PETIČ V KARIERI

Ogier zmaguje tudi z novim

Objavljeno 23. januar 2017 14.00 | Posodobljeno 23. januar 2017 14.00 | Piše: Gregor Pavšič

Sebastien Ogier (M-Sport) je četrtič zapored dobil reli Monte Carlo v tesnem obračunu s Thierryjem Neuvillom (Hyundai). Podvig Toyote z drugim mestom Jarija-Mattija Latvale, veliko razočaranje pa je ekipa Citroëna.

Svetovni prvak Sebastien ogier se odlično znajde tudi za volanom ford fieste in v ekipi M-Sport. Foto: AFP

MONTE CARLO – Svetovni prvak Sebastien Ogier ne popušča. Čeprav si je moral po koncu lanske sezone hitro poiskati novega delodajalca in je imel s ford fiesto WRC zasebne ekipe M-Sport le malo testnih kilometrov, je prestižni reli Monte Carlo dobil še četrtič zapored, skupno pa petič v karieri. Povprečna hitrost zmagovalca je bila z 89 kilometri na uro letos najnižja v zadnjih štirih letih, kar kaže na bolj zasnežene in poledenele ceste v južnofrancoskih Alpah.

»V našo prvo zmago z M-Sportom sem verjel, a nisem je pričakoval že na prvem reliju. Razmere so bile res težke, veliko je bilo ledu in tudi sneženja v zaključku relija. Hvala celotni ekipi za odličen dirkalnik. Sezona bo še zelo dolga, a dobro jo je začeti z veliko točkami,« je v cilju povedal Ogier, ki je vodstvo prevzel šele na trinajsti hitrostni preizkušnji, ko je s ceste odneslo do takrat vodilnega Thierryja Neuvilla (Hyundai). Kljub težkim razmeram ob koncu relija je Ogier rutinirano zadržal prednost in zmagal s prednostjo dobrih dveh minut pred Jarijem-Mattijem Latvalo, prvim dirkačem Toyote. Kljub tehničnim težavam z motorjem je M-Sportov drugi voznik Ott Tanak zadržal tretje mesto v skupnem seštevku in tako dopolnil skoraj popolni konec tedna za ekipo Malcolma Wilsona. Njegov dirkalnik je reli za SP zadnjič dobil konec leta 2012.

Do 12. hitrostne preizkušnje je Neuville ubranil 51 sekund prednosti pred Ogierjem in na posamezni preizkušnji ni bil nikoli slabši kot peti. Vrhunsko predstavo je nato končala že omenjena majhna napaka, ko je ob izhodu iz ovinka zdrsnil za 10 centimetrov preveč, udaril z zadnjim desnim kolesom in poškodoval podvozje na svojem hyundaiju i20 WRC. Korejci so resnično naredili odličen dirkalnik, v katerem pa je imel Neuvillov moštveni kolega Dani Sordo bistveno več težav in je v času napake vodilnega dirkača za njim zaostajal kar za tri minute in 43 sekund. Poleg Elfyna Evansa (ford fiesta WRC) – Britanec je bil v soboto neulovljiv na suhem asfaltu in je s kitajskimi gumami DMACK dobil tri hitrostne preizkušnje – je bila z monaško ruleto lahko zadovoljna tudi ekipa Toyota Gazoo Racing. Japonci so se kot največji avtomobilski proizvajalec po 17 letih vrnili v reli in se takoj uvrstili na stopničke. Ekipa, ki jo vodi Tommi Makinen, je imela pred sezono najpozneje razvit dirkalnik in posledično tudi najmanj testnih kilometrov. Njihov yaris WRC še ni nared za zmage, vendarle pa je bil njihov prvi voznik Jari-Matti Latvala v Monte Carlu dovolj sproščen in ni delal večjih napak. Sicer Toyotini vozniki v Monte Carlu niso dosegli najboljšega časa na nobeni hitrostni preizkušnji.

Največje razočaranje uvodnega relija sezone je nekdaj šampionsko moštvo Citroëna, ki se je podobno kot Toyota letos s tovarniško podporo vrnilo v svetovni reli. Čeprav so dirkalnik za letošnjo sezono razvili med prvimi in lani izvedli obširen testni program, bodo iz Monte Carla odnesli le malo pozitivnih zaključkov. Kris Meeke je bil kot prvi voznik ekipe le na dveh hitrostnih preizkušnjah tretji in daleč od boja za zmago. Za nameček je že prvi dan storil napako, zletel s ceste, ob koncu sobotnega dela pa doživel še prometno nesrečo na etapi in moral odstopiti. Stephane Lefebvre se na poledenelih cestah prav tako ni dobro znašel. Še največ je pokazal Craig Breen, ki pa je vozil še lanski dirkalnik in osvojil končno peto mesto. Letošnje svetovno prvenstvo se je prejšnji četrtek zvečer sicer začelo tragično, ob koncu prve hitrostne preizkušnje je s ceste zletel Hyundaijev voznik Hayden Paddon, pri tem pa je zadel gledalca. Ta je stal na nevarnem mestu tik ob cesti in se ni mogel umakniti dirkalniku, ki je nenadoma zdrsnil na poledeneli cesti. Gledalec iz Belgije je umrl, Hyundai pa je z relija nato umaknil Paddonov dirkalnik.

Deli s prijatelji