Vzpeti konjiček je na vseh štirih kopitih, ne, zaprli so ga v štalo, kjer ne more naprej. Tako je bila doslej videti sezona Ferrarija v svetovnem prvenstvu formule 1 – po 13 dirkah (od 19) je Fernando Alonso na skupnem petem mestu s 121 točkami, Kimi Räikkönen je deseti z 41, pri konstruktorjih pa je italijanski velikan četrti s 162. Po italijanski temperamentni navadi se zato v hiši prerekajo, Ferrarijev predsednik Luca di Montezemolo pa je naznanil, da bo 13. oktobra zapustil položaj, ki bi ga moral zasedati do leta 2017. Umaknil se bo tik pred uvrstitvijo novega združenega matičnega podjetja Fiat-Chrysler na newyorško borzo; Ferrari je seveda del lastnika Fiata. Grenkega okusa se bo poslovil po 60. obletnici začetka prodaje Ferrarijevih vozil v ZDA. Izvršni direktor združenega podjetja Fiat-Chrysler je kanadski Italijan Sergio Marchionne, ki bo tudi prevzel posle vodenja vzpetega konjička. Ta se na zadnji dirki v Monzi ponovno ni vzpel nad tekmece, in čeprav je Ferrari finančno zdrav, ekipa formule 1 povzroča slabo počutje ponosnih italijanskih avtomobilskih velikanov.
Montezemolo je sicer v soboto namignil, da želi vztrajati na (dobro plačani) funkciji, a Marchionne predstave moštva F1 ocenjuje kot nesprejemljive, in to ga hudo vznemirja. Ferrari je sicer najuspešnejše moštvo v zgodovini formule 1, a konstruktorskega naslova ni osvojil od leta 2008, posamičnega od leta poprej. »V Monzi je dokončno počilo. Naše skupne težnje, da bi bili dobri na stezi, so privedle do nesoglasij,« odkrije Marchionne, čigar Fiat je 90-odstotni lastnik Ferrarija. Di Montezemolo, trudil se je za samostojni Ferrari, je v vzpetega konjička prišel pred štirimi desetletji, ko ga je kot pomočnika pripeljal ustanovitelj Enzo Ferrari. Po kratki odsotnosti se je leta 1991 vrnil kot predsednik, v njegovi vladavini pa je moštvo F1 osvojilo 14 naslovov, šest posamičnih (Michael Schumacher pet, Kimi Räikkönen enega) in osem konstruktorskih. Ferrarijevi prihodki so se podeseterili, prodaja vozil pa potrojila. Letošnja obupna sezona je že terjala eno glavo; aprila je moral oditi vodja moštva Stefano Domenicali. Montezemolo, Fiatov predsednik med letoma 2004 in 2010, bo ostal tudi brez mesta v upravnem odboru Fiat-Chryslerja, delničarji ga nočejo v odboru združenega podjetja. Razprtije z Marchionnejem o vlogi Ferrarija v lastniškem podjetju (»To je zdaj ameriško,« pravi Luca) in prodajni strategiji so torej terjale visok davek.