RELI

Ogier pred zmago še objel Meeka

Objavljeno 25. januar 2016 11.32 | Posodobljeno 25. januar 2016 11.33 | Piše: Gregor Pavšič
Ključne besede: Sebastien Ogier

Sebastien Ogier je četrtič v karieri zmagal na reliju Monte Carlo in idealno začel letošnjo sezono svetovnega prvenstva v reliju. Glavnega tekmeca Krisa Meeka je ustavila okvara menjalnika, Jari-Mattija Latvalo pa lastna napaka.

MONTE CARLO – Svetovni prvak Sebastien Ogier (Volkswagen) je novo sezono svetovnega prvenstva v reliju začel tam, kjer je končal lansko. Spet je stopil na najvišjo stopničko in za nameček osvojil še tri dodatne točke zadnje hitrostne preizkušnje power stage. Ker je imel v cilju skoraj dve minuti prednosti in ker cilja sploh ni videl njegov glavni tekmec za naslov svetovnega prvaka Jari-Matti Latvala (Volkswagen), je ob popolnem izkupičku Ogier komaj zadrževal neizmerno veselje. »Občutki so fantastični. Reli Monte Carlo je zame ena najpomembnejših dirk leta. Že kot otrok sem sanjal, da bi nekoč vozil na tem reliju, zdaj pa je to nova zmaga in idealen začetek nove sezone. Čestitke tudi moji ekipi, saj je bila njihova podpora spet popolna,« je po skupno četrti zmagi v monaški kneževini, od tega tretji v konkurenci svetovnega prvenstva, francoski as razlagal v cilju zadnje hitrostne preizkušnje. Tretji voznik Volkswagna Andreas Mikkelsen je bil drugi, tretjeuvrščeni Thiery Neuville (Hyundai) pa je zaostal že več kot tri minute.

Ogier bi se v zaključku relija prav gotovo bolj potil, če bi takrat še dirkal Kris Meeke (Citroën). Severnoirski dirkač je vozil vrhunsko in v prvem delu relija celo nekaj časa vodil. Meeke letos ne bo nastopil na vseh relijih in zato je na monaški ruleti vozil odločno in sproščeno. Sredi relija je vendarle postalo jasno, da bo Ogier na dobesedno domačih cestah v okolici Gapa vendarle prehud zalogaj, žal pa je nato Meeka ustavila skala sredi idealne linije na trinajsti preizkušnji. Poškodovala je menjalnik, ki ga je Meeke na etapi sicer poskušal popraviti. Celo Ogier je priskočil na pomoč in se povezal celo z Volkswagnovimi inženirji, da bi Meeku vendarle pomagali na daljavo svetovati in omogočiti nadaljnji boj za monaško zmago. Ko je postalo jasno, da bo Meeke moral odstopiti, ga je Ogier športno objel, mu čestital in v kamere potožil, da bi si pač v zaključku relija želel dobre borbe in da je zato na vsak način želel pomagati svojemu najbližjemu zasledovalcu.

Francoz se je namreč že v prvih hitrostnih preizkušnjah uspelo otresti vseh glavnih zasledovalcev v letošnjem svetovnem prvenstvu, na katerem bo ekipa Citroëna nastopala le na izbranih dirkah in se raje posvetila razvoju novega dirkalnika za prihodnje leto. Ogier je na tradicionalno zavitih in vremensko nepredvidljivih hitrostnih preizkušnjah zanesljivo pobegnil moštvenima kolegoma Latvali in Mikkelsenu, prav tako pa tudi obema glavnima voznikoma ekip Hyundai in M-Sport. Latvala, ki bi moral biti letos najresnejši Ogierjev izzivalec v boju za naslov svetovnega prvaka, ni asfaltni specialist in še posebno v Monte Carlu v preteklosti ni dirkal dobro. »Zadovoljen bom z uvrstitvijo v prvo peterico,« je poudarjal Finec, ki z enakim avtomobilom ni bil kos Ogierju. Po osmih hitrostnih preizkušnjah je v petek zvečer tudi zaradi lastne napake zaostajal že več kot minuto, a se je po desetem brzincu že prebil na tretje mesto. Toda manjša napaka na enajsti preizkušnji, ko ga je potegnilo v jarek, tam pa je poškodoval podvozje pola WRC, mu je še enkrat več preprečila možnost za zelo solidno uvrstitev na monaškem reliju. Za nameček je dobil še 5000 evrov kazni, ker je pri omenjeni napaki spodnesel neprevidnega gledalca in ni preveril, ali je z njim vse v redu. Latvala je ostal brez točk in po prvi dirki za Ogierjem že zaostaja 28 točk.

Hyundai je v Monte Carlu prvič predstavil novo generacijo svojega dirkalnika i20 WRC. Korejci so bili sicer zadovoljni s stopničkami svojega prvega voznika Neuvilla, ki je imel lani zelo slabo sezono, toda zaostanek za Volkswagnom (in tudi Citroënom) jih bo v prihodnjih tednih zagotovo še skrbel. Ekipo Michela Nandana ključni preskusi sicer šele čakajo, saj bodo predvsem naslednji reliji na snegu in makadamu dali odgovor na vprašanje o Hyundaijevih konkurenčnosti v boju za stopničke, če že ne zmage. Dober vtis so zapustili trije zaporedni najboljši časi na koncu sobotnega dela, ki sta jih prispevala Neuville in Dani Sordo.

Končnega cilja relija žal ni videla niti edina slovenska posadka na reliju, ki sta jo tvorila Rok Turk in Enej Ložnar (peugeot 208 R2). Slovenca sta v težkih razmerah nastopila zelo solidno in na eni izmed hitrostnih preizkušenj v svojem razredu postavila celo drugi najhitrejši čas in 22. v skupni razvrstitvi. Zaostanek za vodilnimi je bil sicer visok, a Turk je po dvanajsti hitrostni preizkušnji vseeno držal odlično peto mesto v razredu RC4. Toda na legendarni hitrostni preizkušnji Sisteron je Turku nato odpovedal menjalnik peugeota in s tem je bilo zanju nastopa konec.

 

Deli s prijatelji