DIRKA

Ni prišel, da bi izgubil

Objavljeno 04. avgust 2014 14.30 | Posodobljeno 04. avgust 2014 14.30 | Piše: Gregor Pavšič

Finski dirkač Jari-Matti Latvala je na domačem reliju napovedal zasuk v karieri.

Ko je Jari-Matti Latvala prevozil še ciljno črto zadnje hitrostne preizkušnje pri Ruuhimakiju, se mu je po treh dneh nepopustljivega dirkanja po finskem makadamu odvalil velik kamen od srca. Vodil je od prve do zadnje hitrostne preizkušnje in se odzval tudi na tehnično okvaro, ki je dala priložnost za napad njegovemu najbližjemu tekmecu Sebastienu Ogierju. Voznika Volkswagna sta se za zmago borila prav do cilja zadnje preizkušnje, kjer je Latvala ohranil 3,6 sekunde prednosti. »To je bil fantastičen konec tedna. Imel sem popoln občutek za volanom in veliko samozavesti. Na ta reli sem se zelo temeljito pripravil. Že štiri leta tu ni zmagal Finec in doma smo že občutili, da zanimanje za reli rahlo upada. To zmago poklanjam tudi vsem navijačem ob progi, kajti to je za vse nas velik dan,« je utrujeni Latvala razlagal v cilju zadnje hitrostne preizkušnje, kjer mu je med prvimi roko stisnil prav Ogier.

V okolici Jyväskyle tokrat zagotovo ni bilo nikogar, ki Latvali ne bi privoščil te pomembne in čustvene zmage. Finec je bil že pred leti okronan za svetovnega prvaka prihodnosti, toda nato je padel v vrtinec vzponov in padcev v svoji formi, ki jih je vodila predvsem njegova nestabilna psihološka pripravljenost. Latvala je v karavani svetovnega relija znan kot eden najbolj prijetnih in prijaznih voznikov, občasno pomanjkanje surovosti in krute odločenosti pa je pogosto znal plačati s svojimi neuspehi. Latvala je bil že večkrat na meji zaupanja, ki so mu ga tovarniške ekipe še bile pripravljene pokazati. Toda v njegov talent sta zaupala tako Malcolm Wilson, ki ga je vodil pri ekipi Forda, kakor njegov zdajšnji delodajalec Jost Capito, prvi mož Volkswagnove dirkaške ekipe. »Med vsemi mojimi dirkači je Latvala spadal v sam vrh po naravnem talentu,« je dejal Wilson, Capito pa je njegovim besedam dodal, da ima njegov dirkač tudi vse značilnosti bodočega svetovnega prvaka.

Latvala v letošnji sezoni dejansko vozil svoje najboljše relije v karieri. Zmagal je na Švedskem in v Argentini, toda finska poslastica bo po brezkompromisni hitrosti, ki jo je bil sposoben prestaviti na makadamske ceste, ostala med vrhunci letošnje sezone. Veliko zaslug za njegovo formo ima letos tudi njegov psiholog Christoph Treier, s katerim sta naredila velik korak naprej. »Nisem prišel na reli, da bi ga izgubil,« je dejal v kamere in mikrofone, ko je zaradi mehanske okvare skoraj zapravil pol minute naskoka pred Ogierjem.

Dvoboj Latvale in Ogierja z letošnjega relija, oba sta seveda vozila enaka Volkswagnova dirkalnika polo R WRC, je bil ena najboljših predstav v reliju zadnjega desetletja. Finski reli je dirka superlativov, to je tako najtežji kakor tudi najhitrejši reli svetovnega prvenstva. Med skupno 26 hitrostnimi preizkušnjami le ene same nista dobila Latvala ali Ogier. Na predzadnji hitrostni preizkušnji sta vozila s povprečno hitrostjo dobrih 134 kilometrov na uro, Latvalova skupna povprečna hitrost je bila izjemnih 122 kilometrov na uro. Finci so po letu 2010 spet slavili domačina na vrhu zmagovalnega odra svojega prestižnega relija. Ogier je z drugim mestom utrdil vodstvo v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. Od zadovoljstva je v cilju sijal tudi tretjeuvrščeni Kris Meeke (Citroën), ki je bil celo največje presenečenje relija. Irec, ki je bil še spomladi na izhodnih vratih francoske ekipe, je bil po prvem dnevu celo uvrščen pred Ogierja. Prav on je zmagovitemu dvojcu odvzel edino zmago na posameznih preizkušnjah. Deveti reli letošnjega SP bo od 21. do 24. avgusta v Nemčiji.

Deli s prijatelji