RELI

Ogierju ni do slavja

Objavljeno 16. november 2015 10.28 | Posodobljeno 16. november 2015 10.30 | Piše: Gregor Pavšič

Sebastien Ogier (Volkswagen) je na reliju svetovnega prvenstva v Walesu zmagal še osmič letos. Uspeh v senci tragedije v domovini.

Sebastian Ogier

CARDIFF – Po koncu zadnje hitrostne preizkušnje relija v Walesu, ki je sklenil letošnjo sezono svetovnega prvenstva, pričakovano ni bilo tako burnega slavja kot na nekaterih prejšnjih. Najpomembnejše odločitve letošnje sezone so bile že znane, prav tako podeljena oba naslova svetovnega prvaka, prestižna zmaga pa je ob tragediji v Parizu tudi izgubila velik del pomena. Zato zmagovalca relija Sebastien Ogier in njegov sovoznik Julien Ingrassia (Volkswagen), oba doma prav iz Francije, nista stopila na dirkalnik, temveč sta le mirno razprostrla francosko zastavo. »Čeprav je lepo sezono končati z zmago, moje misli in srce niso bili v dirkalniku. Zelo težko se je bilo zbrati po dogodkih v petek zvečer. Danes ne moremo ničesar proslavljati,« je povedal Ogier, ki je letos zmagal že na svojem osmem reliju od trinajstih izpeljanih. Po koncu sezone je imel zdaj že trikratni svetovni prvak kar 83 točk prednosti.

Svetovno prvenstvo se je letos očitno za nekaj časa zadnjič tradicionalno sklenilo v Veliki Britaniji, saj bodo dirkači prihodnje leto zadnji reli sezone odpeljali v Avstraliji. Zavite makadamske ceste Anglije, Walesa in Škotske so zadnje dejanje svetovnega prvenstva gostile že vse od začetka prvenstva leta 1973. Reli je bil takrat kajpak še bistveno bolj divji, nepredvidljiv in maratonski kot danes. Vse do leta 1989 organizatorji niso mogli zagotoviti predhodnega ogleda proge, saj so bile hitrostne preizkušnje izpeljane po zasebnih posestvih in na cestah, ki niso bile odprte za vsakdanji promet. Takrat so dovolili vsaj ogled nekaterih preizkušenj, leto pozneje pa celotnega relija. Do takrat so imeli sovozniki v rokah natančne zemljevide in povečevalna stekla, da so sodeč po narisani cesti predvidevali ovinke in njihovo ostrino. V takih razmerah so po Veliki Britaniji dirkali tudi v osemdesetih z dirkalniki skupine B. Prav na tem reliju je konec leta 1985 na primer debitirala legendarna lancia delta S4 in takoj osvojila dvojno zmago.

Spomin na blestečo domačo zmago pokojnega McRaeja 

Letošnji reli je minil tudi v znamenju spomina na blestečo domačo zmago Colina McRaeja leta 1995, ko je z njo postal svetovni prvak. Britanci, med katerimi je avto-moto šport močno razvit in dobesedno doma, že dvajset let nimajo dirkača prav za vrh svetovnega prvenstva. McRae je kot eden najbolj spektakularnih, pogumnih in drznih dirkačev vseh časov takrat vozil enega svojih najboljših relijev, kjer je združil svojo vozniško genialnost in taktično zrelost. V ključnih kilometrih je ugnal moštvenega kolega pri Subaruju in velikega tekmeca Carlosa Sainza ter ob cesti združil srca britanskih ljubiteljev relija.

Letos je bil svetovni prvak znan že pred nekaj reliji in Ogier je na otoških blatnih cestah le še blesteče potrdil svojo prevlado v današnjem svetovnem reliju. Po prvi hitrostni preizkušnji, kjer je bil za le osem desetink hitrejši od moštvenega kolega Jarija-Mattija Latvale, se je obetal zanimiv dvoboj za zmago, ki pa ga je bilo konec po Latvalovi napaki že na drugi hitrostni preizkušnji. Otoško čast je dobro branil Kris Meeke (Citroën), ki je bil zanesljivo drugi in je za Ogierjem zaostal natanko za 26 sekund. Dirkač iz Severne Irske je bil tako znova edini, ki se je lahko kosal z dirkači Volkswagna, pri Citroënu pa bodo o njegovi usodi za prihodnjo sezono predvidoma odločali že kmalu. Meeke je imel v cilju relija deset sekund pred Andreasom Mikkelsenom (Volkswagen), četrtouvrščeni Dani Sordo (Hyundai) pa je za Ogierjem zaostal za že skoraj tri minute.

 

Deli s prijatelji