PREVLADA

Peljhan šampionsko kot pred 23 leti

Objavljeno 19. oktober 2015 15.56 | Posodobljeno 19. oktober 2015 15.57 | Piše: Gregor Pavšič

Darko Peljhan je s svojo trideseto zmago na reliju v Idriji na najboljši mogoči način potrdil šesti naslov državnega prvaka. Idrijčani v slovenskem reliju prevladujejo že šest let.

Darko Peljhan in sovoznica Tina Lazar. Foto: Gregor Pavšič

IDRIJA– »Od takrat je bilo res že veliko dirk, a domače so najlepše. To velja tako za relije kot osvojene zmage,« je ob koncu državnega prvenstva v reliju na osrednjem Mestnem trgu v Idriji razlagal novopečeni državni prvak Darko Peljhan (mitsubishi lancer EVO9). V soboto popoldne je potrdil svoj šesti naslov državnega prvaka, za nameček pa je dosegel še jubilejno trideseto zmago v konkurenci slovenskega državnega prvenstva. Peljhan je prvič zmagal spomladi 1992 na sploh prvem reliju državnega prvenstva v samostojni Sloveniji. Med letoma 1993 in 1995 je bil trikrat zaporedoma državni prvak, nato mu je uspelo do letošnje sezone ta naslov osvojiti še v letih 2004 in 2009.

»Pred letošnjo sezono niti nisem resno razmišljal o naslovu državnega prvaka, bližje so mi bili makadamski reliji v Italiji. Toda po zmagi na uvodnem reliju sezone v Mariboru sem začel resneje pogledovati proti skupnemu seštevku. Zadnji reli je bil po eni strani rutinski, vseeno pa sem se odločil za hiter ritem. Najbolj nevarna je lastna napaka, in kadar taktiziraš, je možnost zanjo največja,« je v Idriji razlagal Peljhan. Državna prvakinja med sovozniki je postala njegova sovoznica Tina Lazar.

Idrijčani imajo skupno deset naslovov državnega prvaka med vozniki in še pet med sovozniki. Od leta 2009 so od 42 odpeljanih relijev zmagali kar na 33, od slovenske osamosvojitve pa so bili Idrijčani najhitrejši na 54 odpeljanih relijih od skupno 149. Tudi letos kajpak idrijskih barv na vrhu državnega prvenstva ni branil le Peljhan, tudi podprvak je postal Rok Turk, Peljhanova sovoznica Lazarjeva je prav tako Idrijčanka, najboljši mladi voznik pa Matic Humar. Da, to je nihče drug kot sin štirikratnega prvaka Aleksa Humarja. Tudi najhitrejša voznika divizije I, Jan Mrak in Martin Mlinar (oba MG ZR 105), nista doma prav daleč od najstarejšega rudarskega mesta v Sloveniji.

Idrijski reli je z zadnjimi osmimi hitrostnimi preizkušnjami odločil letošnjega državnega prvaka, a je imel Peljhan že pred startom lepo prednost pred edinim preostalim tekmecem Rokom Turkom (peugeot 208 R2). Peljhan je na začetku pobegnil Turku, ki bi bil še lahko prvak ob zmagi in največ petem mestu svojega tekmeca. Toda Turk z objektivno šibkejšim dirkalnikom tokrat ni bil konkurenčen tako kot na prejšnjih relijih državnega prvenstva in je izgubljal mesto za mestom. Reli je končal kot peti in v cilju lahko le športno čestital Peljhanu. Če ne bi izpustil uvodnega relija v Mariboru, saj tudi Turk ni načrtoval naskoka na slovensko reli krono, bi bil razplet prvenstva morda lahko drugačen.

Odličen reli je v Idriji odpeljal Grega Premrl (citroën DS3 R3T). Sežančan sedi v odličnem avtomobilu, a je imel letos nekaj zaporednih odstopov. To je vplivalo na njegovo samozavest, nato pa so Premrlovi na novo postavili ekipo in za pomoč prosili tudi nekdanjega prvaka Andreja Jereba. Premrl je nehal delati napake, odkrili so še razpoko na cevi turbinskega polnilnika, in v Idriji je bil že konkurenčen kot nikoli. Dobil je celo eno izmed hitrostnih preizkušenj in v skupnem seštevku za 1,6 sekunde ubranil drugo mesto pred Janijem Trčkom (mitsubishi lancer EVO9).

Četrti je bil povratnik Boštjan Logar (subaru impreza), ki je v avtomobil sedel skoraj brez testiranja, imel je tudi težave z zavorami in prav zaradi njih ni mogel poseči v boj za skupno drugo mesto. Prvo je bilo pred domačimi gledalci kajpak rezervirano za Peljhana. Morda bodo karte drugače premešane prihodnjo sezono, ko želi Logar nadaljevati dirkanje s tem subarujem, vrnitev v vrh pa z obnovljenim renault cliem R3T zagotovo pričakuje tudi prvak zadnjih treh sezon Aleks Humar. V diviziji I je znova zmagal letošnji državni prvak Mlinar pred Luko Kosom (volkswagen polo) in Martinom Štucinom (škoda felicia), v diviziji III pa je s pogumno vožnjo v starem BMW M3 navduševal Domen Agnič. Bil je celo šesti v skupni razvrstitvi.

Deli s prijatelji