GORSKA DIRKA

Oktanski razcvet na Gorjancih

Objavljeno 04. september 2013 13.33 | Posodobljeno 04. september 2013 13.33 | Piše: Gregor Pavšič

Gorska dirka na Gorjance bo letos privabila prek 60 dirkačev.

Čeh Miloš Beneš se na slovenskih cestah počuti kot doma. Foto: Dejan Javornik

GORJANCI – Prireditelji iz vrst ljubljanskega društva AŠD-SAI so sicer s kislim nasmeškom predstavili seznam prijavljenih, na katerem je 66 dirkačev. Med njimi je nekaj zelo kakovostnih voznikov, med katerimi izstopata lanski zmagovalec in rekorder novomeške proge Vaclav Janik ter zmagovalec dirke v Ilirski Bistrici Miloš Beneš, toda želeli so si večje udeležbe predvsem slovenskih voznikov. »Dejstvo je, da je koledar državnega prvenstva zaradi spleta okoliščin letos zelo natrpan. Prejšnji konec tedna je bila dirka v Ilirski Bistrici, zdaj so tu Gorjanci, prihodnji konec tedna še dirka v hrvaškem Buzetu. Nekaj dirkačev bo zelo hitrih, toda želeli smo si več prijav,« je povedal organizator dirke Viktor Levec. Prijavilo se je 30 Slovencev, a od tega deseterica s starodobnimi vozili. »Med dirkači so zanesenjaki, ki morajo za dirke pogosto vzeti dopust. Konkretno Marko Vouk in Daniele Trani sta žerjavista v koprski Luki in ta konec tedna ne moreta zapustiti dela. To je realnost, a tudi vzrok, da bi morale biti dirke lepše razporejene,« je dejal Peter Marc, tudi sam gorskohitrostni dirkač in predsednik sveta voznikov pri krovni zvezi AŠ2005.

Prireditelji si v lepem vremenu želijo velikega obiska gledalcev

V soboto in nedeljo bodo tekmovanje izpeljali na 4,3 kilometra dolgi progi, ki ima start pri gostišču Prepih v Težki Vodi. Organizatorji so veseli podpore lokalne skupnosti in gospodarstva, zato upravičeno računajo na razvoj nekdaj slavne gorskohitrostne preizkušnje. Ali bo dirka morda v naslednjih letih namesto Ilirske Bistrice veljala za elitno evropsko prvenstvo, je za zdaj še nemogoče napovedati. Toda Gorjanci ne bodo več živeli na račun stare slave, katere temelje so tu postavili že v začetku sedemdesetih let, ko je tekmovanje štelo tudi za državno prvenstvo takratne Jugoslavije.

»Po letošnji dirki bomo naredili srednjeročen projekt, ki vključuje tako podaljšanje proge na pet kilometrov, kolikor je pogoj evropskega prvenstva, poskrbeli bomo za preplastitev okrog 800 metrov asfaltne ceste, ob tem pa namestili še 200 metrov dodatnih ograj. Radi bi namestili tudi stalne dvojne ograje za zaščito formul, ki jih zdaj vsako leto po dirki odstranimo,« je dodal Levec, ki je poudaril tudi vse boljšo infrastrukturo ob tekmovalni progi. Servisni prostor je s prenovo zdaj že sposoben sprejeti 150 ekip. V Novem mestu bodo ustanovili tudi svoje avtomobilistično društvo, ki bo v prihodnjih letih skrbelo za logistično pripravo dirke na Gorjance.

Organizatorji si v lepem vremenu želijo velikega obiska gledalcev, ki pomenijo tretjino proračuna celotne dirke. Vstopnina bo osem evrov v soboto oziroma deset v nedeljo, dvodnevna vstopnica stane 15 evrov.

V soboto se bo prvi izmed treh napovedanih treningov začel ob 11. uri, v nedeljo pa se tekmovalne vožnje začnejo ob 10h, 12h in 14.30.

Deli s prijatelji