostne preizkušnje pri Myhinpääji, sta postala najhitrejša zmagovalca v zgodovini relija svetovnega prvenstva po Finski. Celoten reli v okolici Jyväskyläja, ki ga zaznamuje skoraj nešteto hitrih makadamskih ovinkov, prevojev in skokov, sta prevozila s povprečno hitrostjo nad 125 kilometrov na uro. Na številnih preizkušnjah je hitrost zmagovalca presegla mejo 130 kilometrov na uro, na zadnji celo 135 kilometrov.

»To je fantastična zmaga. Ves konec tedna sem vozil odlično. Še posebno v soboto sem vozil tako dobro kot morda še nikoli v celotni karieri. Vedel sem, da je mojega boja za naslov svetovnega prvaka konec, zato sem si še toliko bolj želel zmage na domačem reliju,« je v cilju povedal Latvala, ki je zasluženo slavil tretjo in drugo zaporedno zmago na finskem reliju.

Za Latvalo je letos sicer zelo slaba sezona, saj je že na prvih relijih z zaporednimi napakami izgubil stik z Sébastienom Ogierjem in se je moral še enkrat posloviti od boja za naslov svetovnega prvaka. Če je bil v drugi polovici lanske sezone blizu francoskemu tekmecu, je Finec letos vrgel stran še eno sezono, v kateri bi lahko izpolnil otroške sanje in postal svetovni prvak. Toda na te zapravljene priložnosti je lahko Latvala tokrat pozabil, saj je bila njegova predstava na reliju resnično šampionska.

Prvi del relija je pripadel še Ogierju, a je vodstvo izgubil na osmi hitrostni preizkušnji. To je bila prav znamenita Ouninpohja, dobrih 34 kilometrov dolgi rollercoaster dirkaških presežkov in po mnenju večine dirkačev najtežja in hkrati najbolj zabavna hitrostna preizkušnja svetovnega prvenstva. Ogier je v petek zjutraj tam postavil nov rekord, a Latvala je njegov dosežek še bistveno izboljšal. Latvala je priznal, da na tej sloviti preizkušnji še nikoli ni vozil tako dobro, in to je bila prava napoved za nadaljnji razplet dogodkov. Latvala je bil namreč v vodstvu samozavesten, odločen in v pravih trenutkih povsem hladnokrven. Tudi v soboto je držal nekajsekundno prednost pred Ogierjem, v dveh ključnih hitrostnih preizkušnjah pa je znal prednost dvigniti na 13 neulovljivih sekund. To je bila namreč že prednost, ki je Ogier na tako hitrih cestah, če Latvala ne bi storil napake, ni mogel več ujeti.

Užival v vožnji

»Ta konec tedna je bil za reli resnično fantastičen. Užival sem v vožnji, Jari-Matti je bil tokrat odličen. Ne moti me drugo mesto, saj je prikazal res odlično vožnjo na svojih domačih cestah. Zahvala gre tudi vsem navijačem ob cesti. Že res, da so glasno navijali zanj, a tudi sam sem dobil zelo spoštljivo podporo,« je povedal Sébastien Ogier, ki je bil z drugim mestom in dodatnimi tremi točkami za zmago na zadnji hitrostni preizkušnji kajpak spet tihi zmagovalec. Njegova prednost v skupnem seštevku svetovnega prvenstva je ulovljiva resnično zgolj še teoretično.

»Uživam v dirkanju, vsekakor bom v reliju vztrajal do leta 2017 in počakal na novo generacijo dirkalnikov WRC. Ti bodo imeli več moči, elektronski srednji diferencial in boljšo aerodinamiko, prav gotovo bodo zato omogočili več vozniških užitkov. Kaj se bo zgodilo čez pet let, ne morem napovedati,« je o svoji prihodnosti dejal Ogier, ki je letos na poti do ene izmed najvišjih prednosti v svetovnem prvenstvu.

Tretje mesto na Finskem je pripadlo Citroënovemu dirkaču Norvežanu Madsu Østbergu, ki pa je za Latvalo zaostal že za minuto in pol. Za prvo trojico so bili zaostanki še bistveno večji, saj so imeli ti dirkači na poti do cilja tehnične težave ali pa so razbili dirkalnike. Četrtouvrščenemu Thierryju Neuvillu se je to zgodilo že v četrtek na shakedown testu, a so mehaniki usposobili njegovega hyundaija i20 WRC. Peti je bil estonski dirkač Ott Tänak s ford fiesto WRC, ki je za Latvalo zaostal štiri minute in pol.

Za Latvalo in Fince je bil to pravi obliž na letošnjo sezono in razplet svetovnega relija v zadnjem desetletju. Finci imajo morda najbolj spektakularen in bržkone tudi najtežji reli svetovnega prvenstva, med vozniki pa iz leta v leto izgubljajo nekdaj nedotakljivi primat. Zadnji finski svetovni prvak je bil leta 2002 Marcus Grönholm s peugeotom 206 WRC, od takrat pa so v samem vrhu prevladovali le še Francozi oziroma Francoza. Poleg Latvalove zmage Fincem optimizem vliva napovedana vrnitev Toyotine tovarniške ekipe leta 2017, vodja katere bo finski štirikratni svetovni prvak Tommi Mäkinen. Ta želi bazo ekipe postaviti prav v Jyväskyläju in vsaj v testno-razvojnih nalogah bodo pri dirkalnem yarisu WRC zagotovo sodelovali tudi Finci. Mäkinen bo bržkone stavil na mladega finskega dirkača Teema Suninena.

Svetovno prvenstvo v reliju se bo čez tri tedne nadaljevalo z asfaltnim relijem v Nemčiji, kjer bomo po več letih spet lahko spremljali slovensko posadko. S ford fiesto R2 se bo relija v sklopu pokala Drive DMACK udeležila mlada posadka Tim Novak in Uroš Ocvirk.

Deli s prijatelji