RELI

Ogier pridrsal do premierne zmage

Objavljeno 11. februar 2013 13.54 | Posodobljeno 11. februar 2013 13.54 | Piše: Gregor Pavšič

Pri Volkswagnu so na reliju na Švedskem proslavljali prvo zmago v svetovnem prvenstvu.

KARLSTAD – Sebastien Ogier postaja vodilni zvezdnik svetovnega relija. Nekdanji mladinski svetovni prvak in Citroënov tovarniški dirkač, ki je do zdaj edini v francoskem moštvu izzval samega svetovnega prvaka in kralja tega športa Sebastiena Loeba, je s prestopom v novo ekipo Volkswagna bržkone sklenil najboljši posel v dozdajšnji karieri. Pri 29 letih je že zelo zrel tekmovalec, ki ima za seboj 60 relijev svetovnega prvenstva in skupno osem zmag na najvišji ravni. Dirkač iz francoskega Gapa, kjer je kot otrok spremljal reli Monte Carlo, je minuli konec tedna na Švedskem pokazal predstavo, po kateri je mogoče trditi le eno – Ogier in Volkswagen sta prepričljiva favorita letošnjega svetovnega prvenstva.

Celo prepričljivejši od Loeba?

Že pred dvema letoma je iz tekme v tekmo dokazoval, kako neverjetno hitro se zna prilagoditi na nove razmere in da na zanj novih relijih potrebuje manj izkušenj kot njegovi tekmeci. Ogier je morda celo prepričljivejši dirkač kot Loeb na začetku svojega pohoda, kar se zdi za prihodnost WRC zastrašujoče. Prvi dirkač Volkswagna je že prvi dan na Švedskem osvojil pet od skupno osmih hitrostnih preizkušenj. Ker se je odlično odrezal na kvalifikacijski preizkušnji, ki v četrtek določi startni vrstni red za prvo etapo, je imel tudi boljše razmere od neposrednih tekmecev. Z odlično predstavo je imel že v petek zvečer pol minute naskoka pred Loebom, ki je moral rojaku tokrat seči v roko. »Kvalifikacije sem odpeljal veliko slabše od Ogiera in sem zato tudi imel slabši startni položaj. Razlika je prevelika, če ne bom storil napake, se bom moral zadovoljiti z drugim mestom,« je dejal Loeb, ki bo letos odpeljal le še dva relija in za Ogiera sploh ni resen tekmec v boju za naslov svetovnega prvaka.

Volkswagen začel z odliko

Na Švedskem je Ogier po napadalnem prvem dnevu le še nadziral svojo prednost. »Težko je najti ritem, ko imaš prednost in ko ni treba voziti na vso moč. Za nami je odličen reli. Švedska je bila nekakšna ura resnice in glede na našo hitrost lahko rečem, da smo priprave novega dirkalnika opravili z odliko,« se je v cilju smejalo Ogieru. To je bila za Volkswagen prva zmaga za svetovno prvenstvo v reliju v skupni razvrstitvi.

Toda čeprav je Ogier na Švedskem postavljal odlične čase, je bil v izjavah po cilju hitrostnih preizkušenj zelo skromen, redkobeseden in prav nič zabavljaški. »Da, to je bila zame zelo dobra preizkušnja,« je pogosto dejal po adrenalinskem dirkanju s povprečno hitrostjo nad 130 kilometrov na uro skozi gozdove pri Hagforsu. Je to pravi obraz novodobnega zvezdnika svetovnega relija? Že po dveh odpeljanih dirkah je Ogier zasedel prestol prvega kandidata za naslov svetovnega prvaka. V Monte Carlu in na Švedskem mu je bil konkurenčen le Loeb, vozniki drugih moštev pa dirkajo razred nižje. Citroën si je letos veliko obetal od zelo zanesljivega Mikka Hirvonena, ki pa je na Švedskem vlogo tihega favorita z napako zapravil že na drugi hitrostni preizkušnji.

Deli s prijatelji