RELI

Novak premierno med elito

Objavljeno 20. avgust 2015 16.07 | Posodobljeno 20. avgust 2015 16.07 | Piše: Gregor Pavšič

Na reliju za SP v Nemčiji bo konec tedna po šestih letih spet vozila slovenska posadka.

Tim Novak bo s sovoznikom Urošem Ocvirkom ta teden doživel krst med elito svetovnega relija. Foto: Uroš Modlic

Medtem ko bo poskušal svetovni prvak v reliju Sebastien Ogier (Volkswagen) konec tedna v okolici nemškega Trierja potrditi tretji zaporedni naslov prvaka in svojo letošnjo prevlado kronati že sredi poletja, bo na startu relija za svetovno prvenstvo prvič po letu 2009 tudi slovenska posadka. V petek zjutraj bo na prvo hitrostno preizkušnjo startala debelo uro za Ogierjem in nato poskušala ukrotiti vseh 21 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 375 kilometrov. Na zahtevni nemški reli, ki slovi po spreminjajočem se vremenu in raznovrstnih asfaltnih podlagah, se podajata 21-letni Tim Novak in njegov sovoznik Uroš Ocvirk.

Kljub mladosti je Novak že uveljavljeno ime z domačih relijev, letos pa se je s svojim talentom prebil tudi v izbrano druščino akademije FIA za najobetavnejše voznike z različnih celin. Novak je tudi pod nadzorom nekdanjega dirkača formule 1 Alexandra Wurza in nekdanjega svetovnega prvaka v reliju med sovozniki Roberta Reida obiskal več različnih delavnic oziroma kampov ter spoznaval kompleksno zakulisno plat dirkanja. »To je prva dirka za svetovno prvenstvo za naju, zato bo to velik izziv tako psihično kot fizično. V treh dneh bomo prevozili kar 375 dirkalnih kilometrov, kar pomeni, da jih na dan naredimo več, kot je v celoti dolga povprečna slovenska dirka. Treba bo paziti na pravilen tempo vožnje, da bomo midva, dirkalnik in predvsem gume zdržali, ker zaganjanje hitro pomeni odstop zaradi vozniške napake ali odpovedi tehnike,« je dejal 21-letni Tim, ki sicer drgne šolske klopi kot študent strojništva.

Slovenca na cestah skozi vinograde in vojaške poligone ne bosta vozila lastnega dirkalnega avtomobila, saj bosta nastopila v konkurenci pokala DMACK Fiesta Trophy. Tam vsi dirkači vozijo enake ford fieste R2, ki imajo pogon na sprednji kolesi. Avtomobila pred odhodom v Nemčijo nista mogla preizkusiti, saj gre za povsem nov dirkalnik, ki ga, zanimivo, poganja Fordov zgolj litrski motor ecoboost. »Avtomobil in gume so zame čista neznanka, saj bodo moji prvi kilometri šele na uradnem testiranju, poimenovanem tudi shakedown. Žal je dejstvo, saj je fiesta R2T tako sveža, da si je ne moremo sposoditi za kakšen test, ker jih ni. Sicer je avto res razreda R2, torej podobno kot moja škoda fabia R2, ampak glavna razlika je, da ima Ford turbomotor, zato bo treba hitreje prestavljati oziroma bolje izkoristiti navor pri nižjih vrtljajih. Malce nas tolaži dejstvo, da ima vseh deset dirkačev v pokalu popolnoma enake avte, saj lahko prilagajamo le nastavitve amortizerjev. Prosta je seveda še izbira gum DMACK, saj imamo vsi na razpolago 18 gum za shakedown in dirko z možnostjo izbire med trdo, mehko in mešanico za dež. Kot rečeno, tudi gume bodo za naju nove, zato se bo treba na nove zmesi hitro privaditi,« je dodal Novak.

Mladi dirkač ima realna rezultatska pričakovanja. Ne samo da bo v avtomobil lahko sedel šele tik pred startom, s takimi reliji ima tudi bistveno manj izkušenj kot večina tekmecev. Med njimi je tudi Max Vatanen, sin nekdanjega svetovnega prvaka Arija Vatanena in ene največjih legend svetovnega relija. Novak si želi vsaj posamičnih dobrih uvrstitev na hitrostnih preizkušnjah, kot na vseh podobnih relijih pa bosta najpomembnejša konstantna vožnja in izogibanje tehničnim okvaram oziroma vozniškim napakam. »Bo pa zagotovo težko, ker je drugih 10 fantov kar navoženih v fiestah. Midva nisva dirkala že od konca maja, oni pa so letos prevozili že tri dirke prvenstva WRC,« še dodaja Novak, ki bo na reliju vozil s startno številko 115.

V ospredju se nam tudi v Nemčiji obeta lov izzivalcev za letos redko premagljivim Ogierjem, ki pa je imel v zadnjih dveh sezonah prav na tem reliju največ težav. Lani je na primer kar dvakrat zletel s ceste in odprl vrata Thierryju Neuvillu in Hyundaiju do prve zmage za svetovno prvenstvo. Zaradi spreminjajočega se vremena in vnovičnega prehoda na asfaltno podlago je krog favoritov širok tudi letos.

Deli s prijatelji