Sebastien Ogier ostaja kralj svetovnega prvenstva v reliju. To bi bil najkrajši povzetek asfaltne klasike v Nemčiji, ki zaradi svoje nepredvidljivosti in raznovrstnosti spada med najtežje preizkušnje v svetovnem prvenstvu. Prav Ogier je bil na tem reliju v zadnjih dveh letih največji dolžnik. Lani je na primer tu kar dvakrat zletel s ceste in postavil na kocko svojo veliko prednost v skupnem seštevku. Zato so pri Volkswagnu letos odkrito poudarjali, da jim v dveh skoraj popolnih sezonah v svetovnem reliju manjka le domača zmaga v Nemčiji.
Premagali tudi pritisk
Zato se je Ogier v cilju tako iskreno veselil zmage. Skakal je po dirkalniku, odpiral šampanjec in prve izjave dajal skoraj v solzah. Videlo se je, kako velik pritisk je bil tokrat na Volkswagnovi ekipi in še posebno njihovem prvem zvezdniku. Ogier je pač znan kot dirkač, velik občudovalec Ayrtona Senne, ki na hitrostnih preizkušnjah rad išče popolnost. »Pritisk je bil ves konec tedna. Vsi so od nas pričakovali zmago na domačem reliju. S to zmago sem se obenem močno približal tretjemu naslovu svetovnega prvaka. Zelo dobro sem se počutil v dirkalniku, v lepem vremenu je na tem reliju pravi užitek dirkati,« je dejal Ogier, ki je imel v cilju 23 sekund prednosti. Če bo na naslednjem reliju v Avstraliji dirko končal pred Latvalo, bo tretji naslov svetovnega prvaka tudi teoretično njegov.
Prvi dan relija je bil v Nemčiji na vrhu še drugi voznik domače ekipe Jari-Matti Latvala, ki je spet vozil odločno in hitro ter tudi izkoriščal nekoliko previdnejši Ogierjev nastop. Toda ko se je svetovni prvak sprostil, ni imel več resnega tekmeca. To je najbolje pokazala najdaljša, skoraj 47 kilometrov dolga hitrostna preizkušnja Panzerplatte. Na najbolj znamenitem odseku nemškega relija, ki deloma poteka po betonskih cestah tamkajšnjega vojaškega poligona, je vso konkurenco za seboj pustil za 15 sekund in več. Njegov nasmešek in obup v očeh tekmecev, ki so v cilju na tabli videli izpisan čas prvega Volkswagnovega voznika, sta bila zelo zgovorna.
Tretje mesto Andreasa Mikkelsena je bilo pričakovano, Norvežan pa je s tem dopolnil tretjo zmago Volkswagna. S tem so se dobro odkupili za predstavo v zadnjih dveh letih. Podobno zadovoljni so bili tudi pri Hyundaiju, kjer so z Danijem Sordom in Thierryjem Neuvillom osvojili četrto in peto mesto. Tudi za korejsko moštvo je bil to skoraj domači reli, saj imajo center v bližnjem Alzenauju. Hyundai je bil vsaj na asfaltu najboljši poleg Volkswagna, saj sta njihova dirkača ugnala tako voznike M-Sport Forda kot Citroëna. Da bi Neuville ponovil svojo lansko zmago, niti sami niso mogli realno pričakovati.
Najprej okvara, potem nesreča
Po šestih letih je na reliju za svetovno prvenstvo plapolala tudi slovenska zastava. Na start se je podal mladi Tim Novak, eden najbolj obetavnih dirkačev v Sloveniji, ki se mu je letos uspelo uvrstiti med najboljšo dvanajsterico FIA akademije mladih dirkačev z vsega sveta. Novak je s sovoznikom Urošem Ocvirkom dirkal v pokalu Drive DMACK s ford fiesto R2T, ki predstavlja vstopno točko v svet organiziranega tekmovanja v svetovnem reliju.
Novak je sicer v dirkalnik prvič sedel šele dan pred relijem in je tokrat prvič vozil z gumami DMACK, medtem pa so njegovi tekmeci letos že odpeljali tri dirke za svetovno prvenstvo. Vseeno je začel zelo spodbudno in se uvrščal v zlato sredino. Na tretji hitrostni preizkušnji je Slovenca žal zaustavila okvara turbinskega polnilnika, a je lahko po popravilu reli nadaljeval v soboto. Medtem ko sta v pokalu po časih izstopala dirkača iz Belgije in Nizozemske, ki tudi dobro poznata značilnosti takih cest, je bil Novak kljub objektivno manj izkušnjam konkurenčen preostalim dirkačem. V žaru borbe pa se lahko zgodijo tudi napake in prav to se je na 16. hitrostni preizkušnji zgodilo tudi njemu.
»V levem ovinku sem preveč sekal ovinek, v njem pa je bila skrita skala. Le-ta je poškodovala obese prednjega levega kolesa, poleg tega pa sva se še zavrtela in z zadnjim desnim delom zadela v drevo. Do nesreče je šlo odlično, dva dirkača v pokalu sta bila hitrejša, drugi pa smo bili zelo skupaj. Dirkalnik je deloval brezhibno, le gume delujejo povsem drugače kot Pirellijeve, ki sem jih navajen, zato bi za boljše čase potreboval več dirkalnih kilometrov,« je po odstopu povedal razočarani 21-letni Novak, ki pa si s svojo ekipo kajpak želi še več nastopov na najvišji ravni svetovnega relija.