MONTE CARLO – Včeraj se je s prvimi štirimi hitrostnimi preizkušnjami začel že 81. reli Monte Carlo, kar je bilo uvodno dejanje bržkone najbolj zanimive sezone svetovnega relija v zadnjem desetletju. Devetkratni svetovni prvak Sebastien Loeb bo odpeljal le štiri dirke, njegovi potencialni nasledniki pa so vsaj na začetku sezone še kakovostno povsem poravnani. Trasa bo letos najdaljša po letu 1995. Dirkače je v okolici Valenca, kjer poteka prvi del, pričakal novozapadli sneg. Razmere ne bi mogle bolj spadati h klasični monaški ruleti. Sneg, skrite ledene zaplate in suhi asfaltni odseki od dirkačev zahtevajo izjemno prilagodljivost in psihično zbranost.
Volkswagen vs. Ford
Kdo so favoriti? Prvi med njimi zagotovo Loeb, ki bo s tovarniškim citroënom DS3 WRC vozil neobremenjeno in napadal že sedmo zmago na tem reliju. Njegova konstantnost in prilagodljivost sta kot napisani za nepredvidljive razmere monaške preizkušnje. Največja neznanka je povsem nova tovarniška ekipa Volkswagna, ki se prvič predstavlja s polom R WRC in odlično vozniško zasedbo Sebastien Ogier in Jari-Matti Latvala. Ogier je trenutno morda celo najhitrejši voznik na svetu in njegove prve čase s hitrostnih preizkušenj bodo tekmeci še kako pazljivo spremljali. Bosta Ogier in Volkswagen že takoj porazila tekmece? Najbrž ne. Pri Fordovi ekipi so letos zbrali zelo mlado moštvo, ki bo v Monte Carlu težko napadalo zmago ali stopničke. Njihov adut pa je Finec Juho Hanninen, še lani tovarniški voznik Škode v evropskem prvenstvu in medcelinski seriji IRC. Hanninenu so zasnežene in poledenele ceste pisane na kožo. »Najraje bi videl, če bi bilo več suhega asfalta. Na snegu in ledu sem vedno vozil previdneje, saj sem lahko pozneje na suhi cesti to nadoknadil. Če bo letos snega več, bo treba napadati tudi tam. Zagotovo bo težko. Lani je bil v snegu Latvala na eni HP veliko hitrejši od mene,« je pred začetkom dejal Loeb, zmagovalec 77 relijev za svetovno prvenstvo.
Dirka tudi babica
Monte Carlo zaznamuje štiridesetletnico uradnega svetovnega prvenstva v reliju. Leta 1973 je zmagal francoski dirkač Jean-Claude Andruet z renaultom alpine, njegova sovoznica pa je bila Michele Espinosi, bolj znana po vzdevku Biche. Štiriinšestdesetletna Francozinja bo letos, natanko štirideset let po tej veliki zmagi, spet sodelovala na reliju Monte Carlo. Zapiske bo brala italijanskemu vozniku Mauriziu Veriniju. Loeb, Ogier in Latvala so trije dirkači, ki bodo na monaški ruleti tvegali največ in imajo v svojih žepih tudi najboljše karte. Odločitev o zmagovalcu bo padla v noči na nedeljo prek znamenitega prelaza Col de Turini, kjer bo vozilo le še 60 najhitrejših posadk. Tradicija relija v Monte Carlu ni nikoli zares zapustila in dirka letošnjo sezono odpira v svoji najboljši luči.
Loeb startal najbolje
Prvi dan uvodnega relija svetovnega prvenstva 2013 se je na zasneženih in blatnih monaških cestah v štirih hitrostnih preizkušnjah najbolje znašel svetovni prvak Sebastien Loeb (Citroën), ki si je privozil 2 minuti in 50 sekund prednosti pred Rusom Jevgenijem Novikovim (Ford) in še sedem sekund več pred rojakom Brynom Bouffierjem (Citroën).