Nekaj več kot dva tedna je do začetka predsezonskih testiranj dirkalnikov formule 1, vodje moštev in njihovi dirkači pa s svojimi izjavami že ogrevajo ozračje. Pri nespornem zmagovalcu zadnjih dveh sezon, Mercedesu, so se zaprli v delavnice in razmišljajo, kako bodo v prihodnosti mleli vse pred seboj. Nemški pogonski agregat je najbolj uglašen, pri Ferrariju pa še iščejo prave akorde, po katerih bodo igrali v prihajajoči sezoni. Italijani so ogromen korak pri razvoju agregata naredili že minulo sezono, letos pa upajo, da bo prvenstvo za vse bolj zanimivo in da bodo ujeli priključek k Mercedesu. Sicer pa se zadnje dni vse vrti okoli Renaulta, ki v novo sezono vstopa z lastnim moštvom. Pogon, ki so ga dobavljali nekaterim ekipam, se v dveh sezonah ni obnesel, pestila ga je predvsem vzdržljivost. Letos naj bi bilo vse drugače, kot je zatrdil tudi direktor Cyril Abiteboul: »Pogonski agregat z oznako 2016 bo pomenil največji korak v razvoju, ki ga je podjetje naredilo od začetka hibridne ere. To je ogromna stvar, veliko pa bo odvisno tudi od tega, kaj so naredili pri Mercedesu, Ferrariju in Hondi.«
Že mogoče, da so spremembe revolucionarne, vendar se ne gre zanašati na to, da so se drugi prepustili malodušju. Svoje mnenje o razvoju Renaultovega agregata ima tudi svetovalec Red Bulla Helmut Marko, ki je lani glasno kritiziral nezanesljivi in podhranjeni motor. »Imamo pogodbo in enak status kot njihovo moštvo. Dobili bomo enake dele kot tovarniško moštvo, vendar bi se morali v Franciji bolj osredotočiti na nas kot na lastno moštvo. Če imajo vsaj malo pameti, se bodo posvetili Red Bullu, saj s svojim dirkalnikom in vozniki ne bodo dosegli ničesar,« je menil Avstrijec. Sodelovanje pa tako, ko ti tudi naročnik ne zaupa, čeprav partnerski odnos s podjetjem Ilmor obeta boljše čase.
Brca za rojstni dan
Renault je pohitel tudi z razkritjem novega bolida, ki so ga Francozi odkupili od Lotusa. Zgodili so se tektonski premiki na dirkaških sedežih, ko sta moštvo zapustila Romain Grosjean in razbijaški Pastor Maldonado, njuni mesti pa sta zasedla novinec Jolyon Palmer in povratnik po letu premora Kevin Magnussen. Ta je sicer bil v stiku s formulo 1, saj je bil testni dirkač McLarna, vendar so ubogega Danca odpustili kar po elektronski pošti. Zaslužil si ni niti malo dostojanstva, ko je sporočilo prejel na svoj rojstni dan, in še to od tretjerazrednega asistenta šefa moštva. Kot kaže, so njegove odlike uvideli pri Renaultu in mu zagotovili črn dirkalnik. Pri Williamsu, ki je lani končal na tretjem konstruktorskem mestu, se trudijo po svoje. »Zmanjšati moramo zaostanek za Mercedesom in Ferrarijem. To bi bilo za nas, ker nimamo takšnih finančnih sredstev, resnično velik uspeh, še večji pa, če bi nam uspelo za seboj zadržati Red Bull,« ni nič novega in konkretnega povedala namestnica šefa moštva Claire Williams. Pri McLarnu so se malce potrkali po lanskem mučenju nekdanjih svetovnih prvakov Jensona Buttna in Fernanda Alonsa, ko so ju prehitevali kot po tekočem traku. O zvestobi se je razgovoril dirkaški direktor Eric Boullier: »Potem ko sta se oba dirkača s težavo prebila skozi lansko sezono in sta oba še vedno tu, to pomeni, da gremo v pravo smer. Kot vsak pravi šampion sta tudi Fernando in Jenson obsedena z zmagovanjem. Dokler nimata tistega, kar želita, jima bo to pomenilo pritisk. Če znaš dirkaču pojasniti, kako krotiti pričakovanja, in mu predstaviti pot, potem ti zaupa. Kar je zame najbolj pomembno, pa je to, da sta naša dirkača z nami vztrajala do konca prejšnje sezone.« To je vse, na kar se je lahko Boullier oprl ob zavedanju, da bi mu lahko Alonsa speljali pri Renaultu. V prihodnjih dneh bodo tisti, ki bodo želeli stopiti iz Mercedesove sence, razkrili svoje dirkalnike, da zasijejo vsaj za trenutek, drugi pa bodo s cirkusom počakali tik do začetka testiranj 22. februarja v Barceloni.