ZIMSKE RAZMERE

Na reli z lopato

Objavljeno 07. februar 2013 10.10 | Posodobljeno 07. februar 2013 10.12 | Piše: Gregor Pavšič

Na dirki za EP v Latviji sta zimske razmere spoznala Aljoša Novak in Rok Turk.

Aljoša Novak s škodo fabia R2. (Foto: Uroš Modlic)

Evropsko prvenstvo v reliju je v 80. in 90. letih veljalo za drugo ligo tega svetovnega športa. Bilo je odskočna deska za mlade talente, ki so si z uspehi poskušali zagotoviti mesto v tovarniških moštvih, in priložnost za nekoliko ostarele zvezdnike, ki na najvišji ravni niso bili več sposobni dirkati. Po dobrem desetletju stagniranja in propadanja je evropsko prvenstvo letos spet dobilo kredibilnost, množičnost in zanimivost. Potem ko je Eurosport kot promotor in organizator ukinil zadnja leta zelo priljubljeno medcelinsko serijo IRC, je letos pod okrilje vzel evropsko prvenstvo z najbolj zanimivimi reliji na stari celini.

Dirkal proti Carlosu Sainzu

V 80. letih je najuspešneje slovenske barve v evropskem prvenstvu zastopal Brane Küzmič, ki se je s poltovarniškim renaultom 5 dvakrat uvrstil na rob deseterice v skupni razvrstitvi. Konkurenca je bila močna, saj je Küzmič takrat dirkal tudi proti poznejšemu svetovnemu asu Carlosu Sainzu. Predlani je evropski pokalni prvak postal Rok Turk, vendar pa je bilo zaradi obvezne prijave dirkačev v prvenstvo konkurence objektivno manj kot sicer.

Minuli konec tedna so v Latviji organizirali drugi letošnji reli za EP. Poleg Turka se je na zimsko preizkušnjo podal tudi Aljoša Novak s škodo fabia R2. Enaindvajsetletni dirkač, lani podprvak pokala Mitropa, je prvič dirkal na snegu in ledu, a vseeno uspešno izkoristil izkušnje s treningov zimske vožnje na Finskem. Za dirkanje po snegu in ledu uporabljajo gume z žebljički, ki zagotavljajo skoraj enak oprijem kot klasične gume na makadamu. Od Slovencev je po ledu leta 2007 na reliju za SP prvič dirkal Andrej Jereb.

»Na tako specifični podlagi smo pravi začetniki. Za nameček so bile še hitrostne preizkušnje nadvse hitre. Če se tam le za trenutek obotavljaš, je izguba časa hitro velika. Pod kolesi so se ves čas menjali led, sneg in makadam, zato se je oprijem spreminjal od ovinka do ovinka,« je dejal Novak, ki je bil v slovenskem duetu uspešnejši, a višje od sedmega mesta med dvokolesno gnanimi dirkalniki vseeno ni mogel.

Finec je preizkušnjo dobil s pnevmatikami za 250 evrov

Slovenca sta morala imeti v avtomobilu tudi dva varnostna trikotnika in celo lopato, da bi se ob napaki hitreje izvlekla iz snežnih bankin. Tako so bila vozila opremljena v skladu z latvijskimi prometnimi zimskimi zakoni. »Tudi gume z žeblji ni preprosto dobiti. Michelinove so izjemno drage in samo za en reli se nakup težko upraviči. Še dobro, da smo na trgu dobili kakovostno zelo podobne kitajske gume DMACK, s katerimi zasebniki vozijo tudi na svetovnem prvenstvu. A vsaka stane 250 evrov, in če na odseku, kjer ni veliko ledu, ne paziš, lahko vse razpoložljive žeblje izgubiš v nekaj kilometrih,« je dejal Novak. Z omenjenimi kitajskimi gumami je vozil tudi zmagovalec relija Jari Ketomaa s fordom fiesto RRC.

V razredu Novaka in Turka, ki je tokrat verjetno še zadnjič vozil najeti Citroënov dirkalnik, saj ga že čaka novi peugeot 208 R2, je blestel Francoz Stephane Lefebre. Komaj 20-letni Peugeotov dirkač je prvič vozil na snegu in ledu, a na dveh tretjinah vodil med dvokolesno gnanimi dirkalniki. So Francozi našli novega Sebastiena Loeba ali Sebastiena Ogierja?
 

Deli s prijatelji