RELI

Mar Latvala ogroža Ogierja?

Objavljeno 21. januar 2016 09.19 | Posodobljeno 21. januar 2016 09.19 | Piše: Gregor Pavšič
Ključne besede: Sebastien Ogier

Prva favorita Sebastien Ogier in Volkswagen, dirkal bo tudi Slovenec Rok Turk.

Sebastien Ogier (Volkswagen).

Z relijem Monte Carlo se danes zvečer začenja nova sezona svetovnega prvenstva, v kateri si nihče ne želi več tolikšne prevlade svetovnega prvaka Sebastiena Ogierja kot lani. Francoski as, ki bo že jutri dirkal na zavitih in poledenelih cestah okrog rojstnega Gapa, je imel lani po koncu sezone kar 80 točk prednosti pred zasledovalci. Na trinajstih izpeljanih relijih je dobil tudi 95 hitrostnih preizkušenj, kar je več kot dvakrat toliko kot njegov najbližji zasledovalec in moštveni kolega Jari-Matti Latvala. V konkurenci proizvajalcev je imel Volkswagen lani kar 183 točk naskoka. V zadnjih treh sezonah je Volkswagen zmagal na 34 od skupno 39 relijih.

Prek zime se ni zgodilo skoraj ničesar takega, da bi lahko razmerja moči v SP znatno spremenilo. Volkswagen bo s svojim dirkaškim strojem, ki tako na področju voznikov, dirkalnikov kot celotnega moštva deluje kot najbolje uglašena švicarska ura, spet favorit za oba naslova svetovnega prvaka. Težko je verjeti, da bi bila Ogierjeva prevlada tako velika kot lani. Vse oči so uprte v Latvalo, ki bi lahko še edini resneje ogrozil zdaj že dvanajstletno prevlado Francozov v svetovnem reliju. Če sezone vštevši reli Monte Carlo ne bo začel tako katastrofalno kot lani, ko je na prvih štirih dirkah kar trikrat ostal brez točk, bi lahko Ogierju vsaj ponudil dostojen odpor. Pri Latvali pač ni vprašanje sposobnosti zmage na posamezni dirki, temveč konstantnost vrhunske hitrosti, psihološke trdnosti in osredotočenosti prek celotne sezone. Ta bo letos za en reli daljša, saj se je koledarju pridružila še prireditev na Kitajskem. Volkswagnov stroj najbrž ne bo zmotil niti odhod vodje Josta Capita, ki je bil dirigent moštva in je zdaj nove izzive našel v McLarnovi ekipi formule 1.

Sezona 2016 je v svetovnem reliju prehodna, saj nas prihodnje leto čakajo nova tehnična pravila. Medtem ko bo Hyundai že na monaški ruleti predstavil novo generacijo svojega dirkalnega i20 WRC, v njihovem moštvu bodo letos oči uprte predvsem v mladega upa Haydona Paddona in lani neprepoznavnega Thierryja Neuvilla, so se pri Citroënu delno umaknili iz relija. Nastopili bodo le na izbranih dirkah, saj se bodo raje posvetili razvoju dirkalnika za prihodnje leto. Konkretne teste bo kmalu začela tudi nova (stara) tovarniška ekipa Toyote, ki se prihodnje leto vrača v reli. Volkswagen in Hyundai tako ne bosta imela veliko konkurence, saj bo poltovarniško moštvo M-Sport Ford na zasebni ravni težko konkuriralo nemškemu in korejskemu tekmecu. M-Sport še nima denarja za nastope na vseh tekmovanjih, so pa v svojo ekipo dobili lanskega Citroënovega voznika Madsa Ostberga in novo vzhajajočo zvezdo francoskega relija Erica Camillija. Ta je bil lani sicer že del mlade Toyotine ekipe in Camilli bo letos v ford fiesti WRC bržkone sedel le, da si nabere še več izkušenj.

Slovenci na monaški ruleti

Na reliju Monte Carlo bo po letu 2011 spet vihrala slovenska zastava. Na dirko sta odpotovala Rok Turk in sovoznik Enej Ložnar, ki bosta nastopila z dvokolesno gnanim peugeotom 208 R2 italijanske ekipe RB Motorsport. Konkurenca bo huda, saj je samo v razredu R2 19 posadk, Turk pa bo imel na svojem dirkalniku startno številko 110. »Osnovna naloga se bo uvrstiti v prvo šestdeseterico, ki ima pravico nastopiti na zadnji etapi in voziti tudi čez prelaz Col de Turini,« napoveduje Turk, ki bo imel veliko konkurence. Idrijčan pravi, da na reliju, kot je Monte Carlo, pogosto ne zmaga najhitrejši, temveč tisti, ki najhitreje pripelje do ciljne črte. Vsako leto se na tej preizkušnji opeče veliko favoritov in tudi dirkaških profesionalcev.

Turk je na reliju Monte Carlo leta 2011 že odpeljal blizu 25 kilometrov. Takrat je v Franciji vozil s citroënom DS3 R3T, na prvi hitrostni preizkušnji prehitel dva počasnejša voznika, a moral nato zaradi nesreče odstopiti tudi sam. Letos ga čaka skupno 16 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 374 kilometrov.

To seveda ne bo prvi slovenski nastop na tem znamenitem reliju, ki je med vsemi prizorišči zaradi bližine in slave do zdaj privabil največ slovenskih dirkačev. Že leta 1938 je na tem reliju sodeloval Gustav Stojnšek iz Maribora in bil dvanajsti, to uvrstitev pa je z desetim mestom šele leta 2010 izboljšal Andrej Jereb. Takrat je bil reli del medcelinske serije IRC, v koledarju svetovnega prvenstva pa je kot prvi Slovenec cilj monaške rulete leta 1995 videl Darko Peljhan, pet let pozneje pa je bil skupno petnajsti tudi zdajšnji koprski župan Boris Popovič.

 

Deli s prijatelji