DIRKA

Nekoč s fičkom po maši, zdaj z dragim porschejem

Objavljeno 22. junij 2012 18.40 | Posodobljeno 22. junij 2012 18.36 | Piše: Rok Tamše

Pred 40 leti je bila dirka na Gorjance romantična avantura, danes hrumijo prave mrcine.

Gregor Pavšič Porsche 911 GT3 je vreden približno 80.000 evrov (foto: Prek Racing).

Po pionirskih gorskohitrostnih dirkah na Vrhniki (že leta 1924) in Ljubelju so bili prav Gorjanci tisto prizorišče, ki je po drugi svetovni vojni pomagalo razvoju domačega avtomobilskega športa. Novomeščani so skupaj s takratno tovarno IMV (pozneje Revoz) oktobra 1969 pripravili prvo gorskohitrostno dirko, ki je privabila 80 voznikov, ob ovinke pa kar deset tisoč ljudi. To so bili še povsem drugačni časi od današnjih. Avtomobili niso bili kaj prida predelani za tekmovanja, varnostni pasovi pa so bili tudi na dirkah še tabu. Na prvi dirki na Gorjance je vozilo tudi 19 fičkov, med katerimi je na svoji prvi tovrstni preizkušnji v življenju zmagal Dušan Kermavner.

S fičkom na Gorjance

Nismo daleč od resnice, če rečemo, da so bili tekmovalni fički konec šestdesetih dejansko vsakdanji avtomobili. Fantje in možje so z njimi vozili svojo družino, morda tudi k nedeljski maši, in se nato z istim avtomobilom odpravili še na Gorjance. To so bili romantični časi avtomobilskega športa. Gorjanci so bili leta 1971 vključeni v gorskohitrostno državno prvenstvo takratne Jugoslavije, a je njihovo nadaljevanje presekala usoda oziroma tragične nesreče na motociklističnih dirkah v Kamniku in Škofji Loki.

Triinštirideset let po prvi dirki na Gorjance dirkaški šport ni več tako romantičen. Postal je bolj nedostopen in hladen. Leta 1969 so na cesti proti Metliki vozili fički, a tudi renaulta gordinija najhitrejših voznikov Aleša Pušnika in Zagrebčana Mladena Gluhaka (Pušniku je pripadel rekord, Gluhaku pa zmaga) se ne moreta primerjati s tehnološko dovršenostjo današnjih dirkalnikov.

Okrog 60 dirkačev

Konec tedna bo na Gorjance vozilo okrog 60 dirkačev. Če izpustimo formule 3000, bodo paša za oči replika Audijevega dirkalnika skupine B S1 quattro (vozi ga Bolgar Nikolaj Zlatkov), lancia delta Milana Bubniča in porsche 911 GT3 Aleša Preka. Samo za ponazoritev – Prekov porsche danes stane od 70.000 do 80.000 evrov, ena prestava v menjalniku stane 1300 evrov, sklopka pet tisočakov, že posamična pnevmatika iz mehke zmesi pa 435 evrov. To je nekaj povsem drugega kot fički pred slabega pol stoletja.

»Letos poskušam le uživati, zato se tudi z rezultatom kaj prida ne obremenjujem. Vozim v ritmu, ki mi na dan dirke odgovarja. Lanska sezona je bila zelo napeta in stresna, zato letos vozim predvsem za lastno zadovoljstvo,« je dejal Prek, aktualni evropski prvak, ki je na prvi letošnji dirki državnega prvenstva premagal Bubniča.

Spored na Gorjancih

Na Gorjancih bodo v soboto od 11. ure izpeljani trije treningi, v nedeljo pa nato še tri tekmovalne vožnje (10.00, 12.30, 14.30). Proga med Težko Vodo in Velikim Cerovcem bo dolga 4,3 kilometra.

Deli s prijatelji