RELI

Meeke kralj makadama

Objavljeno 23. maj 2016 17.22 | Posodobljeno 23. maj 2016 17.24 | Piše: Gregor Pavšič

Kris Meeke s Citroënom v svetovnem reliju nima polnega programa in prav zato je imel možnost na Portugalskem doseči svojo drugo zmago za svetovno prvenstvo. Svetovni prvak Sebastien Ogier je bil tretji.

Khris Meeke je imel popoln vikend na Portugalskem (fotografija je arhivska).

Vsak prvi evropski makadamski reli leta ima posebno mesto v koledarju svetovnega prvenstva, saj neposredno kaže na formo dirkačev in njihovih avtomobilov pred odločilnimi evropskimi dirkami v naslednjih mesecih. V primeru portugalskega relija se je ta neuradna ura resnice vendarle nekoliko izjalovila, saj je zmagal dirkač, ki uradno sploh ni imel statusa tovarniškega voznika. V cilju devetnajste hitrostne preizkušnje pri Fafeju, kjer stojijo znamenite kombinacije ovinkov, okrog njih pa vsaj sto tisoč gledalcev, sta na svoj dirkalnik ponosno stopila Kris Meeke in njegov sovoznik Paul Nagle. Irska dirkača letos za Citroën vozita le na izbranih relijih, saj se je moštvo raje osredotočilo na zbran razvoj in testiranje povsem novega DS3 WRC za prihodnje leto. Meeke je imel zato prvi in drugi dan zelo dober startni položaj, ki ga je na portugalskem makadamu uspešno izkoriščal. Čeprav je bil pred relijem kljub tej poziciji skromen v pričakovanjih – njegov dirkalnik so res že zdavnaj nehali razvijati, tudi njemu pa se kljub izkušnjam 36-letnega dirkača pozna pomanjkanje tekmovalne kilometrine –, je bil na reliju izjemno suveren.

»To je bil skoraj popoln vikend za nas. To je pomembna zmaga za ekipo in tudi zame, saj mi dviga samozavest. Komaj čakam na sezono 2017,« je veselo pripovedoval Meeke, ki je dosegel svojo drugo zmago po lanski premierni na reliju v Argentini, in neposredno spomnil na obe portugalski zmagi nekdanjega mentorja in dirkaškega botra Colina McRaeja.

Meeke je imel v cilju skoraj 30 sekund prednosti pred Andreasom Mikkelsenom (Volkswagen) in še 4,8 dodatne sekunde pred svetovnim prvakom Sebastienom Ogierjem (Volkswagen). Prav Francoz se je v cilju najbolj kislo nasmihal. Nad Meekovo zmago se sicer ni pritoževal, saj so se znova slabo odrezali Ogierjevi najbližji zasledovalci v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. Meeke ni nevaren v skupnem seštevku, toda Ogier bi se kot rojeni zmagovalec seveda rad na vsakem reliju boril za zmago. »Tokrat to ni bilo mogoče in spet moram omeniti svojo startno pozicijo. Dosegel sem maksimum,« je dejal Ogier, ki ni mogel napasti Meeka, ob koncu relija pa je moral premoč priznati tudi mlajšemu moštvenemu kolegu Mikkelsenu. Potem ko ga je v Argentini na zadnji preizkušnji premagal Hayden Paddon (Hyundai), je bil tokrat od njega v odločilnih kilometrih boljši norveški dirkač. Tovrstni poraz za Ogierjevo samozavest ni najboljši. Podobno bo zagotovo tudi na naslednjih relijih na Sardiniji in na Poljskem, kjer bo Francoz le težko posegel v boj za zmago.

Toda lahko bi bilo še veliko slabše, kar so Ogierju kazale usode njegovih konkurentov. Drugi voznik nemške ekipe Jari-Matti Latvala je že prvi dan ostal brez servovolana in je z zaostankom štirih minut zasedel šele končno šesto mesto. Najbolj črn konec tedna so imeli pri Hyundaiju. Potem ko je Paddon na prejšnjem reliju spektakularno zmagal, je tokrat zletel s ceste, razgreti dirkalnik pa je vžgal tamkajšnjo grmičevje in zanetil velik požar. Paddon je s sovoznikom hitro pobegnil na varno, za njegovega hyundaija i20 WRC pa ni bilo pomoči. Na istem mestu je s ceste odletel tudi Ott Tanak (DMACK M-Sport), a na srečo tako njega kot vodje M-Sporta Malcolma Wilsona avtomobila niso zajeli zublji. Drugi voznik Hyundaija Thierry Neuville je spet vozil zelo solidno, a po napaki moštva ostal brez goriva in moral neslavno končati portugalski nastop. Slab reli si je spet privoščil tudi Mads Ostberg (M-Sport Ford), ki je bil že lani tarča kritik vodje ekipe Wilsona. Norvežana je za skoraj tri minute ugnal tudi bistveno manj izkušeni Francoz Eric Camilli (M-Sport Ford), ki je tako dosegel najboljši rezultat svoje kariere. Med najboljše se je na četrtem mestu uvrstil še Dani Sordo (Hyundai) in dobro branil barve tokrat precej nesrečnega Hyundaijevega moštva.
 

Deli s prijatelji