DIRKA

Padel bo rekord proge

Objavljeno 26. avgust 2015 09.47 | Posodobljeno 26. avgust 2015 09.47 | Piše: Gregor Pavšič

Ta vikend GH-dirka za evropsko prvenstvo na relaciji Il. Bistrica–Šembije.

Gledalci bodo ob progi zagotovo stiskali pesti tudi za domačina Milana Bubniča. Foto: Gregor Pavšič

Zadnja leta se pred vsako gorsko dirko v Ilirski Bistrici, nekoč neprekosljivim dragulju slovenskega avtomobilističnega športa, sprašujemo, ali nas čaka zadnja dirka na legendarnem odseku asfalta med Ilirsko Bistrico in Šembijami. Zadnja tri leta dirko organizira kar nacionalna krovna zveza za avtošport AŠ2005, ki s tem ohranja eno od gorskih dirk evropskega prvenstva v Sloveniji. Toda zveza ima pri organizaciji dirke finančne težave, do zdaj jim še ni uspelo navdušiti domačinov, ki po slovesu Mira Gardelina od organizacije nimajo podobne motivacije. Prireditelji ne morejo računati niti s podporo resornega ministrstva niti Fundacije za šport, ker prireditve ne obravnavata kot promocije slovenskega športa in države. V takšnem položaju so toliko bolj hvaležni za pomoč zvestih pokroviteljev.

Direktor AŠ2005 Dagmar Šuster je poudaril, da je letošnja dirka v Ilirski Bistrici morda zadnja, če jesenski razpis za domačega organizatorja spet ne bo uspešen. V evropskem prvenstvu je zagotovljeno le eno slovensko mesto, katera dirka ga zapolni, pa je odločitev nacionalne zveze. Zadnja leta se je kot nadomestna lokacija omenjala dirka na Gorjance nad Novim mestom, kjer so letos že pripravili eno svojih najboljših gorskih dirk v zadnjem času. In če gre verjeti Šustru, da je v Ilirski Bistrici poleg župana in nekaterih družb bolj malo zanimanja za organizacijo dirke, ki sicer lokalnemu gospodarstvu prav gotovo prinese veliko, prijavljenih je namreč 186 tekmovalcev, vsak ima v ekipi še vsaj tri ali štiri sodelavce – , je strah pred koncem ilirskobistriške dirkaške pravljice prav gotovo upravičen. Število prijav sicer ni ilirskobistriški rekord, obeta pa vrhunske predstave na petkilometrski dobro znani cesti proti Šembijam. Na tej bo letos prav gotovo padel nov rekord proge, saj so morali po nasvetu Mednarodne avtomobilistične organizacije (FIA) prireditelji narediti trojne šikane, in ne več le dvojnih, s čimer se bo konfiguracija proge precej spremenila. Taki šikani sta na progi dve, ena kmalu po startu, druga pa v zadnjem delu proge.

Prvi favorit dirke bo spet aktualni evropski prvak Simone Faggioli (norma M20 FC), njegova glavna tekmeca pa bržkone Miloš Beneš (osella FA 30) in Fausto Bormolini (reynard K02). Med slovenskimi dirkači ima za mesto vsaj v prvi peterici možnost Patrik Zajelšnik (norma M207 V8). Med vozniki klasičnih avtomobilov bodo gledalci ob progi zagotovo stiskali pesti za domačina Milana Bubniča (lancia delta), prvega favorita v okviru slovenskega državnega prvenstva. »Udeležba ni rekordna, po kakovosti pa je rekordna, saj bodo v evropskem prvenstvu vsi, ki nekaj veljajo, prisotni. Zelo sem vesel, da še ni odločen zmagovalec, Simone Faggioli mora zmagati vsaj še eno dirko. Že na tej dirki ga lahko kdo prehiti in bo zelo pestro. Gledalci bodo imeli kaj videti, zanimivo bo in tudi kakovost vsega je na višji ravni,« je dirko opisal Poberžnik in opozoril na novost, tri sobotne treninge namesto dosedanjih dveh. Program se bo na gorskohitrostni dirki Petrol Ilirska Bistrica 2015, kot je uradni naziv tekmovanja, začel v soboto, 29. avgusta, z vožnjami za trening. Prva bo ob 10. uri, sledili bosta še dve. V nedeljo, 29. avgusta, se bo prva tekmovalna vožnja začela ob 10. uri, druga pa ob 13. uri. Vstopnice za sobotni del bodo na voljo za deset evrov, za nedeljskega 15, za oba dneva pa po 20 evrov.

Deli s prijatelji