RELI

Meeke nasledil McRaeja

Objavljeno 28. april 2015 09.24 | Posodobljeno 28. april 2015 09.24 | Piše: Gregor Pavšič

Po trinajstih letih je v svetovnem prvenstvu v reliju spet zmagal Britanec.

Fotografija je simbolična.

Colin McRae je bil tisti voznik relija, ki je s svojo osebnostjo in načinom vožnje pomenil bit svetovnega relija. Bil je eden najbolj nadarjenih dirkačev, neustrašen in na cesti popolnoma brezkompromisen. Skozi vsak ovinek je hotel peljati kar najhitreje, najbolj atraktivno in odločno. Nikoli ni hotel popustiti, veliko je tvegal. Dosegel je kopico vrhunskih časov, a zaradi odločne vožnje tudi spektakularnih nesreč. Zaradi svojega pristopa je postal eden največjih junakov, pravi navdih za mlade dirkače. Ko je v devetdesetih svoje ime posodil še takrat zelo priljubljeni računalniški igrici Colin McRae Rally, je njegova slava le še narasla. Omenjeno igro sta kot najstnika igrala tudi zadnja svetovna prvaka, Francoza Sebastien Loeb in Sebastien Ogier.

»Tale je za Colina!« je vidno ganjen in v solzah dejal Kris Meeke, dirkač Citroëna, ki je ob koncu relija v Argentini na pokrovu motorja citroëna DS3 WRC slavil svojo prvo zmago za svetovno prvenstvo. Meeke je nekdanji McRaejev učenec, ki je kot mentor verjel v Meekov talent in prihodnost. Trajalo je dlje od pričakovanega, da je Meeke dosegel krstno zmago. V zadnjih letih je bil nekajkrat tik pred tem, da izgubi mesto voznika v tovarniškem dirkalniku. Po zaslugi Meeka so Britanci spet zmagali na reliju za svetovno prvenstvo. Kot zadnjemu je to pred trinajstimi leti uspelo prav McRaeju v Keniji. Škot je leta 2007 življenje izgubil v helikopterski nesreči blizu rojstnega Lanarka. »Človek, ki je največ storil za mojo kariero, danes žal ne more biti tu. McRae mi je pomagal na začetku moje kariere. Finančno me je podprl tudi pozneje in brez njega danes ne bi bil tu,« je poudaril 35-letni Meeke, sicer dirkač iz Severne Irske.

Argentinski reli je spet navduševal s temperamentnim vzdušjem ob progi in letos izjemno zahtevno makadamsko traso. Skrbi dirkačev pred startom, da bo to zaradi zelo slabih cest pravi dirkaški boj za preživetje, so se uresničile že prvi dan. Zaradi okvare motorja je iz boja za vrh izpadel svetovni prvak Sebastien Ogier, okvara servovolana je enako usodo namenila tudi Andreasu Mikkelsenu. Volkswagen tokrat v Argentini resnično ni imel sreče, saj je na predzadnji hitrostni preizkušnji odstopil še Jari-Matti Latvala. Volkswagen je ostal brez stopničk, Citroën pa je po zaslugi Meeka in Madsa Ostberga prvič po reliju na Finskem leta 2012 slavil dvojno zmago.

Ta je prišla kot obliž na precej nekonstantne rezultate francoske ekipe, ki v svetovnem reliju vztraja predvsem po zaslugi denarja šejkov iz Abu Dabija. Tovarna Citroën se je v zadnjih dveh letih posvetila svetovnemu prvenstvu WTCC, v reliju pa Francozi sodelujejo s precej manjšim proračunom kot v zlatih časih Sebastiena Loeba. Uspeh Meeka in Ostberga, v cilju je oba ločilo le 18 sekund, je lahko dober obet za nadaljevanje sezone. V njej sicer vlogo nespornih favoritov ohranjata Volkswagen in Ogier, ki je tudi v Argentini dobil zadnjo hitrostno preizkušnjo power stage in osvojil tri nove pomembne točke. Južnoameriški reli vseeno ostaja edina dirka v koledarju svetovnega prvenstva, ki je voznik iz francoskega Gapa še ni osvojil.

Večer po koncu se je v Argentini zagotovo prešerno veselil tudi mladi Elfyn Evans, ki si je s ford fiesto WRC britanske ekipe M-Sport privozil svoje prve stopničke v karieri. Evans je precej časa izgubil že prvi dan, ko je moral voziti v prahu Thierryja Neuvilla, pozneje pa je izbral pameten ritem in se izognil tehničnim okvaram. Evans je tako z M-Sportom dopolnil veliko britansko slavje na četrtem reliju letošnjega svetovnega prvenstva. Med vozniki je v vodstvu Ogier (84 točk), drugi je Norvežan Ostberg (51), tretji pa njegov rojak Mikkelsen (47). Peta dirka bo od 21. do 24. maja na Portugalskem.

Deli s prijatelji