RELI

Ogier je potrdil, da je najboljši

Objavljeno 15. junij 2015 17.27 | Posodobljeno 15. junij 2015 17.27 | Piše: Gregor Pavšič

Sebastien Ogier je na reliju svetovnega prvenstva na Sardiniji četrtič letos zmagal in tudi rezultatsko potrdil sloves trenutno najboljšega dirkača.

Če se je v cilju prejšnjega relija v Argentini opekel, ko je kot drugouvrščeni samega sebe prenagljeno in v navalu adrenalina ocenil za zmagovalca in najboljšega voznika, se je Sebastien Ogier podobni izjavi po koncu zadnje hitrostne preizkušnje šestega relija sezone po Sardiniji raje izognil. A prav lahko bi si jo privoščil, saj je pokazal bržkone najboljšo predstavo letošnjega leta. Čeprav je dva dneva po ozkih makadamskih cestah vozil kot prvi in imel objektivno slabše razmere kot neposredni tekmeci, je imel s konstantno zelo hitro vožnjo pred zadnjo preizkušnjo skoraj tri minute prednosti. A niti takrat ni popustil, zato je užival v zadnjih kilometrih. V slogu pravega zmagovalca in šampiona je namreč tudi takrat napadel razpoložljive tri točke tako imenovanega power stagea in Sardinijo zapustil s popolnim izkupičkom 28 točk. »To je izjemno pomembna zmaga za letošnje svetovno prvenstvo. Tudi prva dva dneva sem vozil na vso moč, a pogosto zaradi slabših razmer iz časov ni razvidno, kako močno pritiskam,« je povedal Ogier, ki so mu v cilju zaploskali tudi tekmeci. Po tako suvereni predstavi jim je bilo namreč jasno, da se Ogierju (in Volkswagnu) letos obeta še tretji zaporedni naslov svetovnega prvaka.

Francoski voznik je med dirko sicer še enkrat več poudaril, da se najbrž nikoli ne bo strinjal z željami Mednarodne avtomobilske organizacije (Fie), ki želi popestriti svetovno prvenstvo in kot nujno postavlja bolj raznovrsten seznam zmagovalcev. Fia je to počela že v obdobju Sebastiena Loeba s precej nenavadnim startnim vrstnim redom – ta na makadamskih relijih močno upočasni vodilnega v svetovnem prvenstvu –, nadaljuje pa v obdobju prevlade Ogierja. »Predvsem si želim, da bi imeli vsi enakovredne razmere, a danes ni tako. V reliju jih je res težko zagotoviti, toda zakaj ne bi pred vsemi nami vozili kateri izmed počasnejših voznikov razreda WRC2. Poznamo tudi športe, ki so kljub prevladi enega posameznika zelo priljubljeni. Poglejte le tenis in zmagoslavja Đokovića,« je komentiral Ogier, ki se zaveda, da lahko z vztrajnim opozarjanjem na neenake razmere izgubi del privržencev.

Veliko novih podpornikov pa si je minuli konec tedna na Sardiniji zagotovo pridobil Hayden Paddon. Novozelandec, tretji voznik Hyundaia, je namreč vodil skoraj prva dva tekmovalna dneva. Po prvem je imel 8,8 sekunde naskoka pred Ogierjem. Paddon, ki je prvič vozil Hyundaijev dirkalnik i20 WRC letošnje specifikacije z obvolanskimi ročicami za prestavljanje, je imel sicer boljše razmere, a vozil je hitro in enakomerno kot še nikoli. Vodstvo je izgubil na zadnji preizkušnji drugega dneva. Takrat se je zavrtel, nagajati mu je začel menjalnik, zadnji dan je poškodoval še podvozje. Čeprav je v cilju zaostal dobre tri minute, je bil z drugim mestom vesel, kot da bi zmagal. Z najboljšim dosežkom je mladi Paddon poskrbel tudi za veselje v moštvu Hyundaia, ki ga je s tretjim mestom dopolnil Thierry Neuville. Paddona je v cilju za predstavo brez dlake na jeziku pohvalil tudi zmagovalec Ogier.

Osmoljenci? V prvi vrsti je to bržkone Jari-Matti Latvala (Volkswagen), ki je reli za prvo trojico, Elfynom Evansom (M-Sport Ford) in Madsom Østbergom (Citroen), končal šele šesti. Latvala se je na začetku relija še boril z Ogierjem za takrat drugo mesto, a pozneje je najprej po lastni napaki ostal brez gume, pozneje so ga upočasnile še tehnične težave z dirkalnikom. Čeprav je upal vsaj na vse tri točke z zadnje hitrostne preizkušnje, je tudi tam dobil potrditev, da je njegov moštveni kolega Ogier pač boljši. Smolo s tehniko je imel Ott Tanak (M-Sport Ford), tudi omenjeni Ostberg bi brez napake v nedeljskem jutru reli bržkone končal na stopničkah. Brez teh je že na drugi hitrostni preizkušnji ostal Kris Meeke (Citroen), ki je zdrsnil v jarek. V skupnem seštevku ima vodilni Sebastien Ogier 105 točk, drugi je Norvežan Andreas Mikkelsen (Volkswagen) s 63 točkami, tretji pa njegov rojak Mads Østberg (Citroen), ki jih je zbral 57.

 

Tim Novak bo spoznal elito

Svetovno prvenstvo v reliju se bo v začetku julija (2.–5. 7.) nadaljevalo s sedmo dirko na Poljskem, kjer bomo v konkurenci po daljšem času spet videli Slovenca. No, mladi Tim Novak – letos se je uvrstil med dvanajsterico izbranih mladih voznikov v Fia akademiji – bo tam sicer opravil le popis proge in tako spoznal zahtevnost tega dela relija na najvišji ravni, avgusta pa bi se rad s sovoznikom Urošem Ocvirkom na asfaltnem reliju v Nemčiji pomeril tudi v uradni konkurenci.

 

Deli s prijatelji