Britanski reli svetovnega prvenstva je bil nekoč eden najtežjih na svetu. Konec novembra je dirkače pričakal z blatnimi cestami, hudimi nalivi, višje na Škotskem pa tudi s snegom in ledom. Dirkanje po otoških gozdovih je bilo skrajno nepredvidljivo, saj vse do konca osemdesetih let tu tekmovalne posadke sploh niso smele predhodno videti hitrostnih preizkušenj. Reli je bil izpeljan na zasebnih cestah, državnih pa zaradi tega tekmovanja niso smeli zapreti za promet. Dirkači so zato vozili dobesedno na slepo. Sovoznik v roki ni imel natančnih zapiskov z vsemi ovinki, prevoji, razdaljami med ovinki in skoki, ampak le natančen zemljevid in povečevalno steklo.
Zato britanske ceste ponujajo spomin na številne spektakularne predstave. Leta 1985 je zmagal Henri Toivonen z lancio delta S4, najbolj brutalnim avtomobilom za reli vseh časov. Takrat je moral do zmage prevoziti kar 65 hitrostnih preizkušenj v dolžini 855 kilometrov. Deset let pozneje so na tem prestižnem tekmovanju slavili Britanci. Njihov junak Colin McRae, bržkone najbolj brezkompromisen dirkač vseh časov, je v neposrednem dvoboju ugnal Carlosa Sainza in z zmago postal prvi britanski svetovni prvak v reliju. Navijači ob progi so si letos znova želeli Britanca v boju za vrh. Spomnili so se petletne obletnice McRaejeve smrti, najuspešnejši domači voznik pa je bil Matthew Wilson na 9. mestu.
Danes je britanski reli svetovnega prvenstva v marsičem drugačen. Nič več ga ne organizirajo po celotnem Otoku in skozi zloglasni škotski gozd Kielder, temveč le še po cestah v Velsu (Wales). Dolžina je bila letos le še za tretjino tiste iz leta 1985, tudi hitrostnih preizkušenj je bilo le 19. Ni več toliko avanture, temveč veliko več neposrednega sprinta od prvega do zadnjega kilometra. Dirkači morajo danes voziti na vso moč. Avtomobil mora biti idealno nastavljen, vsaka napaka pa že pomeni slovo od boja za prestižno zmago.
Bo Loeb
končal kariero?
Ta konec tedna je bil v okolici Cardiffa najuspešnejši Jari-Matti Latvala, ki si je s fordom fiesta WRC privozil drugo letošnjo zmago in si z njo prislužil vsaj obliž na do zdaj neposrečeno sezono. Latvala jo je začel kot glavni tekmec Sebastiena Loeba, a po številnih napakah hitro izgubil možnosti za naslov prvaka. Latvala je tokrat vozil taktično in psihološko veliko bolje kot na prejšnjih relijih. Je morda to že znak, da je v zakulisju podpisal pogodbo za naslednjo sezono z novo WRC-ekipo Volkswagna?
Valižanski reli ni bistveno vplival na odločitev o letošnjem svetovnem prvaku. Tri preizkušnje pred koncem sezone je ta že skoraj v rokah Loeba, ki je bil v Walesu drugi. Dejal je sicer, da je vozil na vso moč in da tokrat ni imel pravega odgovora na Latvalovo hitrost, toda nezavedno se je Francoz najbrž zavedal, da so stopničke zanj skoraj enake zmagi. Loeb je v Walesu drugo mesto osvojil le 0,9 sekunde pred Pettrom Solbergom, pogodbo z ekipo Citroëna ima do konca leta 2013, toda že letos lahko izkoristi klavzulo in predčasno konča kariero. Ali bo najuspešnejši voznik relija dirkal tudi naslednje leto, bo uradno razglasil konec meseca na avtomobilskem salonu v Parizu.
Skupni vrstni red v SP (10 dirk od 13)
1. Sebastien Loeb (Fra, Citroen)199 točk
2. Mikko Hirvonen (Fin Citroen)145
3. Petter Solberg (Nor,Ford)104
4. Mads Ostberg (Nor, Ford)102
5. Jari-Matti Latvala (Fin, Ford)87